Beleid ten aanzien van exile

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Topicstarter
[admin break]
Het is duidelijk dat bepaalde zaken niet in orde zijn bij Exile, maar dit is geen discussietopic! Alleen echte beoordelingen MET argumentatie blijven staan!
[/admin break]

En het gemiddelde cijfer steeg door deze actie weer naar een 6,9 |:(
Dit bovenstaande is afkomstig uit de shopsurvey.
En ik heb toch altijd begrepen dat de shopsurvey bedoeld was om mensen te behoeden voor slechte hardware leveranciers.

Mensen geven hier hun mening op basis van ervaringen die ze met deze shop gehad hebben, en jullie halen het weg omdat het offtopic is, of omdat er geen punten gegeven worden. Ik hecht persoonlijk meer waarde aan een ervaring van iemand dan om een paar loze puntjes, bovendien kan er niet eens minder dan een 4 gegeven worden, terwijl het in dit geval toch zeker terecht is.

Sorry hoor, maar dan nu mijn mening hierover: (vandaar ook niet in de shopsurvey, anders is het offtopic) Ik noem dit het verdraaien van de waarheid. :(

Succes met het op slot gooien van mijn topic.

[ Voor 5% gewijzigd door lordofthelints op 20-01-2003 00:02 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je weet dat er een apart forum voor is opgericht? Ik kan de URL helaas niet voor je vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door TweakerNummer op 19-01-2003 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://arethusa.tweakers....&xDB=default&xFILTERS=--O

Er zijn al vele topics over dit onderwerp geweest.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints

lordofthelints

Topicstarter
Ja, maar ik moet daar helaas wel het volgende bij opmerken: op initiatief van de gebruikers...

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Evil_ivanhoe schreef op 19 January 2003 @ 23:44:
Ja, maar ik moet daar helaas wel het volgende bij opmerken: op initiatief van de gebruikers...
Ja, maar wat heeft tweakers.net hier inhoudelijk mee te maken dan ?
Zeer weinig als je het mij vraagt.

Tweakers.net geeft prijzen van die leverancier, en geeft een mogelijkheid om deze te beoordelen.
Ik zie het probleem dus niet als er iets tussen de klant en exile mis gaat waarom er dan naar got/t.net gekeken moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
link van het forum staat in me sig.

en mijn oren flapperen ook als ik de gemiddeldes zie van exile...

[ Voor 50% gewijzigd door Sir Vega op 19-01-2003 23:49 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Niks helaas, Tweakers.net heeft toch ook niks te zeggen over zo'n winkel?
We zijn geen wetgever of politie ofzo, of wel ?

Zouden we dat wel hebben (en er gebruik van maken) dan jagen we daarmee ook alle goede winkels weg en krijgen we direct de wind van de andere kant "jullie zijn partijdig, alleen de shops die veel geld betalen komen er in bij jullie, blablabla".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
[Airwolf] schreef op 19 januari 2003 @ 23:48:
[...]

Ja, maar wat heeft tweakers.net hier inhoudelijk mee te maken dan ?
Zeer weinig als je het mij vraagt.

Tweakers.net geeft prijzen van die leverancier, en geeft een mogelijkheid om deze te beoordelen.
Ik zie het probleem dus niet als er iets tussen de klant en exile mis gaat waarom er dan naar got/t.ne gekeken moet worden.
tweakers zegt dat het een boven gemiddelde winkel is terwijl het een onderhand faillete niet leverende winkel is, daar heeft tweakers toch wel wat mee te maken...? en daarbij hun HENK staat er toch boven?

[ Voor 19% gewijzigd door Sir Vega op 19-01-2003 23:50 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sir Vega schreef op 19 January 2003 @ 23:50:
tweakers zegt dat het een boven gemiddelde winkel is terwijl het een onderhand faillete niet leverende winkel is, daar heeft tweakers toch wel wat mee te maken...? en daarbij hun HENK staat er toch boven?

Euh, onze henk staat waarboven :?

Tweakers zegt dat trouwens niet, gebruikers van tweakers.net hebben die beoordelingen ingestuurd en daar is de kous mee af. Het enige wat wij doen is die beoordelingen weer tonen.

Wij hebben totaal geen binding met zo'n winkel en kunnen moeilijk als bemiddelaar tussen zo'n winkel en de klanten van die winkels in gaan staan. Voor dat soort zaken zijn er al verenigingen, zoals de consumentenbond e.a.

Btw, met een gemiddelde van 6.9 zitten ze nou niet echt bovengemiddeld lijkt me, aangezien we maar cijfers van 4 - 10 geven is 7 "normaal" en alles boven een 7 pas "goed".

[ Voor 17% gewijzigd door ACM op 19-01-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints

lordofthelints

Topicstarter
Nee ok, ik begrijp dat tweakers in dit geval niet verantwoordelijk is voor de gang van zaken bij exile. Maar dagelijks komen er zowat nog nieuwe slachtoffers bij (nu niet meer nu de site offline is gelukkig), en aangezien een heleboel van de gedupeerden toch ook vaak frequente forumgebruikers zijn, ik snap niet waarom jullie de gebruikers niet tegemoet komen met een topic dat voor iedereen te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
ACM schreef op 19 January 2003 @ 23:52:

[...]

Euh, onze henk staat waarboven :?

Tweakers zegt dat trouwens niet, gebruikers van tweakers.net hebben die beoordelingen ingestuurd en daar is de kous mee af. Het enige wat wij doen is die beoordelingen weer tonen.

Wij hebben totaal geen binding met zo'n winkel en kunnen moeilijk als bemiddelaar tussen zo'n winkel en de klanten van die winkels in gaan staan.
ja tweakers.net plukt de vruchten van een druk bezochte shop survey maar wil niet de kwaliteit ervan bewaken? bij een zaak zoals exile waar het overduidelijk is dat het stinkt lijkt me een reactie gepast.

je hoeft ook neit te bemiddelen maar ook al was het maar dat het gemiddelde niet meer getoond word en dat reageren neit meer mogelijk is omdat de shopsurvey wat exile betreft een onbetrouwbare bron is gerworden.

hier op school is 5,5 gemiddeld en een 6,9 dus boven gemiddeld vandaar maar das subjectief he ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Sir Vega op 19-01-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Sir Vega schreef op 19 januari 2003 @ 23:50:
[...]

Zou jij dat voor mij kunnen quoten waar dat gezegd wordt ?
Ik kan het namelijk nergens vinden.

Tweakers.net geeft de mogelijkheid om mensen de laagste prijs te laten ontdekken voor een product, hierbij horen uiteraard leveranciers. Hier is voor de users een systeem gemaakt waarmee users hun ervaringen kunnen onderbouwen en becijferen.

Als ik het fout heb mag iemand me corrigeren, maar de stelling dat tweakers.net verantwoordelijk is voor de fouten van een leverancier vind ik niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
[Airwolf] schreef op 19 January 2003 @ 23:56:
[...]

Zou jij dat voor mij kunnen quoten waar dat gezegd wordt ?
Ik kan het namelijk nergens vinden.

Tweakers.net geeft de mogelijkheid om mensen de laagste prijs te laten ontdekken voor een product, hierbij horen uiteraard leveranciers. Hier is voor de users een systeem gemaakt waarmee users hun ervaringen kunnen onderbouwen en becijferen.

Als ik het fout heb mag iemand me corrigeren, maar de stelling dat tweakers.net verantwoordelijk is voor de fouten van een leverancier vind ik niet juist.
ja okay tweakers was het HELE verkeerde woord om te gebruiken! Ik bedoelde meer dat je van tweakers kan verwachten objectieve en juiste info te verkrijgen maar dat is dus niet zo en tweakers.net kan het (wat ik merk) ook weinig schelen dat de info niet juist is.
Dat leid ik af van de manier waarop ze gereageerd hebben op de exile case.

[ Voor 10% gewijzigd door Sir Vega op 20-01-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Om de SS zo goed mogelijk te laten functioneren zijn er regels gesteld aan de replies daar. Als een reply niet voldoet aan die regels wordt hij getrashed. Het is dus niet de schuld van de admins maar van de posters dat die berichten getrashed zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-01-2003 00:00 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Sir Vega schreef op 19 januari 2003 @ 23:58:
[...]

ja okay tweakers was het HELE verkeerde woord om te gebruiken! Ik bedoelde meer dat je van tweakers kan verwachten objectieve en juiste info te verkrijgen maar dat is dus niet zo en tweakers.net kan het (wat ik merk) ook weinig schelen.
tweakers.net geeft jou helemaal geen info, zeker geen verkeerde.
Gebruikers geven hun ervaringen aan, met een daarbij horend cijfer.

Ja, maar wat kan je hieraan doen dan als tweakers.net zijnde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sir Vega schreef op 19 January 2003 @ 23:55:
ja tweakers.net plukt de vruchten van een druk bezochte shop survey maar wil niet de kwaliteit ervan bewaken? bij een zaak zoals exile waar het overduidelijk is dat het stinkt lijkt me een reactie gepast.
[admin break]
Het is duidelijk dat bepaalde zaken niet in orde zijn bij Exile, maar dit is geen discussietopic! Alleen echte beoordelingen MET argumentatie blijven staan!

[/admin break]

p.s. Misschien is het een idee als de discussies hier gevoerd worden: http://www.majetta.com/exile
Wat is dat dan?
Das toch een reactie (Dries Arnolds is een van tweakers.net's medewerkers)
(humm, die was wel vrij laat geplaatst, dat moet ik wel toegeven)
hier op school is 5,5 gemiddeld en een 6,9 dus boven gemiddeld vandaar maar das subjectief he ;)

Sja, maar wij werken met 4 - 10, in portugal doet men van 1-20 waarbij 14 pas gemiddeld is, geloof ik.

't Is maar net hoe je er tegenaan kijkt :)

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 20-01-2003 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints

lordofthelints

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 20 January 2003 @ 00:01:
[...]

tweakers.net geeft jou helemaal geen info, zeker geen verkeerde.
Gebruikers geven hun ervaringen aan, met een daarbij horend cijfer.

Ja, maar wat kan je hieraan doen dan als tweakers.net zijnde ?
Misschien je een beetje inleven in de problemen van de mensen door een algemeen toegangkelijk topic toe te staan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
ACM schreef op 20 januari 2003 @ 00:03:
[nohtml]
[...]

[...]

Wat is dat dan?
okay die ken ik dan ook niet :X ;)
ik had meer een reactie gedacht in de vorm van voorkomen dat mensen een verkeerd beeld hebben. Als ik nu 6,9 zie denk ik goeie zaak ik wil best vooruitbetalen terwijl dat op zijn zachtst gezegd niet aan te raden is.

Ik zou (als ik SS zou runnen) daar waar ik weet dat iets niet okay is het rechtzetten, maar bij tweakers.net staat subjectieviteit bovenaan? (as in alles op zijn beloop laten?)

[ Voor 8% gewijzigd door Sir Vega op 20-01-2003 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

euh, dat is dan toch juist objectiviteit? :)

Dat is iig wat er bij ons bovenaan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Evil_ivanhoe schreef op 20 januari 2003 @ 00:05:
[...]

Misschien je een beetje inleven in de problemen van de mensen door een algemeen toegangkelijk topic toe te staan? :X

en dan? Een heel topic voor gescheld? We hebben niet voor niets de (strakker gemodde) shopsurvey, daar kan iedereen het echt allemaal in kwijt.
Sir Vega schreef op 19 januari 2003 @ 23:58:
[...]

ja okay tweakers was het HELE verkeerde woord om te gebruiken! Ik bedoelde meer dat je van tweakers kan verwachten objectieve en juiste info te verkrijgen maar dat is dus niet zo en tweakers.net kan het (wat ik merk) ook weinig schelen dat de info niet juist is.
Als je die survey bekijkt, zie je gewoon alle reacties staan en de laatste bovenaan. Maar als jij dit graag wil concluderen, moet je dat vooral doen zou ik zo zeggen.
Dat leid ik af van de manier waarop ze gereageerd hebben op de exile case.
volgens mij is er al een discussie geweest over de rekensleutel voor het gemiddelde en wordt daar nu over gepraat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sir Vega schreef op 20 januari 2003 @ 00:06:
[...]

Ik zou (als ik SS zou runnen) daar waar ik weet dat iets niet okay is het rechtzetten, maar bij tweakers.net staat subjectieviteit bovenaan? (as in alles op zijn beloop laten?)

eh, een cijfer juist aanpassen zou subjectief zijn dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heb in Exile Shopsurvey - Mag die (voorlopig) wat lager? beargumenteerd waarom wij dat soort dingen niet moeten doen.
Het zou gewoon geen goede zaak zijn als wij gingen bepalen wanneer een shop wel of niet betrouwbaar is. Dan zijn we niet meer onafhankelijk en nemen we een hoeveelheid verantwoordelijkheid op ons die we niet na kunnen leven (nl. vele honderden shops het hele jaar door controleren). Dus: iedere bezoeker moet voor zichzelf bepalen of hij bij een shop wil bestellen of niet, en moet daarom zelf weten hoe hij de survey en gemiddelde cijfers interpreteerd.
Omdat wij niet de politie, consumentenbond, kamer van koophandel of wat dan ook zijn, en om de bovengenoemde reden. Als wij het ons beleid maken om dubieze shops te trashen (markeren) dan impliceren we daarmee dat alle shops die wel in de survey mogen blijven (niet gemarkeerd zijn) betrouwbaar zijn. Dat kunnen we echter op geen enkele manier hardmaken, en daarom hebben we dan ook een shopsurvey, zodat bezoekers elkaar shops kunnen aan- of afraden.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 18:04

Sen

<-->

Even een idee van mijn kant. De desbetreffende winkel was dus een half jaar geleden wel goed en nou is het brak. Dit lijkt mij veel vaker voor te komen. ZOu het dan niet slim zijn om de punten maar een half jaar te laten gelden. Nou teert dat bedrijf vooral op punten die lang geleden zijn gegeven.

Het is maar een idee van mij. Maar zo krijg je wel een actueler beeld van hoe het met de winkel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Sen schreef op 20 januari 2003 @ 12:48:
Even een idee van mijn kant. De desbetreffende winkel was dus een half jaar geleden wel goed en nou is het brak. Dit lijkt mij veel vaker voor te komen. ZOu het dan niet slim zijn om de punten maar een half jaar te laten gelden. Nou teert dat bedrijf vooral op punten die lang geleden zijn gegeven.

Het is maar een idee van mij. Maar zo krijg je wel een actueler beeld van hoe het met de winkel staat.
Dat is in dit geval een goede oplossing, maar in de praktijk komt zoiets zelden of nooit voor. Eénmaal bagger wordt nooit super, en een topwinkel zakt niet af tot "bijna failliete toko die niet levert".

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
JvS schreef op 20 January 2003 @ 08:20:

[...]

eh, een cijfer juist aanpassen zou subjectief zijn dacht ik zo...
volgens mij praten wij echt langs elkaar heen, maar om even een einde eraan te breien zou ik zeggen :

het is overduidelijk dat er iets niet okay is aan deze zaak en het cijfer wat er staat in de SS vind ik te hoog want nu komen er alleen maar meer gedupeerden bij.
De info daar is dus niet juist en tweakers.net kan heel simpel een waarschuwing plaatsen gericht aan de klant (en niet aan degene die daar posten) en zo veel ellende voorkomen. Daar gaat de kwaliteit van SS ook mee vooruit lijkt mij.

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 18:04

Sen

<-->

Captain Pervert schreef op 20 januari 2003 @ 13:22:
[...]

Dat is in dit geval een goede oplossing, maar in de praktijk komt zoiets zelden of nooit voor. Eénmaal bagger wordt nooit super, en een topwinkel zakt niet af tot "bijna failliete toko die niet levert".
Ben ik het absoluut niet met je eens. Een startende computer zaak met weinig klanten kan super service geven. Maar zodra hij het drukker gaat krijgen hij de service weg laat vallen en meer leveren belangrijker vind.

Terwijl een startende ondernemer die slecht behandelt best goed kan worden doordat hij van zijn fouten geleerd heeft.

Het lijkt mij allom redelijker om punten maar een bepaalde termijn geldig te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

ACM schreef op 20 January 2003 @ 00:03:

[...]

[...]

Wat is dat dan?

[...]

Sja, maar wij werken met 4 - 10, in portugal doet men van 1-20 waarbij 14 pas gemiddeld is, geloof ik.

't Is maar net hoe je er tegenaan kijkt :)
We leven hier in Nederland dus wij hanteren hier 1 - 10 waarbij lager dan een 5,6 als onvoldoende beschouwt. Hierbij komt nog eens dat een bedrijf in de SS moelijker een onvoldoende haalt dan een voldoende aangezien het laagste cijfer wat gegeven kan worden maar een 4 is. Eerlijker zal zijn laagste cijfer een 3 en het hoogste een 9 dan heeft een bedrijf nog het meeste kans op een voldoende.

Ik kon de regel ook niet begrijpen dat de cijfers 1, 2 en 3 eruit zijn gehaald. Als ik me nog goed herinner was het laagste cijfer een 1, maar dit is afgeschaft omdat er misbruik van gemaakt werd. Terwijl er eigenlijk ook wel eens misbruik van het cijfer 10 gemaakt wordt, gaan we die dan ook maar eruit halen.

Volgens mij krijgen we dadelijk weer de zelfde toestand als met Klein Informatica dat ook een heleboel mensen de boot zijn ingegaan.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:10
Sen schreef op 20 January 2003 @ 13:43:
[...]
Het lijkt mij allom redelijker om punten maar een bepaalde termijn geldig te laten zijn.
Mij eigenlijk ook, winkels kunnen veranderen.
De hele exile shopsurvey mag wel weg want die toko is toch failliet.

Daarnaast hoort dit volgens mij in TFF? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

In TFF loopt al zo'n topic :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah inderdaad. Waarom dit soort topics niet op het forum hoeven is inmiddels wel duidelijk, dat de becijfering van winkels aangepast kan worden is wel een interessante discussie. Ik ben het er wel mee eens dat die aangepast moet worden, maar het is niet mijn afdeling en verder loopt die discussie dus al in TFF (wat wel een interessante is IMO). Deze kan dus dicht.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.