Toon posts:

Computer start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vrijdag een nieuwe, 2ehandse mobo + processor gehaald. Ik was er dolblij mee, ik had em werkend gezien, in mijn eigen kastje gegooid, en gentoo geinstalleerd.

Computer heeft tot vandaag aan gestaan, want ik was iets aan het compileren. Is opeens de computer uitgevallen.

DUs ik wil em aanzetten, gebeurd er HELEMAAL niks!
Monitor springt niet uit standby, helemaal niks

Alleen de fan draait nog, je hoort even een rateltje van de HDD, en dat is het zo'n beetje.
Aan de achterkant van mijn computer zitten een paar ledjes van het mobo, en die zijn alle 4 rood

rood == niet goed, maar wat zou het kunnen zijn?

Het betreft hier een K7T Pro (MS-6330)
en een thunderbird 750..

groeten,
Bas

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

die leds zijn diagnostic led. denk dat je ff in de handleiding van je mobo moet zoeken wat ze betekenen...zal ongetwijfeld ook digitaal staan op de site van MSI

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb ook 4 van die leds op mijn KT4V (ook MSI), keek ff in boekje:

4 keer rood--> processor damaged or not installed properly.... neem aan dat die leds hetzelfde betekenen bij jou...dus ff je proc checken denk ik

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

ik heb msi kt3 ultra mobotje, met ook die lampjes, 4x rood is bij mij ook de processor, wat kamstra zegt dus, zal bij jou ook wel zo zijn. good luck.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kijk even na of je fan op de processor goed bevestigd is.
Het zou best kunnen dat hij bij het compilen op gegeven moment te heet is geworden, je mobo schakelt alles dan uit, misschien heeft de processor dat alsnog niet overleefd.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Koeling zou ook wel eens niet goed aangesloten kunnen zijn, mocht je m weer aan de praat krijgen zou ik dat ook zeker ff in de gaten houden.

Verwijderd

Topicstarter
Shit zeg....
maar mobo zal dan niet kapot zijn???
of moet ik straks nog eens proberen mijn compu op te starten, als de processor helemaal is afgekoeld?

2 dagen plezier (van pii 233 naar thunderbird 750)
lekker 80 Euro naar de klote :(

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Heb je geen andere proc die je ff kan proberen? Aan de foutmelding te zien is het dus idd dus niet je Mobo.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Heej Bas, u hier! Ik heb in E'hv toen nog met je meegeluisterd enzo :)

Ik heb laatst hetzelfde met een mobo gehad, die viel ook in een keer helemaal uit. Voeding deed ook niets meer. Andere voeding geprobeerd, toen ging de voeding wel aan maar verder deed niets het meer. Het was een Elitegroup K7S5A met een XP1600+.

Moederbord bleek stuk te zijn, processor doet het nog wel. Kheb nu een MSI KT4V, erg tevreden mee :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 22:59:
rood == niet goed, maar wat zou het kunnen zijn?
Erg logische conclusie :z

Maar je had eigenlijk LEZEN eer je hier een topic opent! en vooral de handleiding van je moederbord moeten doornemen eer je hier in allerijl een topic achterlaat.. Zie verder ook de FAQ Forumgedrag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.