Toon posts:

TV out op Hercules 9700 pro geeft alleen zwart/wit beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier komt de zoveelste tv out vraag.

Ik heb de tv-out faq grondig doorgelezen en al een search gedaan. De juiste oplossing heb ik echter nog niet gevonden.

Op mijn vorige kaart (Hercules 3d prophet mx2) werkte mijn tv out altijd goed. Deze kaart had een s-video ansluiting. Via een profigold s-video kabel naar een scart blok aangesloten op de tv.

Gisteren een Hercules 9700 pro gehaald :*) Dit is dus de red edition. Deze kaart heeft ook een s-video aansluiting. De kabel, scart blokje en tv zijn ongewijzigd. Alles lijkt goed te werken op de tv out na. Krijg gewoon een scherp beeld alleen wel in zwart/wit. Ik weet dat normaal een scart blok voor problemen kan zorgen, maar omdat het voorheen met die andere kaart wel goed werkte sta ik toch wel een beetje raar te kijken.

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
oh ja config is intel 2.4 Ghz, Asus p4pe, 512 Mb

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 21:14:
oh ja config is intel 2.4 Ghz, Asus p4pe, 512 Mb
Daar is je Edit knopje voor ;)

[ontopic]
Heb je hem toevallig op NTSC staan en gebruik je een PAL tv?
[/ontopic]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Pal b, pal g, pal h geeft allemaal hetzelde resultaat.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

probeer anders eens wat met TV Tool te spelen, daar kun je alles aanpassen, en als het daar niet mee lukt weet ik het ook niet meer :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Tv tool ondersteund aleen nvida kaarten :-(

Verwijderd

Als je via een svhs kabel je tv hebt aangesloten moet je je tv ook een y/c mode hebben staan.
Heeft deze tv geen directe ingang voor svhs kabeltjes?

Verwijderd

Topicstarter
euhm y/c mode? Kan je uitleggen wat je hiermee bedoeld? Mijn tv heeft alleen een scart aansluiting

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

TV Tool ondersteund sinds kort ook niet-nVidia kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Op hun site kan ik daar niets over vinden, of zie ik iets over het hoofd?

http://tvtool.info/go.htm...ol.info/english/faq_e.htm

Verwijderd

Ik krijg ook alleen maar zwart/wit beeld als ik de svhs kabel via een scart adapter in de tv steek, als ik em gewoon in de svhs aansluiting doe is het beeld perfect.
Heb je by die radeon ook een verlooptstekkertje ofzo gekregen?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

DinX

Motormuis

Hoe oud is je TV ?
Oudere TV's kunnen hier wat minder goed mee overweg en laten niks zien, of zwart/wit

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

als ik de composite uit gebruik is er niks aan de hand, maar als ik de supervhs uitgang gebruik beginnen de problemen. ik heb ook alleen maar scart op mijn tv, en heb dus (waarschijnlijk net zoals jou) een blokje tussen de svhs uit en de scart zitten. probleem is, dit blokje heeft een te grote weerstand, waardoor het beeld zwart wit word.

Je kan het op de volgende manier testen. gooi je brightness, contrast en gamma helemaal naar het maximale, dan ziet je beeld er wel niet uit, maar heb je met deze instelling wel kleur, dan is de weerstand van je bedrading en eventuele omvorm blokjes te hoog.

succes

Verwijderd

Topicstarter
ja er zit een s-video naar composiet (gele plug) verloopkabeltje bij. Ik zal morgen proberen of het op die manier wel werkt. Blijft toch wel raar dat het bij het mx-kaartje wel goed werkte.

Verwijderd

Heeft niets met weerstand te maken, svhs is een speciaal signaal, licht/donker en kleur zijn gescheiden, vandaar.
Pagina: 1