Toon posts:

Win xp crash met lange piep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laatste tijd veel dat win xp vastloop en krijg dan een hoge peep te horen uit me pc speaker.
het logboek geeft deze fout

AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0xcfc te lezen, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

wat kan dit zijn ?

alvast bedankt

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toevallig een bios flash gedaan laatst :? die niet helemaal lekker ging, of een beta bios :?

het kan ook je voeding zijn, (ACPI bios,)

correct me if i'am wrong :)

Verwijderd

Topicstarter
AMD_er schreef op 19 January 2003 @ 22:25:
Toevallig een bios flash gedaan laatst :? die niet helemaal lekker ging, of een beta bios :?

het kan ook je voeding zijn, (ACPI bios,)

correct me if i'am wrong :)
nope geen bios flash gedaan, kheb een athlon 1200 mhz 512 intern en 3 x harddisk, als ik die piep krijg blijft ie ook als een gek me harddisk accesen

Verwijderd

Kan het niet gewoon het gevolg van een IRQ-Conflict zijn? Ik weet het niet hoor, ik gok maar. Nieuwe hardware bij geplaatst kort geleden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 22:34:
Kan het niet gewoon het gevolg van een IRQ-Conflict zijn? Ik weet het niet hoor, ik gok maar. Nieuwe hardware bij geplaatst kort geleden?
klopt ik heb pas gelden een ibm 120 gig geplaats, maar kweet niet zeker of ik het daarvoor ook al had !!!!!!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
bij mij was het ook een keer, bleek dat mijn voeding kapot aan het gaan was en neit meer voldoende power kon leveren.
Pagina: 1