Te veel HD's = Ontploffende voeding :?

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 14:12
Ik heb hier een aantal kleine HD's liggen 400-8000MB, en die wou ik dmv een IDE controller in mijn systeem stoppen met 300W. Dus dan moet ik de molex een paar keer splitten. Ik ben (een tijdje geleden alweer) naar een compuwinkel geweest om een molexsplitter te halen (alleen voor 5,25" floppy), en die kreeg ik maar met moeite mee :P. Die gasten daar vonden mij maar onverstandig en ze zeiden dat mijn voeding ontworpen is voor 4 HD's/CDROMspelers omdat het ook 4 molexaansluiting heeft. Als ik er meer aan zou sluiten had ik kans dat een elco in mijn voeding zou ontploffen :? omdat de HD's bij het opstarten een 'schokje' nodig hebben.
Is dit totale bullshit of kan ik beter een 400/500W voeding halen (ik heb nu een 300W voeding.

tvw

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:03

Wallie

Herr

Waarom zouden ze dan splitters verkopen...? Denk ik nou te makkelijk? :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

denk dat het wel mee valt met dat ontploffen hoor. Menig tweaker heeft heel wat meer in zijn pc hangen dan 4 hd's. Natuurlijk zit er wel een max aan je voeding.. maar die zal niet ontploffen. Waarschijnlijk zal je spanningswaardes naar beneden worden getrokken als je te veel vraagt van je voeding.. maar van ontploffen heb ik nog nooit gehoord.

Verwijderd

Ik heb 6 IDE apparaten in men bak hangen en er komen er nog bij.. allemaal met molxed splitters... een 350 voeding zou iig geen overbodige luxe zijn...

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:46

Nakebod

Nope.

Wallie schreef op 19 januari 2003 @ 21:18:
Waarom zouden ze dan splitters verkopen...? Denk ik nou te makkelijk? :)
Omdat, 1, niet alle splitters worden voor hdd/cd te worden gebruikt (Denk aan fans e.d.)
2, niet alle hdd/cds enzo vragen evenveel.

Maar, ik denk, dat het wel gewoon kan hoor, vooral omdat het oudere hdds zijn (Merk alleen niet hoeveel je er precies hebt?)
En volgens mij.. zoveel kunnen die hdd's volgens mij nooit trekken dat je ehm, hoeveel was zekering van voeding, 6.3A dacht ik? dat al die hdds in totaal meer dan 6.3 A zouden trekken, waardoor dus zekering eruit vliegt.
Of andere elco's eerder kapot gaan door overbelasting, lijkt mij niet, daarvoor is die zekering

Had zelf eerst een 250 watt, die ook helemaal vol zat: cd-rw dvd-rw 30 gb en een 120 gb en nog een splitter met 3 80mm fans @ 5/12 v, en neon light, ging ook goed, alleen nu met een 350 watt heb ik het idee dat me neon wat minder flikkerd, ofwel dat de voeding het nu beter trekt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Je hebt redelijk wat componenten in je PC die stroom vreten. Je voeding zal net ontploffen, ik zou het dus proberen en je voltages in de gaten houden.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 11:06

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 21:21:
denk dat het wel mee valt met dat ontploffen hoor. Menig tweaker heeft heel wat meer in zijn pc hangen dan 4 hd's. Natuurlijk zit er wel een max aan je voeding.. maar die zal niet ontploffen. Waarschijnlijk zal je spanningswaardes naar beneden worden getrokken als je te veel vraagt van je voeding.. maar van ontploffen heb ik nog nooit gehoord.
Die van mij is wel een keer ge-explodeerd :( .
Niet zozeer omdat er te veel aanhing, maar meer van slijtage/vuil/ouderdom ofzo.
Lekker ff aan het kompjoeteren..... KNAL, BOEM, ROOK -> PANIEK De PC uit en niet meer aangaan :( .

Snel ff opengeschroefd..... zwarte rook uit de voeding (vrijdag avond om 19:30).
GODZIJDANK is Alternate niet ver bij mij vandaan.

Nieuwe voeding en alles weer werken :)

Na afloop eens die voeding opengeschroefd........ It wasn't a pretty sight. Whatever attacked my powersupply won and got away with it.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 14:12
_/-\o_ @ alle reply's. Kan ik mooi die oude seagates van 500MB aansluiten :). Past er weer een beetje meer pr0n bij 8)7.

tvw

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb het gehad dat zodra ik een extra HDD erin hing dat de HDD dus ZELF dood ging :(

Na een zwaardere voeding erin te hangen was dit probleem echter verholpen, dat is dus ook nog mogelijk wanneer een voeding niet zwaar genoeg is

To be determined...

Verwijderd

Onzin, vriend van me heeft 14 HDDS in een systeem met Enermax 430 watt voeding hangen, vraag niet waar hij die hdds voor nodig heeft :P

systeem werkt stabiel =]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 10:13 ]

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
heb 6 hd`s 1brander 1dvd en diverse pci kaarten en loopt prima hoor op 300watt
just my 2 cent`s

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Kijk ook even dit topic door :)

Zelf heb ik ooit 7 hdd's + brander + cdrom en nog wat spullen op een 250W voeding gehad.. Heeft een jaar lang stabiel gedraaid.. (waarvan 5x scsi).
Daarna is de voeding te warm geworden.. Geen explosies of whatsoever, maar wel een geur van gesmolten soldeertin..
Maargoed, dat was wel een brakke noname voeding :)

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:54
In m'n server 5x hdd op 120 watt !! voeding.
(is wel kantje boord)

maar nog ( klop klop ) geen problemen.
Fan staat nog op 5 volt ook.

Ik denk persoonlijk, zolang je niet te extreem gaat dat je weinig problemen gaat krijgen.

1+1+1 = 1

Pagina: 1