[zelfgemaakt] WebChange Detector beta 0.01

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
van mijn forum bezoekers kreeg ik de vraag of er niet een mogelijkheid was om een berichtje te krijgen als er werd gereageerd op een door hen geplaatste reactie in een draadje. dit kan natuurlijk via e-mail notificatie, maar dit belast onnodig de server.

vandaar dat ik een programma heb geschreven die veranderingen van een webpage kan detecteren en dit op een instelbaar interval controleert. gewoon een kwestie van de url kopieren, dan via de software valideren en KLAAR!

de eerste beta is af. nu wil ik graag jullie commentaar.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ejg.wenners/fdc/webchange.jpg
screenie van de beta in actie

je kunt deze beta hier downloaden. meer informatie vindt je hier

ps: je hebt de VB runtime files nodig. tis geschreven in VB6 en is Freeware!

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

nice work ik zal et ff testen!!
ik hoop dat et wat is...

• chaozz
kep trouwens gemerkt dat het bij Gathering.Tweakers.net niet werkt. op de een of andere manier zijn die pagina's variabel in grootte. misschien door de RANDOM banner ofzo. op mijn forum werkt het vlekkeloos..

op veel geteste andere pagina's werkt het ook.

Verwijderd

dit kan natuurlijk via e-mail notificatie, maar dit belast onnodig de server
en onnodig de pagina opvragen bij de server belast deze niet?

• chaozz
een http header opvragen is minder dan voor elke reply op elke draad een email versturen ja.

en het was ook een uitdaging om te maken. who needs a reason to code? :P

[ Voor 30% gewijzigd door chaozz op 19-01-2003 22:48 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ten eerste: leuk gedaan!
chaozz schreef op 19 januari 2003 @ 22:22:
kep trouwens gemerkt dat het bij Gathering.Tweakers.net niet werkt. op de een of andere manier zijn die pagina's variabel in grootte. misschien door de RANDOM banner ofzo. op mijn forum werkt het vlekkeloos..

Dat lijkt me idd een goede gok.

En voor GoT is toch HotTopic voorlopig (;)) beter: omdat het de XML feed gebruikt ontlast het de server nogal (als er meer dan een paar topics in de gaten worden gehouden).

Maar met max. 5 topics valt het wel mee lijkt me. Al zou het aardig zijn de minimum refresh op een paar minuten te zetten :P

En mailen lijkt me in het geval van GoT idd niet handig, mijn mailserver zou waarschijnlijk er van over de kop gaan als bij elke reply in een topic, dat ik in hottopic heb staan, een mailtje zou binnen krijgen. Ik zou denken dat t.net me aan het DoSsen is :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• chaozz
bedankt!
Dat lijkt me idd een goede gok.

En voor GoT is toch HotTopic voorlopig (;)) beter: omdat het de XML feed gebruikt ontlast het de server nogal (als er meer dan een paar topics in de gaten worden gehouden).

Maar met max. 5 topics valt het wel mee lijkt me. Al zou het aardig zijn de minimum refresh op een paar minuten te zetten :P

En mailen lijkt me in het geval van GoT idd niet handig, mijn mailserver zou waarschijnlijk er van over de kop gaan als bij elke reply in een topic, dat ik in hottopic heb staan, een mailtje zou binnen krijgen. Ik zou denken dat t.net me aan het DoSsen is :D
ik ken HotTopic, maar dat is toch alleen voor fora? mijn tooltje zou je voor elke webpage kunnen gebruiken.

misschien dat mensen nog wat op- en/of aanmerkingen hebben op de tool. let op: het is de eerste public beta release. en het is freeware.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

chaozz schreef op 20 January 2003 @ 17:43:
ik ken HotTopic, maar dat is toch alleen voor fora? mijn tooltje zou je voor elke webpage kunnen gebruiken.
Klopt en klopt :P
Ik zei het name vanwege de opmerking dat het niet met GoT werkt.
misschien dat mensen nog wat op- en/of aanmerkingen hebben op de tool. let op: het is de eerste public beta release. en het is freeware.

Niet iedereen heeft standaard alle files aan boord, ik miste mswinsck.ocq. Een installer is misschien overdreven (het vertienvoudigd al snel de grootte), maar je kan even een link geven naar de downloads zoals misschien de VB runtime.

Verdere feedback:
  • het valideren zou automatisch kunnen gebeuren zo gauw er een nieuwe URL wordt gepaste,
  • een clear all knopje, zodat je alle URL's kwijt bent,
  • een pause knop
    • naar de system tray kunnen verplaatsen
  • als er meer dan een pagina is gewijzigd: een venster met alle gewijzigde pagina's ipv een per pagina lijkt me handiger.
En het interval kan IMHO niet in seconden maar in minuten gemeten te worden ;)

^^ Ideetjes die je natuurlijk niet hoeft over te nemen.

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 22-01-2003 15:22 . Reden: Whehehe :X ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• chaozz
F_J_K schreef op 20 January 2003 @ 18:07:
Niet iedereen heeft standaard alle files aan boord, ik miste mswinsck.ocq. Een installer is misschien overdreven (het vertienvoudigd al snel de grootte), maar je kan even een link geven naar de downloads zoals misschien de VB runtime.
inderdaad. een link naar de vbruntime files is geen slecht idee. er zou toch een manier moeten zijn om ze te includen zonder die megabyte vretende installmaker van Microsoft?
Verdere feedback:
  • het valideren zou automatisch kunnen gebeuren zo gauw er een nieuwe URL wordt gepaste,
  • een clear all knopje, zodat je alle URL's kwijt bent,
  • een pause knop
  • naar de system tray kunnen verplaatsen
  • als er meer dan een pagina is gewijzigd: een venster met alle gewijzigde pagina's ipv een per pagina lijkt me handiger.
En het interval kan IMHO niet in seconden maar in minuten gemeten te worden ;)
1) is ook eenvoudig te maken. goed idee..
2) ok
3) pause? voor als je tijdelijk niet voor updates wil checken? ok
4) errr... klik eens op het Minimize knopje :)
5) true.. eens kijken hoe ik dat oplos
6) goed punt wat mij betreft..

bedankt voor je input. beta 0.02 is onderweg ;)

• chaozz
we zijn inmiddels toe aan WebChange Detector beta 0.02
download: hier

nieuw is:
  • Paste knop
  • Minimize probleem verholpen
  • Clear all knop
  • Kleine dingetjes...
van jullie graag suggesties en gevonden bugs!

[ Voor 18% gewijzigd door chaozz op 22-01-2003 15:16 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

chaozz schreef op 21 January 2003 @ 09:44:
4) errr... klik eens op het Minimize knopje :)

:X
5) true.. eens kijken hoe ik dat oplos
Eerst alle URL's checken, een tellertje bijhouden voor het aantal gewijzigde items - plus een array van welke slots gewijzigd zijn (of het l33t3r doen door bijv. alle gewijzigde items in een binair getal te representeren, maar dat is onzin :+ )

Bugje: invalid property value bij elke waarde boven de 65seconden.

Feature: zoeklijst kunnen (of juist standaard na elke wijziging) bewaren.
er zou toch een manier moeten zijn om ze te includen zonder die megabyte vretende installmaker van Microsoft?
Je kan de gebruikte bestanden apart in dezelfde directory laten zetten (als ze niet al bestaan). Zo heb ik mswinsck.ocx in de webchange dir zelf gezet.

Maar of dat mag volgens de licentievoorwaarden is een tweede natuurlijk, dat zou je uit moeten zoeken :X

En graag gedaan :P

• chaozz
misschien weet iemand een VB setup maker die wel zuinig is met ruimte..???

• chaozz
UPDATE: versie 0.03 beta

de veranderingen:
  • added validate all to systemtray context-menu
  • added check all to systemtray context-menu
  • added auto-saving/loading of all URL's
  • improved notification
zouden anderen de tool ook willen beta-testen?
je kunt hem hier (15kb) downloaden. je hebt waarschijnlijk wel de VB Runtime files nodig.

graag jullie op- en aanmerkingen..

• chaozz
geen vrijwilligers voor beta-testing? :'(

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

chaozz schreef op 28 January 2003 @ 13:18:
geen vrijwilligers voor beta-testing? :'(
Ok hier wat tips:
-form Resize event gebruiken om controls op je form te moven naar goede afmetingen zodat het mooi oogt verder.
-Als ik bijvoorbeeld [rml][ Ervaringen] Sony DRU-500A(X) DVD±RW brander[/rml]
als url intyp... dan blijft die op komen dat die verandert is.. dat terwijl er niks nieuws is gepost...(banners veroorzaken dit).
-Stop je textbox controls in een array.. kun je dynamisch ook meerdere textboxen aan laten maken @ runtime.. lijkt me handiger dan een paar vaste textboxen.. dus..

succes ermee!
Pagina: 1