[laptop] serieus probleem ?

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 16:17

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb een latop, promedion:
amd 1200
256 mb intern geh.
20gb hd
interne cdrom+flop.
WinXP.

Zaterdag de hele dag mee gewerkt en zondag wil hij niet meer opstarten. Bij het aanzetten geen piep ofzo, alleen het lampje van de stroomvoorziening knippert.
Toen uit ellende maar eens langer gewacht en opeens 2 lange pieptonen en ik kreeg het opstartscherm van de bios te zien. Hij gaaf aan dat ik de bios in moest want datum en tijd waren corrupted....strange, maand 113, tijd: uren 114 daag 4 jaar 2001, erg vreemd dus, nou ja, allemaal veranderd, weer reboot, lang gewacht, helemaal niets. Opnieuw aangezet, weer na de lange piep start ie op, en draait uiteindelijk er 3 uur over om in winxp te komen, word op te starten en een document op diskette op te slaan.
Vandaag maar eens opgestart via de win98se cd en in dos alle documenten op diskette gezet, ik d8t dan kan ik ook de hd formatteren, maar nu kom ik helemaal nergens meer, ongeacht hoe lang ik wacht als hij aan / uit staat. Heb ook al geheugen geprobeerd maar das goed, ook accu eruit gehaald, allemaal zonder resultaat......
Wat kan hier nu het probleem zijn, defecte hd, ernstig virus?

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

Dit lijkt me idd een erg serieus probleem en ik denk dat je daarvoor een beroep zal moeten doen op de leverancier, hopelijk heb je nog garantie...

De traagheid kan komen doordat de CPU zn cache uitstaat, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk eigenlijk

Het niet functioneren van alles lijkt toch verdacht veel op RAM problemen, memtest86 al gedaan?

CPU zou eventueel ook nog (half)dood kunnen zijn... ooit oververhit geweest toevallig? Dus dat hij spontaan vastliep of resette...

To be determined...

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 23:42

Sebastiaan

....

Ik heb zo het idee dat het heel lastig is om je mem te testen als de laptop niet aan wil, dus dat lijkt me niet echt een oplossing.

Beste oplossing lijkt me toch om naar de winkel terug te gaan

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:51
Omdat je bios de instellingen vergeet kan je baterij ook leeg of kapot zijn

Verwijderd

Ja check je batterij eens, want door die gekke datum denk ik dat je c-mos data corrupt is...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 11:05 ]

Verwijderd

de winkel is denk ik de beste oplossing.....

/me weet niet ofdat laptops ook bios batterijen hebben... misschien die leeg

• MaNdM
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 11:06:
de winkel is denk ik de beste oplossing.....

/me weet niet ofdat laptops ook bios batterijen hebben... misschien die leeg
Notebooks hebben idd een bios batt. maar het zal daar niet aan liggen, aangezien een lege batt. uitloopt op en "error" en het laden van de Bios-defaults en daar is hier nu geen sprake van voor zover ik het begrepen heb...

To be determined...

Verwijderd

MaNdM schreef op 20 januari 2003 @ 11:21:
[...]

Notebooks hebben idd een bios batt. maar het zal daar niet aan liggen, aangezien een lege batt. uitloopt op en "error" en het laden van de Bios-defaults en daar is hier nu geen sprake van voor zover ik het begrepen heb...
Dat is niet altijd zo, als je een lege batterij hebt kun je van alles verwachten.
Van keiharde errors, tot corrupte data die wel geaccepteerd wordt. En die vage datum die Super_Grover in z'n biossettings had staan wijst IMHO op een corrupte c-mos en dus (hopenlijk voor hem) een lege batterij..

• jbcyber
  • Laatst online: 24-06 19:40
Maar jah ook al was het de batterij die leeg is of kapot.

Dan is het nog altijd vreemd dat ie niet goed doorstart naar windows.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Ja check je batterij eens, want door die gekke datum denk ik dat je c-mos data corrupt is...
Volgens mij kom je niet zo makkelijk aan de batterij van de bios, als ik m open ga schroeveb ben je de garantie kwijt en dat moet niet....

Hij heeft dus wel al een hele lange tijd zinder stroom(net en accu) gestaan en misschien dat hij het daarom niet meer doet......
Maar idd wat jb_cyber zegt, het opstarten van windows ging erg traag, zou dat ook komen door foute bios instellingen?

Trouwens, ik heb nog on-site garantie

Verwijderd

Super_Grover schreef op 20 januari 2003 @ 12:26:
. . .
Trouwens, ik heb nog on-site garantie
Dan zou er zelf niks meer aan doen...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Laat ze werken voor hun geld! Zal ze leren, jou een beetje rotzooi verkopen!

Serieus: ik weet niet bij wie je je garantie hebt, maar ik heb er wisselende ervaring mee! Komen ze eerst netjes binnen 2 werkdagen langs om te constateren dat het apparaat idd niet werkt, en dan pas 2 weken later komen ze een onderdeeltje vervangen.

Succes ermee!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
kan ik in dat geval niet beter naar de winkel gaan? die is toch kort bij... of moeten zij m dan evengoed opsturen?
Pagina: 1