Ik heb een asus A7V8X moederbord met 256MB DDR/400 ram en een Althlon XP 2000+. Wanneer deze cpu op normale snelheid draait is er echter niks met het systeem te beginnen, boot wel maar daar is alles mee gezegt. Windows opstarten en installeren loopt steeds vast, varierend van blauw scherm tot shut down. Ik heb de cpu nu lager gezet. Ipv 133 mhz x 12.5 gewijzigd naar 100 Mhz x 15. Zo loopt het systeem wel en nog geen vastlopers gehad. CPU temparure is redelijk stabiel voor zover ik kan zien (48.5 graden nu).
De koeling zit er goed op. Het is een Thermaltake Vulcano 7+.

Met volledig koperen heatsink. Op de cpu zit een heel klein beetje pasta voor eventuele oneffenheden. Toch stopt ie ermee.
PS. De cpu zit aangesloten op een normaal voedingsstekkertje (zelfde als in hd/cd gaat). Er zitten twee draadjes aan maar ik heb geen van beide op moederbord aangesloten. Beide hebben enkel een gele draad waarvan er 1 rechstreeks uit de koeler komt en een ander een verlengde is van dat stekkertje naar die grote.
De koeling zit er goed op. Het is een Thermaltake Vulcano 7+.

Met volledig koperen heatsink. Op de cpu zit een heel klein beetje pasta voor eventuele oneffenheden. Toch stopt ie ermee.
PS. De cpu zit aangesloten op een normaal voedingsstekkertje (zelfde als in hd/cd gaat). Er zitten twee draadjes aan maar ik heb geen van beide op moederbord aangesloten. Beide hebben enkel een gele draad waarvan er 1 rechstreeks uit de koeler komt en een ander een verlengde is van dat stekkertje naar die grote.
edit:
voor de volledigheid, er zit een enermax 350 watt voeding in. Te weinig stroomcapaciteit zal dus niet het probleem zijn.
voor de volledigheid, er zit een enermax 350 watt voeding in. Te weinig stroomcapaciteit zal dus niet het probleem zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door MrCaBLeGuY op 20-01-2003 02:36 ]