Video- SCHERM/ACHTERGRoND/WAND

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37
Ik heb binnenkort thuis een overhead projector en een lcd-scherm waarmee een groot videobeeld kan creeeren.. wat is de beste achtergrond om dit op te projecteren?Projectie scherm? Canvas? Witte verf gebruiken? Wat? ik heb gezocht en kon niks vinden...wat gebruiken jullie? ..ik zoek de natuurlijk wel de el-cheapo manier :)....dus het hoeft dus niet de allergoedkoopste oplossing te zijn waardoor alle 'kwaliteit'weg door is maar moet ook niet al te duur zijn..thnx,.,

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

De beste manier is en blijft nog altijd gewoon een echt diaprojector/filmprojectorscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:06

megaleo

Special member

Of een egale witte muur. Werkt perfect weet ik uit eigen ervaring!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
hoe heb je deze egale muur verkregen dan?

ben niet zo'n klusser :)

[ Voor 26% gewijzigd door krizzziz op 19-01-2003 22:12 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

kRiZzZiZ schreef op 19 januari 2003 @ 22:12:
hoe heb je deze egale muur verkregen dan?

ben niet zo'n klusser :)
Die stond er al :)

Een beetje muur is toch al vrij egaal (Mits niet bewerkt met extra lagen oid)

De makkelijkste, misschien wel niet de goedkoopste (Als je de tijd dan niet meerekend)
Gewoon een dia scherm oid, dan kan je ook nog eens iets verplaatsen, en heb je ook ruimte om gewoon iets aan die muur te hangen, of ervoor te zetten.

Oplossing #2, paar latjes tegen de muur, daar gipsplaten over, die eventueel behangen/schilderen. Maar je was niet zo een klusser, dus valt deze al bij voorbaat af, denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Nakebod op 19-01-2003 22:33 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:06

megaleo

Special member

Laten doen!! Een handige buurman. ;) Kweenie precies hoe ie dat heeft gedaan. En daarna gewoon met een witte roller erover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
mja,.ik heb erg vreemd behang waardoor de muur niet echt meer egaal is.....
ik heb wel ergens iets gezien van grote mdf-plaat..daar een soort van doek over (heeeeeeeel strak) en die ophangen? is dat wat?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

kRiZzZiZ schreef op 19 januari 2003 @ 22:35:
mja,.ik heb erg vreemd behang waardoor de muur niet echt meer egaal is.....
ik heb wel ergens iets gezien van grote mdf-plaat..daar een soort van doek over (heeeeeeeel strak) en die ophangen? is dat wat?
Ja en nee,
het effect is feitelijk hetzelfde als dat van een dia scherm/projectie scherm, alleen wat zwaarder :)

Blijft ie permanent er hangen? of altijd ff tijdelijk?

Voor permanent een vaste plaats, zoals je feitelijk ook een tv een permanente plaats geeft, is zo een plaat op zich een goed idee, beetje creatief zijn, en 50 cm van de muur af ofzo, en je zou er nog eens opberg ruimte/laatjes achter kunnen maken ook.

Als je hem alleen gebruikt voor af en toe een film ofzo, zou ik het persoonlijk mooier vinden, iedere keer ff zo een schermpje neer zetten. (Tenzei je een mooie combi kast kan maken :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
tsja...af en toe een filmpje word het...mja...projectieschermen zijn nog aardig prijzig

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dan weet ik niet welke jij zoekt, of dat ze nieuw echt zo duur zijn, maar 2e hands, was ff aan kijken op http://marktplaats.nl en zoeken naar diascherm en projectiescherm gaf een aantal goede hits terug oa deze Diascherm v.a. 5 euro
Als je tot aanschaf van 2e hands gaat, en eigenlijk ook bij nieuw, zoals je op foto van bovenstaand bod kan zien, is scherm erg strak, maar zag er net ook een vol met kronkels/bobbels enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik weet wel dat projecteren op een witte muur of gebruik maken van een speciaal video/dia-scherm echt een supergroot verschil is. Als je plezier wilt hebben van je lcd-scherm dan zou ik echt naar een redelijk geprijsd scherm op zoek gaan.

Ik heb laatst bij een kennis een elektrisch (radiografisch bedienbaar) scherm opgehangen van Projecta 250x180cm met een 2400 lumen projector ervoor: lekker kijken hoor! Schermpje kost bij elkaar alleen wel 1800 eurootjes......

[ Voor 33% gewijzigd door Gash op 20-01-2003 01:34 ]

Pagina: 1