na ADSL modem tweak geen pingtest meer?

Pagina: 1
Acties:

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Topicstarter
ik heb dus adsl met een ehternet moden.

nu hebbik die bekende tweak uitgevoerd waardoor het modem een router/dhcp servertje kan worden, met succes!!

daardoor gebuikt je modem nat.

nu hebbik al veel poorten gemapped voor bijvoorbeel games om te kunnen hosten, met succes btw!!

nu vraag ik me af wattik mot doen om te zorgen dat de pingtest het doet op www.speedtest.nl

die pingtest deed het wel toen het modem nog niet getweaked was en dus gewoon handmatig inbel modem was.

iemand?

ps. ik wil deze pingtest graag ff kunnenuitvoeren, omdat na de adsl snelheid verhoging ik een ontzettend hoge ping heb tijden het online mohaa spelen! (250+ ping) :(

[ Voor 15% gewijzigd door DJ Chicken op 19-01-2003 20:19 ]

aahh durka durka durka

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 21:19

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt)
Na je modem tweak is je modem een router geworden en tevens firewall.

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Verwijderd

Nee BBNED heeft geloof ik het commando ping disabled vanwege de DDos attacks. In ieder geval bij eweka is het zo.

Verwijderd

En op het moment ligt weer de AiX plat las ik op eweka

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Topicstarter
maar ik heb mxtream

en als ik het modem niet tweak doet die ping test het wel, enmet tweak dus niet.

dus het heeft met die tweak te maken. Iets met NAT misschien?

aahh durka durka durka

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 16:36

erikver

Ik zeg...

Zoals al eerder gepost staat heeft je modem/router nu een firewall, misschien dat je die eerst moet uitzetten??

Life's not a Krentenbol

Verwijderd

Default reageert een Alcatel SpeedTouch Pro (dus ook een getweakte SpeedTouch Home) niet op ICMP ping requests.
Misschien dat dit aan te zetten is, maar in de 198 pagina's tellende CLI handleiding heb ik 't niet gevonden. Ik weet wel dat firewalling op off zetten niet genoeg is.
En misschien zijn inkomende ICMP pakketjes wel te redirecten via nat, maar dan moet je het protocolnr. weten dat die SpeedTouch daarvoor gebruikt. Tot nu toe ben ik nog niet verder gekomen dan protocol 17 (tcp) en 6 (udp)...

Die SpeedTouch heeft trouwens nog een eigenaardigheidje: traceroutes op tcp-basis (zoals tracert van Windows) doen 't niet, terwijl traceroutes op udp-basis (zoals bv. bij GNU/Linux) geen enkel probleem hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 20:19 ]

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

AvK

Ready Set Go

Je bent nu onzichtbaar op het internet.
Geweldig toch? Kan jou die ping nou schelen, dat ie in Mohaa wat slecht is komt door Mohaa en niet door je adsl of je modem.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
Naar welke type modem heb je hem getweakt als je het naar 510 gedaan heb dan kan je hem inderdaad niet pingen hij houdt hem tegen met de ingebouwde firewall
Pagina: 1