Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Logo van Gigi Dagostino gespoten [HowTo]

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
iets wat ik al enkele maanden van plan was, maar pas vandaag gedaan heb :)

men neme:

Een lege plek op je case. (niet vergeten goed vet vrij te maken met zeep)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/casemod-1.JPG

Boeklon, een snijplank, een logo naar keuze, een schaar, scherp mesje, plakband en een spuitbusje verf in de kleur naar keuze.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/casemod-2.JPG

Bevestig de boeklon op de snijplank met behulp van wat plakband. Vervolgens het logo op de boeklon bevestigen. Snij het geheel met behulp van een scherp mesje uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/casemod-3.JPG

Plak de boeklon op je case. Zorg er voor dat de randen goed zijn aangedrukt. Stukken krant rondom aanbrengen en het geheel goed dichtplakken met plakband. Dit om vervelende verassingen te voorkomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/casemod-4.JPG

Spuit vervolgens voorzichtig de verf over de boeklon. Goed laten drogen en na een uur voorzichtig de boeklon verwijderen!

resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/casemod-5.JPG

Dit hele gebeuren heeft me inclusief wachten op de verf ongeveer 2.5 uur gekost.

pas op!

Waar ik later achter kwam is dat mijn logo in spiegelbeeld is. Als ik het logo niet in spiegelbeeld had gewild, had ik het in spiegelbeeld moeten uitprinten.

ik hoop dat ik met deze kleine how-to andere tweakers heb aangespoord zelf een logo op hun case te spuiten. Het is weinig en het resultaat mag er wezen.

suc6!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ziet er goed uit !!!

Maar wat is Boeklon dan voor spul ? Heb er nog NOOIT van gehoord ...

Maar zoals ik het zie werkt het erg makkelijk ... kan ik eindelijk mijn ghostflames op mijn kast doen :)

Verwijderd

dat is dat plakspul daar heeft ie zijn logo uitgenseden en overheen gesporten sorrt mal dus :)

Dat doorzichte spul waar je je boeken mee kan kaften elleen dit plakt :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 21:51 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1st_Ro schreef op 19 januari 2003 @ 21:49:
Ziet er goed uit !!!

Maar zoals ik het zie werkt het erg makkelijk ... kan ik eindelijk mijn ghostflames op mijn kast doen :)
Boeklon is dat klevende spul om een boek netjes en doorzichtig te kaften. In de bieb gebruiken ze het vaak.

Verwijderd

1st_Ro schreef op 19 January 2003 @ 21:49:
Ziet er goed uit !!!

Merknaam van plakplastic.....

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 14:32

Goku33

Ownage!

gewoon... plakplastic, maar het is wel een slimme methode met een goed resultaat

edit:
whoepsie.... iets te laat :P

edit2:
ik ben niet de enige, haha, meteen 5 reacties met wat dat spul nou is

[ Voor 48% gewijzigd door Goku33 op 19-01-2003 21:53 ]

• malbolgia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05-2021

malbolgia

huh? nee hoor ik ben een engel

boeklon is plakplastic, in iedere boekenzaak wel te halen :7

verder coolmodje

keep it cool, keep it watercooled

Verwijderd

Topicstarter
1st_Ro schreef op 19 januari 2003 @ 21:49:
Ziet er goed uit !!!

Boeklon word gebruikt om boeken mee te kaften. Je haald het bij de betere boekenzaak\doe-het-zelf zaak.

Het is als het ware een grote stikker. Je snijd het uit, trekt het papiertje van de stikker en je plakt het op je case. Geen kans dat het er onder komt, aangezien het plastic is en goed plakt.

ideaal!

edit:

omg! 5x hetzelfde

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 21:53 ]

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Boeklon? dat plak je meestal over boeken om ze steviger te maken (zeg maar plakband dat je in rollen van 3 bij 1 meter koopt of zo d8 ik? ;)

Jeeez, in 3 min 6 posts?!!??!

[ Voor 12% gewijzigd door Wabs op 19-01-2003 21:53 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Moeten nou 7 mensen uitleggen wat Boeklon is? Nee toch?

• EnnaN
  • Laatst online: 28-11 09:53

EnnaN

Toys in the attic

hoe goed plakt boeklon? ik heb dus net een paintjob gesloopt door er afplaktape op te doen, en vervolgens de paint te beschadigen....is boeklon niet te sterk plakkend?

sig

Verwijderd

Ziet er erg mooi uit. Jammer dat ie in spiegelbeeld is maar dat maakt het niet minder mooi.

• megaleo
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Simpel maar effectief. Strak gedaan hoor!! 8)

Verwijderd

EnnaN schreef op 19 January 2003 @ 22:00:
hoe goed plakt boeklon? ik heb dus net een paintjob gesloopt door er afplaktape op te doen, en vervolgens de paint te beschadigen....is boeklon niet te sterk plakkend?
Als je het dus goed laat drogen, en er dan héél voorzichtig afhaald, zou het goed moeten zijn denk ik.

Verder ziet het er erg goed uit! Het is misschien wel leuk om zo kleinere dingen op je kast te gaan maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 22:08 ]

Verwijderd

strak gedaan, idd zonde van het spiegelbeeld... maar ja als je het niet wist, vielt het niet eens op..

Verwijderd

Ziet er wel leuk uit :] moet ook maar eens iets ontwerpen :]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 22:12:
strak gedaan, idd zonde van het spiegelbeeld... maar ja als je het niet wist, vielt het niet eens op..
Ja klopt ik kende het teken niet eens is , maar wij als model bouwers gebruiken dat boeklon ook veel.

Erg fijn spul om zulke patronen op je vleugels te kunnen spuiten .

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Cewl! ik wou dit een tijdje geleden ook doen... nog geen tijd voor gehad!
Maar na het zien van dit... zal ik haast maken!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 10:05

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 22:06:
[...]

Als je het dus goed laat drogen, en er dan héél voorzichtig afhaald, zou het goed moeten zijn denk ik.

Verder ziet het er erg goed uit! Het is misschien wel leuk om zo kleinere dingen op je kast te gaan maken.
Meestal met verf is het beter om de tape e.d. er nog af te halen als de verf nog nat is aangezien het anders sneller gaat afbrokkelen. Met spuiten dus er pas afhalen als het gedroogd is? Heb zoiets namelijk nog niet geprobeerd, alleen hele kasten en die gewoon laten drogen.

• JaY-
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Ziet er erg leuk uit zo! Het resultaat is erg netjes en de uitleg duidelijk. Erg handig, want ik wilde graag het quake3 logo op m'n kast proberen te krijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Yngwie- schreef op 19 januari 2003 @ 22:56:
[...]

Meestal met verf is het beter om de tape e.d. er nog af te halen als de verf nog nat is aangezien het anders sneller gaat afbrokkelen. Met spuiten dus er pas afhalen als het gedroogd is? Heb zoiets namelijk nog niet geprobeerd, alleen hele kasten en die gewoon laten drogen.
Toen ik het er af haalde (na +- 1.5 uur) was de lak dusdanig droog dat mijn vinger er niet meer vies van werd. Het er af halen ging gewoon zonder problemen moet ik zeggen. Ik heb het wel samen met een vriend van me er af gehaald, die het rustig en gelijkmatig los trok en ik die met een schroevendraaiertje de moeilijk stukjes omhoog wipte.

Verwijderd

bedankt.. nu heb ik weer te doen.. die howto was net wat ik nodig had...

Verwijderd

Topicstarter
EnnaN schreef op 19 January 2003 @ 22:00:
ik denk als je boeklon op een custom paint job zou plakken, het misschien wel de verf mee zou trekken. Deze boeklon heb ik gewoon recht op mijn case geplakt, wat geen problemen opleverde. Het plakt goed, maar ook niet extreem goed waardoor het er niet meer makkelijk af zou gaan.

Verwijderd

Heb je misschien de urrel of wat dan ook van het logo ben er al een tijdje naar op zoek. Verder erg strak gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:16:
Heb je misschien de urrel of wat dan ook van het logo ben er al een tijdje naar op zoek. Verder erg strak gedaan :)
http://communities.zeelan...oad/fotos/symbol_gigi.gif

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
voor een gespoten logo is dit heel mooi gedaan! ik moet ook maar es dit spul gaan halen, kan me heel veel werk schelen. jammer dat het in spiegelbeeld is, magoed.. dat ziet een leek toch niet :)

Mn 3D printer blogje..

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
ik vind het niet mooi, maar dat is mijn mening :)

Dat plakplastic is wel erg handig!
Niet te veel op dezelfde plek spuiten in een keer want dan gaat het lopen/druppen/lekken.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Capa
  • Laatst online: 26-11 11:59
je had niet persé in spiegelbeeld hoeven printen, je had gewoon de papierlaag van het boeklon onder moeten laten.
schoonmaken kan je beter doen met amonia, zeep kan zeepresten achterlaten, en daardoor trekt je verf weg. amomia verdampt helemaal.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55

Nakebod

Nope.

Sauron-XP schreef op 19 januari 2003 @ 23:51:
je had niet persé in spiegelbeeld hoeven printen, je had gewoon de papierlaag van het boeklon onder moeten laten.
schoonmaken kan je beter doen met amonia, zeep kan zeepresten achterlaten, en daardoor trekt je verf weg. amomia verdampt helemaal.
Amonia is toch dat zeer lekker ruikende spul? :r
Had dat niet als eigenschap ook wel een beetje bijtend te zijn? Nu zal je zoiets op een witte kast wel niet zien, maar als ik het op mijn zwarte kast probeer, heb ik het idee dat je dan een verkleuring krijgt, van uitgebeten plastic.

Ik zou denk ik gewoon goed schoonmaken met een vochtige doek, en afdrogen met drooge doek. (Logisch toch?)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op 20 januari 2003 @ 00:02:
[...]

Amonia is toch dat zeer lekker ruikende spul? :r
Had dat niet als eigenschap ook wel een beetje bijtend te zijn? Nu zal je zoiets op een witte kast wel niet zien, maar als ik het op mijn zwarte kast probeer, heb ik het idee dat je dan een verkleuring krijgt, van uitgebeten plastic.

Ik zou denk ik gewoon goed schoonmaken met een vochtige doek, en afdrogen met drooge doek. (Logisch toch?)
het moet goed vetvrij worden (anders hecht de verf niet) , een van de eigenschappen van zeep is dat het ontvet. Als je het daarna met een natte doek enkele keren goed schoon wrijft is er niets aan het handje. Amonia lijkt mij ook een beetje te agressief, maar zo lang het geen plastic aan tast zou het moeten werken.

Of het plastic aan tast weet ik niet.

Verwijderd

Ziet er goed uit !
Misschien is deze how-to goed voor een plaatsje in de FaQ ?

Verwijderd

Ziet er zeeer goed uit! Jammer dat 'ie in spiegelbeeld is maar zo is 'ie ook mooi!

Ik ga het zelf zeker een keer proberen :)

Verwijderd

ff reageren op dat amonia of nie. Amonia stinkt, is bijtend en verdampt niet helemaal aangezien je het verdunt met water. Maargoed daar gaat het helemaal niet om. De zeepresten die achter kunnen blijven zijn vervelend echter gewone huis-tuin en keuken zeep voldoet ook niet echt. Wil je een strakke finish dan werk voor mij St Marc. Is spul speciaal gemaakt voor ontvetten voor het schilderen en is van een dennehars extract of zoiets gemaakt. Ruikt prima, ontvet als een idioot en na een keer spoelen en afdrogen ( wacht daarna liever nog ff een uurtje ) kun je gewoon aan de gang.
Je kunt het krijgen in iedere schilderzaak, doe het zelf- handel of zoiets en is helemaal niet duur.
Welnu, hoop dat het helpt. Voor mij werkt bovenstaande perfect.

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Waarom moeilijk doen over vet etc...
Ik heb zo vaak een case gespoten... nooit geschuurd of ontvet en de resultaten waren harstikke mooi... geen vlekken of bubeltjes etc nergens iets dat eraf bladerde.

• BCM
  • Laatst online: 28-11 15:35

BCM

Veel reclame bedrijven die ook letters snijden, kunnen dit ook in spuit cover snijden. Dit is een soort boeklon gemaakt voor paintjobs. (dunner waardoor mooiere rand, plakt goed maar toch beter afhaalbaar). Je vertelt ze dat je het negatief moet hebben en op "overdracht" (dit is een soort sticker die het makkelijk maakt om het op het oppervlak te plakken). Kosten vallen erg mee en het resultaat is veel minder werk en schitterend.

Cedo Nulli

Verwijderd

BCM schreef op 20 januari 2003 @ 09:26:
Veel reclame bedrijven die ook letters snijden, kunnen dit ook in spuit cover snijden. Dit is een soort boeklon gemaakt voor paintjobs. (dunner waardoor mooiere rand, plakt goed maar toch beter afhaalbaar). Je vertelt ze dat je het negatief moet hebben en op "overdracht" (dit is een soort sticker die het makkelijk maakt om het op het oppervlak te plakken). Kosten vallen erg mee en het resultaat is veel minder werk en schitterend.
Maar dan heb je niet dezelfde voldoening ;)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Spiegelbeeld..

Ehm...

Spiegelbeeld uitprinten?

Dan had je toch net zo goed de print (mal waarmee je op het boeklon gekleurd hebt) om kunnen draaien? Of op de andere kand van het boeklon tekenen.

Als je het printje andersom op het boeklon had gehouden was hij wel goed geworden denk ik.

Voor de rest ziet het er erg leuk uit :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 09:38:
[...]

Maar dan heb je niet dezelfde voldoening ;)
Wel als je zelf de snijplotter bedient en het design uittekent in bijv. Corel draw :)

* TD-er doet dat op z'n werk (textieldrukkerij)
en nee, ik ga niet voor jan- & alleman logo's uitsnijden

Over dat spuit-folie...
Dat plakt aan de drager vast, oftewel je moet het niet snijden in spiegelbeeld (vrijwel alle andere soorten folie wel)
Na het snijden en pellen (de weg te laten stukken, in dit geval wat je wilt spuiten) breng je het over op de ondergrond met zgn. transfer-folie. In het geval van autobelettering is dit een soort van papieren afplakband, maar dan een meter breed. Dit transferfolie plak je op de bovenkant van het plastic en dan haal je de drager van de onderkant van de gesneden folie af. Daarna plak je de folie (gesneden en wel) op de gewenste ondergrond en haal je de transferfolie er voorzichtig af.
Zo kun je ook vrij complexe stickers snijden en bedrukken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

strak man! Maar niet echt mijn smaak..

Verwijderd

Het ziet er goed uit. Maar, is hij ook stootvast??? Meestal is de print op deze manier niet stootvast.

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11 16:36
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 07:43:
- KNIP -
Wil je een strakke finish dan werk voor mij St Marc. Is spul speciaal gemaakt voor ontvetten voor het schilderen en is van een dennehars extract of zoiets gemaakt. Ruikt prima, ontvet als een idioot en na een keer spoelen en afdrogen ( wacht daarna liever nog ff een uurtje ) kun je gewoon aan de gang.
Je kunt het krijgen in iedere schilderzaak, doe het zelf- handel of zoiets en is helemaal niet duur.
Welnu, hoop dat het helpt. Voor mij werkt bovenstaande perfect.
Jep, ik heb St Marc gebruikt bij het ontvetten van mijn deuren (woning). En daarna heb ik die met een roller geverfd. En deuren rollen is een kunst op zich volgens een hoop mensen. De woningbouw was onder de indruk van mijn 'rol-kunsten'. Maar goed, goede voorbereiding is het halve werk. St marc is een ontzettend goede voorbereiding. Dus kan ook gebruikt worden bij het spuiten van een case.

Verder is het logo erg mooi gemaakt, alleen is het wel jammer dat het in spiegelbeeld is.

* GreenGolf3 wil ook een logo op zijn kast spuiten, maar moet nog ff de kleur bepalen.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Verwijderd

Jaahaaa .. maar niet iedereen kan da eh ;)

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
ziet er leuk uit, ik vind alleen dat teken niet mooi :)

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Verwijderd

Mooi hoor... spuitmalletje! :) Nice

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Vergat helemaal dat ik hier iets vroeg ... Iedereen weet ook meteen wat boeklon is, dus da's handig :) Ik voel een paintjob opkomen .... :D

• Freakaz0id
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Relaxed gedaan joh.
Ik ga denk ik ook es experimenteren daarmee. et got logo ofzo. :)

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

hmm, ik heb ook nog een rol van die zooi liggen, en een flat genoot een spuitbus, ik denk dat ik wat te doen heb :)

btw, cool logo :)

blabla

Verwijderd

Strak gedaan hoor.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:28
Ziet er zeker netjes uit

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

In plaats van boeklon kun je misschien beter folie nemen wat ze ook bij airbrushen gebruiken. Dat kun je nog zonder problemen van gewoon papier af halen. Je kunt het kopen op vellen of rollen bij de hobby zaak.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Zeeer nice gedaan!
slim idee zo'n spuitmalletje!! :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
je had het spuitmalletje toch om kunnen draaien?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
418O2 schreef op 30 januari 2003 @ 22:46:
je had het spuitmalletje toch om kunnen draaien?
Niet als het boeklon is, want dat plakt aan een kant. Als je dat omdraait zit je de plak-kant te spuiten en trekt het boeklon mogelijk ook krom, omdat het niet op de ondergrond blijft zitten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1