AthlonXP 2800 Barton, Asus A7N8X-E Deluxe, 2x 512mb pc3200 Crucial Ballistix, Sapphire x1950pro AGP, Samsung Syncmaster 959NF, SB Audigy 2ZS, Maxtor Diamondmax10, WD Caviar 800JB, IBM DTLA305030, Aopen DVD, LiteOn CDRW, Antec Sonata, Enermax Liberty 620
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Computer is trouwens twee uur geleden pas in elkaar gezet en er is dus nog helemaal niets anders op gebeurd dan het installeren van drivers en de sp1 van WinXP.
AthlonXP 2800 Barton, Asus A7N8X-E Deluxe, 2x 512mb pc3200 Crucial Ballistix, Sapphire x1950pro AGP, Samsung Syncmaster 959NF, SB Audigy 2ZS, Maxtor Diamondmax10, WD Caviar 800JB, IBM DTLA305030, Aopen DVD, LiteOn CDRW, Antec Sonata, Enermax Liberty 620
Mischien handig als je ff aangeeft welke drivers je gebuikt en welke DirectX versie?Bruxelles schreef op 20 January 2003 @ 00:27:
Heb al een keer andere drivers geinstalleerd, geen succes.
Computer is trouwens twee uur geleden pas in elkaar gezet en er is dus nog helemaal niets anders op gebeurd dan het installeren van drivers en de sp1 van WinXP.
[edit] (1time help)
Ik neem aan dat je DirectX9 hebt geinstaleerd ? (nee? dan ff installen
je gebruikt de drivers van PoV zelf ? zoja probeer deze eens
onderaan staan de download links
die heb ik zelf ook draaien (gigabyte kaart) met DX9 en nergens problemen mee
[ Voor 43% gewijzigd door LordMithril op 20-01-2003 08:55 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Verder heb ik de Ati Catalyst 3.0 geinstalleerd.
Ik vrees echter dat het toch een probleem van de voeding is (is maar 230).
Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)
dan kan je idd beter ff nieuwe voeding kopen.Bruxelles schreef op 20 January 2003 @ 11:55:
Ik gebruik idd DirectX 9.0 (End User Runtime).
Verder heb ik de Ati Catalyst 3.0 geinstalleerd.
Ik vrees echter dat het toch een probleem van de voeding is (is maar 230).
350 Watt of hoger.. dan ben je zeker dat hij t trekt
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Helemaal niets opgelost.
Computer reboot nu soms wel eens vanaf de desktop, zonder dat ik iets heb gedaan binnen die sessie.
Ik heb een andere kabel gebruikt dan bij mijn Radeon geleverd werd en alle mogelijke mobo en vga drivers geinstalleerd en mijn BIOS vernieuwd.
Dit heeft niets opgelost.
Het syteem reboot nadat een spel ongeveer 20-30 seconden aan draait.
Gisteren ging hij nog wel eens terug naar de desktop, dat is vandaag niet meer voorgekomen.
Nu reboot hij alleen nog maar.
Ik heb nu de AGP versnelling en AGP fst writes uitgezet en ik ben nu reeds 10 minuten 3d mark aan het draaien zonder problemen.
De verdere instellingen van de kaart staan op maximaal.
Ik laat wel weten of dit het probleem oplost, echter als ik geen agp versnelling kan activeren dan is dat toch erg jammer en zal ik toch terug moeten met de Radeon, hoe spijtig dit ook is.
Verwijderd
Met behulp van Motherboard Monitor kan je heel goed zowel je temperaturenals spanningen als ventilator RPM bekijken. Mocht je niet uit het temperatuur sensor instellen komen, er staat vast wel iets in de help file van MBM staan, dan wel ergens op GoT (search).
De temperatuur van de sensor onder je CPU op het moederboord mag zeker niet boven de 70 graden komen (misschien wel, maar niet aan te raden).
Let ook ff op de temperatuur van je Radeon. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je Radeon brak is, dan moet je hem ff omruilen.
Verwijderd
Had vandaag een computer (alleen een msi bord) en die gaf hetzelfde prob. ander geheugen erin, en deed het perfect.
laat fast write uit en zet die versnelling aan..Bruxelles schreef op 20 januari 2003 @ 19:33:
Ik heb de voeding vervangen van 300 (toch geen 230) naar 400 watt.
Helemaal niets opgelost.
Computer reboot nu soms wel eens vanaf de desktop, zonder dat ik iets heb gedaan binnen die sessie.
Ik heb een andere kabel gebruikt dan bij mijn Radeon geleverd werd en alle mogelijke mobo en vga drivers geinstalleerd en mijn BIOS vernieuwd.
Dit heeft niets opgelost.
Het syteem reboot nadat een spel ongeveer 20-30 seconden aan draait.
Gisteren ging hij nog wel eens terug naar de desktop, dat is vandaag niet meer voorgekomen.
Nu reboot hij alleen nog maar.
Ik heb nu de AGP versnelling en AGP fst writes uitgezet en ik ben nu reeds 10 minuten 3d mark aan het draaien zonder problemen.
De verdere instellingen van de kaart staan op maximaal.
Ik laat wel weten of dit het probleem oplost, echter als ik geen agp versnelling kan activeren dan is dat toch erg jammer en zal ik toch terug moeten met de Radeon, hoe spijtig dit ook is.
fastwrite heeft idd de neiging sommige systemen instabiel als de pleuris te maken..
als hij t dan nog niet doet zou ik eerder eens een andere mobo proberen. gewoon om te kijken of t dan wel werkt.. (vriend zn pc ofzo..)
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Ik heb zelf een ATI Radeon
enne ja ik heb er geen last van.
Download ff dan de nieuwste drivers.
En ook Directx 9.0 want daar is de radeon 9700 op gebaseerd.
Dus das zijn twee tips.
Probeer is!
Gl
Bye
specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/
Mijn videokaart is een Point Of View Ati Radion 9500 pro met 128 mb geheugen.
Zodra ik 3dmark of een spel opstart hangt mijn systeem. Alleen een harde reset brengt mijn pc uit z'n benarde situatie. Ik heb ook nog deze kaart in mijn oudere systeem gestopt en daar draait ie 3Dmark zonder problemen. Dit is een systeem met een 1000 mhz athlon slot A met 256 mb sdram. Dus het kaartje lijkt te werken. Ik ga zo nog eens een spel erop draaien om te kijken of het echt stabiel blijft.
Als ik op de site van point of view kijk ( http://www.pointofview-online.com ) dan komen ze ook met oplossingen als biossettings enzo. Dit geldt bij hun echter voor alle videokaarten, deze tip. Wat is de oplossing. Indien het is opgelost wil ik het graag weten want ik mis nu veel performance. Moet nu voorlopig doordraaien om mijn Geforce2 pro
Indien een andere voeding toch gewenst is, dan wil ik graag horen welke koop verstandig zou zijn. Ik wil een low noise model van een goed merk.
Bedankt alvast.
May the force be with you
Zet AGP rate op 2x of 4x. Misschien heb je hem op 8x staan?
Daar waren ook wat probleempjes mee.
Voor dat Asus plankje : Bios update doen!
[ Voor 1% gewijzigd door noltha op 21-01-2003 09:08 . Reden: Typ fouten ]
Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
Verwijderd
Probeeer eens op te starten met de meest conservatieve bios instellingen? (dus alle opties als pci->delay transaction (was oorzaak van niet willen opstarten van mijn oude celeron 400) enzo uit.
Ik denk toch dat het aan de voeding lag.
Hij is de eerste keer vastgelopen met de nieuwe voeding, daarna is het systeem stabiel gebleven.
Ik heb de hele handel uitvoerig getest en alles werkt nu als een tiet.
Bedankt in ieder geval.
Verwijderd
Maar goed. Een kennis van mij heeft eenzelfde mobo en een club3d radion 9500 pro en die heeft geen problemen. Enige verschil is dat hij ddr geheugen heeft. Aangezien het probleem ergens bij de geheugen instellingen ligt heb ik dus een reepje 512 mb ddr pc333 gekocht. Bingo. Alles loopt nu zoals het zou moeten. Probleem opgelost.
Kant tekening is wel dat ik het eigenlijk geen oplossing kan noemen want ik heb toch 149 euro moeten uittrekken om geheugen te kopen. Nu ligt 1024 mb in de kast voor later. Maar goed. Het werkt. Jippie.
3Dmark score is nu 10836. Groetjes....
Waarom werkt die videokaart niet gewoon zonder al deze poespas?
[ Voor 4% gewijzigd door SneakyJedi op 22-01-2003 03:38 ]