[modem] gekraak bij bewegen muis

Pagina: 1
Acties:

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
een vriend van mij heeft het volgende probleem:

zodra hij met zijn nieuwe pc inbeld op internet begint zijn modem te kraken onder het surfen. hoe meer activiteit er op zijn beeld is hoe harder de modem kraakt.
het geluid van de modem uitzetten heeft hij al geprobeerd, dat heeft geen enkele zin. als er iets word geinstalleerd is het hele verhaal nog erger.

heeft iemand enig idee over dit rare probleem :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens een IRQ toe te wijzen aan de modem in de bios, dit helpt soms nog wel eens.
misschien zijn de specs ook wel makkelijk zodat we kunnen kijken waar het probleem izt.

• littledreamer
hierbij zijn gegevens:
conexant rs56-pci r6793-11
P4 2.4b GA8SG667
apacer 2700 256 mb
xfx mx 440
win 2k
sis chipset

[ Voor 11% gewijzigd door littledreamer op 19-01-2003 22:50 ]

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoort hij hetzelfde geluid dat je hoort als je de telefoon opneemt terwijl er iemand met een modem bezig is? Die indruk krijg ik een beetje.
edit:
Heb je al geprobeerd Je kan bij de instellingen van de modem of bij de inbel-instellingen het volume van de modem speaker uitzetten
. Het kan ook zijn dat zijn geluidskaart of boxen de signalen oppakken, zoals als je met een mobieltje gaat bellen bij je luidsprekers (dan hoor je het ook kraken).

Kraken is overigens wel een erg ruim begrip.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerNummer op 19-01-2003 22:56 ]

• littledreamer
TweakerNummer schreef op 19 January 2003 @ 22:54:
Hoort hij hetzelfde geluid dat je hoort als je de telefoon opneemt terwijl er iemand met een modem bezig is? Die indruk krijg ik een beetje.
edit:
Heb je al geprobeerd Je kan bij de instellingen van de modem of bij de inbel-instellingen het volume van de modem speaker uitzetten
. Het kan ook zijn dat zijn geluidskaart of boxen de signalen oppakken, zoals als je met een mobieltje gaat bellen bij je luidsprekers (dan hoor je het ook kraken).

Kraken is overigens wel een erg ruim begrip.
nee het is echt kraken, volgens hemzelf klinkt het als kgrrkrhkhrkhkrrrhgkrhgkgkrgkgkrgrkgrr :) hij kraakt als een radio die geen zender kan ontvangen. nee maar hij pikt geen signaal op van telefoon oid. volgens hem.

[ Voor 4% gewijzigd door littledreamer op 19-01-2003 23:16 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 14:39
al niewe driver geprobeerd? heb je win xp originale drivers of meegekregen drivers geinstalleerd? switch anders ff :D

Even niets...

• littledreamer
thijs_cramer schreef op 20 januari 2003 @ 15:57:
al niewe driver geprobeerd? heb je win xp originale drivers of meegekregen drivers geinstalleerd? switch anders ff :D
Hij heeft er al verschillende geprobeerd, inclusief de originele natuurlijk :).
Bij de ene helft van de drivers kraakt ie nog steeds, en de andere helft helpt niet.

Verwijderd

Ik heb dit zelfde probleem gehad met de deze modem. Ik heb gewoon een oude koptelefoon gepakt en die er in gestopt, weg was het geluid.

• littledreamer
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 20:08:
Ik heb dit zelfde probleem gehad met de deze modem. Ik heb gewoon een oude koptelefoon gepakt en die er in gestopt, weg was het geluid.
Is ook een optie :)

Bedankt allemaal voor jullie reacties... het probleem is opgelost.
Hij heeft er gewoon een andere modem ingezet en die werkte wel.
Pagina: 1