Toon posts:

Hoe krijg ik de processor los van een BX moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ouwe pc met een BX moederbord (A-Trend ATC-6150). En nu moet de processor van het moederbord af (volgens mij wordt ie namelijk oververhit), maar ik heb echt geeeen idee hoe ik dit zou moeten doen |:(. Ik heb vanalles geprobeerd met die klemmetjes, maar het is me niet gelukt.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnstart.com/koel.jpg

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen?

Verwijderd

die dingetjes aan de zijkant of indrukken of juist afbuigen.. en dan gewoon omhoog trekken.
en ja daar is soms wel eens wat kracht voor nodig :)

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Bovenop de processor (zwart doosje) zitten links en rechts twee klemmen. Normaliter moet je die inknijpen en ingeknepen houden. Tegelijkertijd moet je dan de processor in zijn geheel, inclusief koeler) naar boven schuiven. Dit zal best wat moeilijk gaan omdat de processor redelijk vast in de voet zit.

Zolang je geen brute kracht gebruikt en de processor recht naar boven trekt moet dit lukken. De klemmetjes moeten wel beiden ingedrukt zijn.

Sux6 ;)

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met "klemmetjes inknijpen"?
Moet ik ze dan naar buiten duwen? Of naar beneden drukken? Als ik ze naar buiten duw en tegelijkertijd het "zwarte doosje" naar boven trek, buigt het hele moederbord mee naar boven... Lijkt me niet goed dus.

Verwijderd

Het zijn 2 klemmen die je naar buiten kan doen.
Hef de kleine uitstekels bovenaan een beetje op, en dan gaan de 2 armen aan de zijkant normaal heel gemakkelijk naar buiten scharnieren.
Dan kan je de zwarte door gewoon opheffen zoals je een PCI kaart uit een PCI slot trekt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
naar beneden drukken, het pinnetje waar die beneden mee vast zit aan de voet zal dan los gaan en kun je de processor omhoog trekken :) En met coolers is het altijd gecontroleerde kracht gebruiken..

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Jah! Eindelijk
Zo simpel was het dus :S.
Gewoon de klemmtjes naar binnen drukken, totdat je klik hoort en naar boven trekken die handel :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

It's so simple, yeah..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.