Toon posts:

draadloos lan via router naar internet connecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sorry ben een beetje een leek misschien maar
ik wil met mijn laptop die ik wel via router met draad (doh) het internet op kan
heb nu een wirless modem en pcmcia kaart die het perfekt doen volgens de stast maar het daadwerkelijk het internet mee opkunnen ho maar

nou wat te doen?

wat voor info heb ik nog meer
ja mijn wireless is goed status connectie is perfect en en ik vestuur veel meer pakketjes via draadloos dan ontvangen
ik heb gewoon mijn mijn wan draadje van wireless naar poort 4 van router...
dus ben 100% overtuigt dat hardware niks fout zit

maar software niet iets heb ingesteld:
ik draai xp
en als ik naar via networks ..view networks ga zie ik local de intenet gateway aan en geod en als ik die disable en alleen mijn wireless aan heb die aanstaat verdwijnt mijn internet gateway..dus ik denk gewoon dat mijn wireless nog aan de intenet gateway gekoppeld moet worden maar hoe?

plz help!!

aub duidelijke omschrijving ben een beetje noob

Verwijderd

bij mijn router, zou ik daar een andere router op willen gooien, dan kan ik die op poort 4 gooien, en een knoppie indouwen, klaar.. maar als ik em op een andere poort gooi, gewoon dhcp aan en klaar toch??

/edit/

wat voor kabel gebruik je trouwens tussen router en access point?
straight of crosslink?

en welk merk en type router is het, en welk merk en type access point??(kank nl ff in de handleidingen neuzen)
/edit/

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
straight ikke gebruik.........ikke heb de sitecom broadband homestation
en de xsdsl router 4s........hoe doe ik dhcp aan ??
en wat bedoel je met knoppie indouwen??...dat knopje met uplink op de achterkant van mijn router..ik geef gewoon lekker toe dat mijn router werkt maar alle ditjes en datjes weet ik er niet van...ben helaas voor een paar uur over bij een vriend anders had ik had allemaal graag uitgezocht...thx in advance

Verwijderd

Waarom wil jwe twee routers achter elkaar zetten?
de sitecom is toch al genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik hem dan werkend dan via alleen sitecom broadband homestation ???
hoe te handelen er moet een pc en laptop!!!

Verwijderd

kheb ook die router volgens mij..
zit een knop achterop.. probeer die eerst es :P .. en als je niet aan de instellingen van je router hebt geklooid, dan staat dhcp automatisch aan.. dan moet je op je access point ff instellen dat ie automatisch een IP adres krijgt. en die straight cable is goed..

Verwijderd

Topicstarter
normal of uplink??? waar moet ie dan volgens jou op en waarom???
en waar zie ik die dhcp instellingen...........ja ben uber noob...het spijt mij zeer
maar diegene die mij helpt met oplossen ...krijgt een prijs hahaha
een kwartaal lang ..... onder mijn nick dat die persoon de liefste van alle tweakers is

edit : dhcp en ip is automatisch

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 22:14 ]

Verwijderd

dhcp wil zeggen dat ALLE apparaten die op "automatisch verkrijgen ip adres" staan, van de router een ip adres krijgen op het netwerk..(en dus ook je access point als je die daarop hebt ingesteld)
dit gebeurt met jouw pc.. die DIRECT op de router staat..
vervolgens plug je je access point in poort 4.. dat wil zeggen dat die poort speciaal gebruikt wordt om NOG een router (in dit geval access point) op aan te sluiten (moet je wel die knop indouwen: uplink)..
vervolgens stel je op die access point in dat ie zn IP adres automatisch krijgt en de rest van de instellingen ook gewoon automatisch.. en dan is het al klaar.. en zo niet, post ff wat er niet werkt..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
he nederlandse vuurengel bedankt in advance voor je hulp
okay hardware matig snap ik alles en software ook en alles staat ook zo behalve: hoe kan ik de accespoint instellen? sorry maar no clue!!!
dus hoe kom ik daar ...want ik kan alleen mijn router benaderen via dat ip 192.168.0.1 gedoe!!!

en hoe zet ik het dan automatisch!!!

Verwijderd

moek ff voor je kijken, tis een standaard sitecom wireless setje?

/edit/
is het deze?:
http://www.sitecom.com/pr...product_id=177&size=small
/edit/

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja!
http://www.sitecom.com/pr...p?product_id=177&grp_id=6
sweet dat je voor me kijkt...
jij gaat zeker een kwartaal lang in mijn nick nog verdere wensen??

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 22:39 ]

Verwijderd

haha

ik DENK dat als je je laptop op de wireless verbinding aansluit, en op je LAPTOP in ie 192.168.0.1 intypt, dat je op je access point komt..(aangezien ie standaard daar ook op staat denk ik, en anders staat dat in de manual die ik zo snel niet kan vinden maar kzoek door) en als je met je desktop dit doet dat je in je router komt.. als je dan gelijk ff je access point WAN IP op 192.168.0.100 zet ofzo dan ontstaat er nooit meer verwarring en kun je vanaf beide pc's op beide apparaten inloggen en managen..

ennuh, dat nl achter me naam dat moest maar omdat OF iemand anders al fireangel had, of ik zelf em al een keer had geclaimd maar ik me pw vergeten ben :9

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee ik kom niet op acces point!!
kan het zijn dat ie andere ip heeft van zichzelf of door router

Verwijderd

ja zou kunnen, probeer gewoon ff 192.168.0.2, dan 192.168.0.3 tot 192.168.0.10.. als ie daar niet tussen zit dan is het raar.. dan moet je et ff zeggen.

Verwijderd

is het gelukt?? reply ff ?? wilk wel weten nu :p

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:56

weebl

YARR!

Als je je modem op de acces-point aansluit en je laptop ook kan je ook gewoon op internet. Daar heb je helemaal geen andere router voor nodig omdat de acces-point zelf ook een router is. Wat jij dus doet is een beetje omslachtig. Gewoon het ADSL modem in de WAN poort en de laptop in een van de switch-poorten. Dan zou alles het moeten doen.

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 15:49
Ik gebruik zelf een sitecom wireless home station in combinatie met een alcatel 4prt adsl router/modem en heb hier geen problemen mee.

instellingen die bij mij goed zijn:

adslrouter instellen als dhcp server met de nodige instellingen
wireless acces point instellen als Bridge-Only dan moet hij als het goed is gewoon alle pakketjes van je netwerk doorsturen naar de draadloze kaarten zonder dat hij ook nog eens probeert om ip's weg te geven. je AP (acces point) krijgt zelf een ip van je dhcp server dus dat werkt gewoon.

ADSLLijn ---> (WAN poort) ADSL router ---> WAccesPoint - - - - -> Draadloze verbinding met je laptop

nb: let wel op dat je je laptop ook op dezelfde frequentie afstemt als dat je AP op verzend. ;)

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
tdehoog schreef op 20 January 2003 @ 07:39:
Als je je modem op de acces-point aansluit en je laptop ook kan je ook gewoon op internet. Daar heb je helemaal geen andere router voor nodig omdat de acces-point zelf ook een router is. Wat jij dus doet is een beetje omslachtig. Gewoon het ADSL modem in de WAN poort en de laptop in een van de switch-poorten. Dan zou alles het moeten doen.
Ja, maar ie heeft ook nog een pc...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• weebl

weebl

YARR!

Xenon schreef op 20 January 2003 @ 08:11:
[...]

Ja, maar ie heeft ook nog een pc...
Op de Sitcom WL-018 kan je zowel pc's met een draadloze als pc's met een gewone netwerkkaart aansluiten, ze kunnen dan allemaal op internet en dezelfde printer gebruiken.

Dus ik begrijp niet helemaal waarom hij een router gebruikt om het internet signaal door te sturen naar de WL-018 en naar de laptop, terwijl de WL-018 dat allemaal in z'n eentje kan.

Verwijderd

als hij zijn sitecom dsl router ook wil gebruiken laat em? het kan makkelijk.. waarom zou ie 90 euro weggooien.. gebruik je gewoon je ap alleen voor wireless (voor als ie nog een laptop heeft) en de dslrouter voor normale desktops en servers ofzo..

• weebl

weebl

YARR!

Het is alleen een beetje omslachtig, waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan. En die router kan je wel weer verkopen op eBay ofzo.
Pagina: 1