Toon posts:

Help met programeren

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

wie kan mij even helpen, ik ben niet zo'n ster in programmeren en ik heb een script
waar het volgende in voor komt:

$Verkocht = "[img]../graphics/main/verkocht.jpg[/img]" if($Status eq "Verkocht");

Dit zorgt ervoor dat wanneer de $Verkocht gelijk is aan "Verkocht" dat er dan een bepaald plaatje wordt weergeven op de website, maar wat ik ook erbij wil is dat wanneer $Verkocht gelijk is aan nog een andere waarde dat er dan een ander plaatje word getoond.

Het tweede wat dus in 1 regel moet komen te staan is:

$Verkocht = "[img]../graphics/main/optie.jpg[/img]" if($Status eq "Optie op Woning");

Kan iemand mij zeggen hoe ik dat dat moet programmeren?

Bedankt alvast!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is overigens een script geschreven in Perl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

en wat is precies het probleem? Gaat er iets mis als je die regels onder elkaar gooit ofzo :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 11:30

MethinX

't is wat!

Ten eerste, programmeren is altijd met 2 m's, en niet soms met 1 en soms met 2 :P

Je vraag,

Kan het niet gewoon in 2 regels blijven en dat je er $optie van maakt?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik het onder elkaar zet dan werkt het niet. Zou het wel moet werken dan? Sorry hoor maar NEWBIE op dit gebied.!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
bedoelt ie niet if(($verkocht eq "blaat") or ($verkocht eq "verkocht")) ?

Verwijderd

Topicstarter
MethinX: Moet je me helaas toch even uitleggen met $Optie....

Of hoe zou jij het schrijven dan?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je topic voldoet niet helemaal aan de eisen die we stellen hier in P&W: Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

Verder is GoT geen helpdesk, en wij verlenen jouw dus ook niet echt direct 'hulp' als je wilt leren programmeren. Het probleem wat zich hier voordoet is over het algemeen een vrij simpel probleem waarvoor je achter de oplossing kunt komen door eens wat onderzoek te doen in de programmeertaal waarin je bezig bent. Koop bijvoorbeeld een boek, of lees een paar tutorials over Perl.

Hint: if ... else ....

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.