[VB6] Standby

Pagina: 1
Acties:

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28

Priet

To boldly do what no one has..

Topicstarter
Ik ben een programma aan het maken dat de computer uit kan zetten, kan rebooten, uitloggen, hibernaten, en in standby kan zetten.

Maar juist dat laatste lukt me niet. Ik zoek me 't lazerus, maar ik kan maar geen API functie vinden om de computer in stanby te krijgen.

Ik zou natuurlijk ook de suspend-functie kunnen gebruiken, maar ik hoorde van verschillende kanten dat het beter is om standby te gebruiken. Omdat de computer dan sneller wakker wordt en omdat het stabieler is. Is dat echt zo :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wat is het verschil tussen suspend en standby :?

anyway, dat kan natuurlijk met de SetSuspendState () functie

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Priet

Priet

Topicstarter
Het verschil tussen suspend en standby is dat bij de eerste alle info wordt weggeschreven naar de harde schijf, bij standby belandt alles in het geheugen.

En natuurlijk kan een standby niet via de SetSuspendSate() functie uitgevoerd worden, omdat met die functie alleen een Suspend en een Hibernate uitgevoerd kunnen worden :Y)

Of is Suspend soms het enige wat VB6 een gebruiker te bieden heeft?

Verwijderd

.oisyn schreef op 19 January 2003 @ 23:02:
wat is het verschil tussen suspend en standby :?
geen
BOOL SetSystemPowerState(BOOL ƒSuspend, BOOL ƒForce)
ƒSuspend is currently ignored under Windows 95/98 and Windows 2000 because the terminology is ill-defined. There is no distinction between Suspend and Standby in OnNow, as there was previously under advanced power management (APM) definitions.
bron

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Hmmzz Die programma's bestaan al lang hoor ;)

Klik hier voor de main exe te downloaden

Dan zijn de commandos'als volgt
shutdown.exe /-0 Voor Lock Station
shutdown.exe /-8 Voor Station Afsluiten
shutdown.exe /-2 Voor Reboot
shutdown.exe /-1 Voor Windows Shutdown.

Er Is er ook een voor stand By Maar ik weet niet welke

[ Voor 7% gewijzigd door Xtremer op 20-01-2003 00:04 ]

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Ik ken daar ook al een programma voor: Windows :+

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

http://www.mvps.org/vbnet/code/system/exitwindowsex.htm

Hier hebben we iig het gedeeltelijk antwoord al. Het zou me niet verbazen als er extra constants voor Suspend zijn bijgekomen later...

• Priet

Priet

Topicstarter
Uhhuhh 8)7 Nu vat ik 't ff niet meer hoor :? Dus alleen in XP is er verschil tussen standby en suspend? Wat zijn dan al die verhalen over naar harde schijf wegschrijven of naar het geheugen? Of is dat in dit verband: Suspend To Disk of Suspend To Memory? Maar dat kan ik dan weer niet vinden op die MSDN pagina... ik word gek 8)7
41.6C.6D.61.72 schreef op 20 januari 2003 @ 08:26:
http://www.mvps.org/vbnet/code/system/exitwindowsex.htm

Hier hebben we iig het gedeeltelijk antwoord al. Het zou me niet verbazen als er extra constants voor Suspend zijn bijgekomen later...
Deze API had ik gebruikt voor shutdown, reboot en logoff, en werkt prima. Helaas heb ik nergens kunnen vinden of deze functie ook een suspend/standby kan veroorzaken.
Anders kijk je ff verder je neus lang is: uiteraard ben ik daar al geweest. En ik heb daar niks kunnen vinden. Jij wel? Dan zou ik die link graag willen weten. Als jij daar niks had gevonden zou het toch wel raar zijn om daar die link naar te zetten, niet?

Pagina: 1