[Poser 5]

Pagina: 1
Acties:

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ik heb een klein vraagje over Poser 5. Wie weet hoe ik een "realistische" rek in een arm kan krijgen? Ik bedoel dus het volgende:

Strek je arm recht voor je uit. Maak 'm helemaal recht. Ga nu met je vingertoppen 5 cm voor een muur staan. Strek nu je arm verder uit, zonder je bovenlichaam dus naar de muur toe te bewegen. Je ziet dat je arm "langer" wordt (nou ja, niet langer, maar zo lijkt het wel).

Die "rek" komt uit je schouders. En nu is mijn vraag dus: hoe doe ik dat in Poser?

[opmerking: ben bezig met een scene waarbij iemand van een klif drijgt te pleuren, en zich probeert vast te grijpen aan de "redder". Je kent het wel, uit die slechte hollywood producties :+ )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
*klein schopje* :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 14:27
Tegenvraagje dan; kan je in Poser riggen?

(d.w.z. zit er een soort bones-systeem in? hoe animeer je karakters in Poser?)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ja, er zit een soort "bones" in. Je kunt kei mooi armen buigen, nek draaien, rug buigen enzovoorts. Je kunt "limieten" gebruiken (zodat je niet te ver buigt) en deze ook uitschakelen. Tevens kun je IK (Inverse Kinematics) gebruiken.

Heel handig! Ik heb weinig ervaring met 3D software, maar deze had ik zo onder de knie. Heb in een uurtje of 3 een complete animatie gemaakt ;)

En het is helemaal WYSIWYG, en je kunt realtime ledematen e.d. "draggen" etc... Echt, ik ben er heel enthousiast over :P

Over mij

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 14:27
Nou als je dat weet, weet je misschien ook dat de schouder draait vanaf de nek, je kan als 't ware je schouder naar voren bewegen. Daar heb je je rek inzitten :)

Als ik je goed snap dan :)

edit; in uitgebreidere 3dpaketten kan je real-time modellen, texturen, riggen en animeren, dan ga je helemaal uit je dak, echt waar :p

[ Voor 28% gewijzigd door LiToKi op 22-01-2003 19:50 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
3D max en lightwave waren me te complicated om "zo effe" onder de knie te krijgen. Had vroeger Cinema4D op mijn Amiga-tje. Dat werkte kei fijn. Ik geloof dat daar nog een PC versie van is, maar die werkt lang niet zo fijn...

Maar poser is echt _/-\o_ _/-\o_

Over mij

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sorry?
heb jij cinema 4d xl 8 + mocca al geprobeerd?
www.maxon.de zekers de moeite waard

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Ik ben net een week bezig met poser 5 dus een noobvraag:
ik heb een kop gemaakt in de faceroom.opgeslagen bij figures.
Ik heb alleen het project toen niet gesaved (als PZ3 file)

nou ben ik met die kop bezig maar krijg em niet meer terug
in die faceroom.want d'r zit een fout in de vorm die ik eruit
wil hebben.
Ik weet nou inmiddels dat je heel t project op moet slaan
dan kun je wel gewoon terug naar de faceroom.

Ik heb vanalles geprobeert om em daar weer in te krijgen
maar lukt niet.

hoe krijg ik die kop nou weer in die faceroom?
Pagina: 1