Toon posts:

[RIS] Domein verkeerd ingevuld tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb zo goed als de server zoals het moet. RIS-server werkt opzich goed, alleen erger me aan een kleine detail. Altijd ik eens een schets geven wat ik hier heb staan:

Ik heb momenteel een testdomein, om alle gadgets te testen, dus denk maar aan GPO, DHCP, DNS, RIS etc etc
Ik kan leuk en aardig RISsen, Packages assignen, IP verstrekken
Het domein heet Testdomein.local (ronduit testdomein)
Tijdens het RIS-installatie zegt dit dat die er een invalid domein is (bij het laten joinen van het WS op het domein), dit komt omdat die als domein Testdomein.local invuld ipv gewoon Testdomein. Het is een kleine puntje, maar wil gewoon dat alles vlekkeloos draait

Ik hoop dat jullie hierbij kunnen helpen..........

Verwijderd

effe je ristndrd.sif file aanpassen. Daar staat iets in de trend van:
code:
1
JoinDomain = testdomain.local

Bovenstaande even veranderen in het domein wat gejoined moet worden.

(Toch raar, maar als je dns goed ingesteld is dan zou testdomain.local ook gewoon moeten werken!)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!!

Nou ik zal je wat vertellen het is niet geheel 100% goed geconfigureerd!!
Ik moet handmatig de ip van de server, als DNS opgeven bij de clients anders pakt hij niet de GPO....
Opzich heb ik de domein wel goed geconfigged....De reden waarom hij er moeite heeft is omdat hij z'n ip verkrijgt (DHCP) via de router ipv de Win2k Server(waar alles goed staat geconfigt, in de DHCP heb ik ook de DNS ingesteld, sja deze krijgt hij nooit omdat die alle info via de router krijgt). Als ik DHCP van de router uitschakel, zal alles wel werken zoals het moet..

Ik kan ook in de router als DNS de ip geven van de testdomein, maar goed zover ga ik niet omdat het een testdomein is. Mooi om dit te weten, ik ga voor perfectie lekker alles fine-tunen....