Toon posts:

onboard IDE defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dan een ide kaart erin zetten, krijg steeds melding disk controller failure,
en als hij start, ben ik of mijn os kwijt, of kan bv dos mappen niet indexeren bij opdracht c:/dir, of bootsector niet lezen, dit meld hij dan ook door middel van melding can't read sector 1, dit bij verschillende schijven.Ook geeft hij soms ineens bij boot op dat de schijven 5 gb zijn, zijn echter beide 20 gb.

Is pc voor de kids, dus vindt nieuw moederboard beetje dure hobby voor die paar games die ze spelen.

Is een compaq 5716, pentium 3 450mhz, slot 1.192 mb intern.
alvast bedankt

update: hij geeft ook af en toe fouten aan op cd-rom, "er is een fout met uw cd-rom speler" Dit alles duidt my op een defecte IDE

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 22:48 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik neem aan, dat je al andere kabels geprobeerd hebt?
Een losse IDE controller (PCI kaartje) zou dan wel oplossing bieden, alleen weet ik niet hoe een Compaq BIOS hierop reageert.
In de meeste gevallen gaat de PC van de PCI IDE controller booten als er niks aan z'n eigen IDE controller hangt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
kabels geprobeerd ja, probeer het nu alleen nog via secundair...
hoop dat dat lukt.........

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, een IDE controller is en blijft een I/O controller en hoort derhalve in Opslagmedia & I/O Controllers :)

PMG > OM

Verwijderd

een lose IDE controler op PCI is niet zo duur, dus als je onboard ide echt overleden is gewoon uitschakelen in je bios en alles op je lose controler aan sluiten en dan moet het weer werken.