HDD continu in gebruik...

Pagina: 1
Acties:

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-03 07:41
Yo, ik heb het volgende probleem:
Ik zit hier met Win2k op mijn pc, en ik start eens voor de gaan na een aantal dagen mijn pc op, vanaf het begin reboot tot nu, en het gaat maar door, wordt mijn HDD continu dus echt geen seconde niet, wordt ie gebruikt, mijn pc loopt nu dus heel traag, alleen de benodigde programmas voor windows draaien en op 1% cpu, en nog geen 100 mb geheugen, dit zit wel goed, mijn viruscanner geupdate (je weet maar nooit ;)) en gescand, nisk gevonden, ook een reinstall gedaan (delete partities) ook dat leverde geen resultaat op,

conclusie: is mijn hdd gaar? is er een hacker die mijn pc benaderd met bijv kopieren van files..?

Iemand een idee?

Used:
HDD= IBM Deskstar 60GXP 40 gb (nog geen 1/3 jaar oud)
PC= AMD 1500+, 512 mb ram

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:48

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kijk eens of er bij het opstarten "taken" uitgevoerd worden die jij niet wil....

(dus bij jouw msconfig :))

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Tys
Michael Knight schreef op 19 January 2003 @ 22:58:
Kijk eens of er bij het opstarten "taken" uitgevoerd worden die jij niet wil....

(dus bij jouw msconfig :))
Heel 'run' en 'runonce' in registry is leeg op wat kleine MS dingetjes na die ik er net heb uitgegooid

[verbetering]
'msconfig' is geen win2k maar win98
[/verbetering]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

virus?!?! of ff kijken wat er allemaal in taakding loop [cntr alt del..]
en anders ff vuirus scanner erover! ik heb namelijk zelfde probleem gehad

Verwijderd

mmm sorry niet goed gelezen dat je virus scanner er al over had gehaald..welke virus scanner gebruik je??

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

sorry.....ik heb win2000 overgeslagen destijds....en bij xp werkte het nog steeds vandaar... :)

heb je recent nog iets geinstalleerd wat het zou kunnen veroorzaken?
Check ook ff de SMART status van jouw harde schijf... zie link hieronder...kun je meteen ff de status van je schijf uitlezen..

http://downloads-zdnet.co...086-10166998.html?tag=new

[ Voor 37% gewijzigd door Michael Knight op 19-01-2003 23:04 ]

• Tys
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:00:
virus?!?! of ff kijken wat er allemaal in taakding loop [cntr alt del..]
en anders ff vuirus scanner erover! ik heb namelijk zelfde probleem gehad
Antivirus 2003 vind niks :(

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Kheb het bericht hierboven wat ge-editted....kzag dat er al weer wat onder stond....kgez het maar fftjes...suc6

• Tys
Thiaz schreef op 19 januari 2003 @ 22:55:
... ook een reinstall gedaan (delete partities) ook dat leverde geen resultaat op ...
Hier wil ik alle mensen even op wijzen, dit is ook het eerste dat bij mij opkomt, toch bedankt voor de tip :)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hoe is de status bij het opstarten van je hd trouwens....luid...zacht....?

[ Check ook de link een paar posts hierboven ff ;) ]

[ Voor 29% gewijzigd door Michael Knight op 19-01-2003 23:07 ]

• Tys
Michael Knight schreef op 19 January 2003 @ 23:06:
Hoe is de status bij het opstarten van je hd trouwens....luid...zacht....?

[ Check ook de link een paar posts hierboven ff ;) ]
Zojuist je prog gedraaid, overall staat een OK achter, hij is 39 graden , bladiebla..etc, dus dat is in orde..teminste volgens programma
Tjsa het geluid, in het begin BIOS: bijna niks || Eerste windows-scherm: Iets meer, begint echt te ramelen || Login scherm: stilstaand altans niet hoorbaar || Openen van taakbalk, achtergrond etc: dan begint ie pas, duurt enkele seconden, tot het moment dat het zandlopertje naast mijn muisaanwijzer verdwijnt, danbegint ie weer, ook het led-je brand de hele tijd...

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zet voor de gein es de virusscanner uit bij het opstarten en reboot je pc dan es....
Mijn harde schijf (maxtor 80 & 120 gig beide 8 mb cache) zijn redelijk stil maar zijn soms toch HEEL erg actief door de virusscanner bij het opstarten...

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 19-01-2003 23:16 ]

Verwijderd

Heb je toevallig kazaa geinstalleerd?? Daar heb ik ook problemen mee gehad met win2000. Kazaa installeerd nl. Safenow oid.

• Tys
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 23:18:
Heb je toevallig kazaa geinstalleerd?? Daar heb ik ook problemen mee gehad met win2000. Kazaa installeerd nl. Safenow oid.
Geen kaazaa..helaas :(

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03 05:39
Thiaz schreef op 19 January 2003 @ 22:55:
Yo, ik heb het volgende probleem:
Ik zit hier met Win2k op mijn pc, en ik start eens voor de gaan na een aantal dagen mijn pc op, vanaf het begin reboot tot nu, en het gaat maar door, wordt mijn HDD continu dus echt geen seconde niet, wordt ie gebruikt, mijn pc loopt nu dus heel traag, alleen de benodigde programmas voor windows draaien en op 1% cpu, en nog geen 100 mb geheugen, dit zit wel goed, mijn viruscanner geupdate (je weet maar nooit ;)) en gescand, nisk gevonden, ook een reinstall gedaan (delete partities) ook dat leverde geen resultaat op,

conclusie: is mijn hdd gaar? is er een hacker die mijn pc benaderd met bijv kopieren van files..?

Iemand een idee?

Used:
HDD= IBM Deskstar 60GXP 40 gb (nog geen 1/3 jaar oud)
PC= AMD 1500+, 512 mb ram
Sorry, ik kan niet echt wijs worden uit dit verhaal.
Kun je dit aub even vertalen ?

-

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hij heeft last van overmatige HD activiteit waardoor zijn systeem EXTREEM langzaam draait....volgens mij goed te begrijpen uit zijn verhaal.....ZELFS IK SNAP HET :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je je taskmanager opvuurt kun je bij processen Beeld > kolommen selecteren; als je daar eens wat I/O's selecteerd (gelezen, geschreven, overige) welke heeft dan bijvoorbeeld erg veel lezen of overige?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tys
rtvscan.exe staat met I/O Reads op 67,356 (hoogste) dat zijn 6,162,943 I/O Read Bytes

winmgmt.exe staat met I/O Write op 23,172 (hoogste) dat zijn 6,584,649 I/O Write Bytes

mIRC.exe staat met I/O Others op 143,838 (hoogste) dat zijn 992,856 I/O Other Bytes mirc wordt niet gestart bij opstarten!)

Als ik mIRC uitzet is het dit:
rtvscan.exe staat met I/O Others op 48,071 (1 na hoogste) dat zijn 2,733,815 I/O Other Bytes

[ Voor 19% gewijzigd door Tys op 20-01-2003 00:15 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

is dat op het moment dat je hdd rateld? Dat zijn namelijk niet echt hoge waardes

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

hm mijn ibm (zelfde type) heeft er ook last van :( maar dan pas als die echt voelbaar warm word :/

zet ik er een fan op te blazen doet dat gekke ding het weer prima :?

Verwijderd

als je DU meter download, kun je zien of je files van je pc getrokken worden.
Pagina: 1