Toon posts:

Vlekkende Canon i550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds een weekje een nieuwe Canon i550. Met 4 hele mooie separate inkttanx enzo. Ik was "blij" dat ik hier op het forum las dat ik niet de enige was met een tikkende printer...

Maar ik heb een ander probleem. Ik gebruik om te printen papier van MultiCopy, 80gram chloorvrij gebleekt. Maar dat ding print zo snel, dat de inkt geen kans krijgt om te drogen en vlekt op de pagina die er bovenop komt. Heb contact gehad met de helpdesk en die adviseren me ander papier te gebruiken en anders terug te gaan naar de winkel.

Wie gebruikt deze printer ook en kan mij vertellen welk papier hij/zij gebruikt, waarbij de inkt dus snel opdroogt en niet vlekt. Ook 'veeg' je de inkt na het printen er relatief makkelijk af (lees strepen), dat is toch niet normaal?

Ik hoop dat jullie mij (als nieuweling hier op het forum) kunnen helpen.

Gr. Richard

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 18:11

YellowCube

Wait...what?

Dat je de inkt direct na het printen weg kunt vegen, kan ik me iets bij voorstellen. Maar naar mijn mening is het niet normaal dat de inkt al gaat vlekken als er een andere pagina op de eerste komt...
Is er verder niet een instelling in de drivers om de hoeveelheid inkt te regelen die gebruikt wordt? Ik heb zelf een HP printer en daar kan bijv. de droogtijd (dus veel of weinig inkt) ingesteld worden.

Verder wil het nog het wil wel eens helpen om een ander soort papier te gebruiken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Welkom op GoT Richard,

Even buiten dit topic om: Groeten enzo hoeft niet (wordt ook niet door iedereen op prijs gesteld). Als je hier vaker komt: lees de FAQ, min of meer verplichte lectuur voor elke tweaker, daar staat dat ook allemaal in.

YellowCube heeft een goed puntover het instellen van de hoeveelheid inkt.
Ikzelf heb niet zo heel veel ervaring met Canon printers, maar van HP weet ik bijvoorbeeld ook dat deze een automatische droogtijd heeft (de printer wacht even met het uitspugen van het blaadje als deze te snel op een andere volgt). Ik neem aan dat deze droogtijd ook zelf kan instellen, desnoods in de driver/registry.

Verder kan je idd ander papier gebruiken, alleen zit je dan met bleeding. Sneldrogend papier is namelijk papier dat erg poreus is en dus je inkt als het ware "opzuigt", dat veroorzaakt inktuitlopers alle kanten op en dat heet bleeding. (Je print is dan minder scherp en je ziet een groene overgang tussen bijv. Geel en Blauw).

Idealiter is kwaliteits-inktjet papier is dus een optimale mix van snel drogen door opzuigen maar zonder te bleeden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 13:37:
Even buiten dit topic om: Groeten enzo hoeft niet (wordt ook niet door iedereen op prijs gesteld). Als je hier vaker komt: lees de FAQ, min of meer verplichte lectuur voor elke tweaker, daar staat dat ook allemaal in.
Korte reactie: een groet/bedankje bij een topicopende post wordt gedoogd/algemeen geaccepteerd :)

Over je probleem: Ik zou je aanraden gewoon eens papier van een ander merk te proberen, mocht je de problemen houden dan zou ik gewoon even langs de winkel gaan waar je hem gekocht hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg een foutmelding, weet niet of andere bericht is doorgekomen.
Bedankt voor jullie reactie, ik ga er mee aan de slag.