Toon posts:

NVidia OC settings met 1 klik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai mijn POV 4200 XP normaalgesproken met unOC settings. Alleen als ik ga gamen zet ik de kaart op OC settings (Meestal 310/660). Nu zou ik dit graag met 1 muisklik doen, snelkoppeling naar een of ander config of zo.

Ik heb al getracht dit te doen met RivaTuner (Preset Launcher, instellingen opgeslagen, leest ze wel in maar kaart draait nog steeds unOC) en NVidia desktop utilities (geen mogelijkheid clocksettings op te slaan).

Search geeft geen resultaten. Iemand enig idee?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 08:27
Als je hem nu gewoon via de je bios oc'ed, dan draait die "altijd" oc'ed.. Telkens die kaart van mhz laten veranderen vind die minder fijn dan dat je hem gewoon altijd oc'ed laat draaien..

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
Joep schreef op 19 januari 2003 @ 23:53:
Als je hem nu gewoon via de je bios oc'ed, dan draait die "altijd" oc'ed.. Telkens die kaart van mhz laten veranderen vind die minder fijn dan dat je hem gewoon altijd oc'ed laat draaien..
Denk je dat of weet je dat zeker? Ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord, en vind het eerlijk gezegd onzin. Mobile onderdelen als de P4 M veranderen vrijwel continue clockspeed om batterijen langer mee te laten gaan.

Tuurlijk kan ik die kaart zo altijd OC'ed draaien maar ik heb ervaring met eigen CPU (jaartje OC'ed en dood) en veel posts gezien van mensen met OC'ed hardware die met een jaar de geest gaf.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 00:13 ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 21:11
probeer powerstrip eens..
daar kon het dacht ik wel mee.

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 20 januari 2003 @ 08:49:
probeer powerstrip eens..
daar kon het dacht ik wel mee.
jeps daar kan je inderdaad met 1 muis knop je videokaart oc-en..

Je stelt het 1 keer goed in.. en je geeft het dan een naam. Je kan dan vervolgens via een muisklik bij je actieve icoontje onderaan je beeld zeg maar je videokaart oc-en of terug zetten naar zijn default settings van je kaart.

Programma is erg simpel in gebruik

Verwijderd

of probeer geforce tweak utility dan krijg je namelijk een oc optie bij eigenschappen voor je beeldscherm daar kan je wel opslaan

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Met m'n oude TNT II deed ik dit namelijk altijd met Powerstrip, maar op de een of andere manier wil Powerstrip niet samenwerken met m'n huidige videokaart (GeForce II pro) wat een verneukt beeld geeft.
Steeds via display properties naar het advanced schermpje en het tabblad 'adjust clock frequencies' schiet niet echt op ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 22:57
Met powerstrip kun je inderdaad een snelkoppeling op het bureaublad plaatsen, ook kun je deze aan een sneltoets doen en daarbij in games de snelheid per mhz omhoog doen.

Verwijderd

Topicstarter
Geforce Tweak utility zou moeten werken. Ik krijg het echter niet werkende, heel vaag. Het ene moment zijn de OC'ed settings default, wat ik niet wil. Een ander moment vraagt de tool of ik de settings weer standaard wil maken...

Ik ga PowerStrip nog proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Powerstrip werkt wat mij betreft prima. Maf dat het programma OC settings op de kaart direct maakt en niet via de driver...

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
* KICK *

Ik probeer dit nu ook voor elkaar te krijgen, maar als ik powerstrip de mem frequentie laat veranderen gebeurt er niets (powerstrip denkt het verandert te hebben, maar dat is niet zo). Ik gebruik detonater 43.45. Heeft iemand ervaringen met dit probleem? Rivatuner werkt trouwens wel, maar hierin is het me nog niet gelukt om presets te maken (waar het me om gaat)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Hoe weet je dat het niet veranderd is?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• tweak_dude
Dat heb ik met rivatuner en bij het overkloktabblad van nvidia gecontroleerd.

• tweak_dude
KICK

Is er dan niemand die zijn kaart alleen voor het gamen overklokt? Dat lijkt me toch beter voor de levensduur van de kaart.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Mwa, de kaart krijgt het het zwaarst te verduren onder games, onder 2D maakt het overklokken niet zoveel uit omdat hij toch niet veel bijzonders uitvoert dan.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:05

Exigence

dnkroz

Als ik met goed herinner kun je, als je powerstrip gebruikt, de instellingen opslaan met een naam, en die in je systemtray met de rechtermuisknop activeren, dus verschillen de instellingen.

• tweak_dude
erik9287nl schreef op 30 april 2003 @ 18:25:
Als ik met goed herinner kun je, als je powerstrip gebruikt, de instellingen opslaan met een naam, en die in je systemtray met de rechtermuisknop activeren, dus verschillen de instellingen.
Ja, dat weet ik en dat heb ik ook gedaan. Maar als ik dat doe geeft powerstrip aan waarop het zou moeten draaien (dat klopt dus), maar als ik dit dan in het nvidia control panel controleert klopt het dus niet (powerstrip verandert dus helemaal niets :?)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
tweak_dude schreef op 01 May 2003 @ 00:19:
[...]

Ja, dat weet ik en dat heb ik ook gedaan. Maar als ik dat doe geeft powerstrip aan waarop het zou moeten draaien (dat klopt dus), maar als ik dit dan in het nvidia control panel controleert klopt het dus niet (powerstrip verandert dus helemaal niets :?)
ehhmmm.....
kun je het niet even met benches controleren?

ik geloof namelijk dat nvidea oc'ed via drivers..... powerstrip veranderd niets aan de drivers. dus: powerstrip clocked over, je opent nvidea eigenschappen, nvidea leest driver instellingen, ziet normale waarden staan en zegt tegen jou 'hij staat op default waarde'... dit terwijl PS wel geoc'ed heefd.

ff checken dus (ik weet namelijk niet zeker of dit verhaal klopt)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Pagina: 1