harde schijf in 3.5" bracket

Pagina: 1
Acties:

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Mijn keuze is gevallen op de shuttle sn41g2 en daarin zit 1 plek voor een 5.25" uitbreiding. Deze wil ik vullen met mijn brander.
Eronder heb ik ruimte voor 1 externe 3.5" en een interne 3.5". Nu wil ik op deze externe 3.5" plek geen floppydrive zetten (deze koop ik op usb aansluiting), maar op deze plek wil ik een hdd-bracket plaatsen. Zodoende kan ik dus met 2 verschillende hdd's werken (windows/linux) zonder dat het andere systeem "verknoeid" wordt. Ook om leuke dingen te testen kan dan makkelijker.
Hiervoor het ik een aantal vragen

1. Bestaat deze hdd bracket's (removeable dus) voor in een 3.5" slot ?
2. Kan ik hier 3.5" hdd schijven in ? of alleen 2.5" laptop hdd's ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pricewatch: Bracket 3,5" (metaal)
staat alleen niet bij of hij removable is (en is ook voor notebook hdds).

pricewatch: Converter 2.5 in 3.5 inch (Inbouwbracket)
pricewatch: Enlight EN-8950 Brackets (3.5" IDE)
pricewatch: Bracket IDE HDD (Removable)
pricewatch: Removable HDD Bracket IDE (UATA 66-133)
en er staan er nog meer in de PW, weet alleen niet precies of het removables zijn en voor de juiste grootte hdd, dat moet je dan even nakijken.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03 14:15
removable voor in 3,25 kan niet lijkt me, want normaal is er geen ruimte voor een bracket..
Alleen met een schoottop schijf zou het kunnen

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 19 januari 2003 @ 20:08:
pricewatch: Bracket 3,5" (metaal)
staat alleen niet bij of hij removable is (en is ook voor notebook hdds).

pricewatch: Converter 2.5 in 3.5 inch (Inbouwbracket)
pricewatch: Enlight EN-8950 Brackets (3.5" IDE)
pricewatch: Bracket IDE HDD (Removable)
pricewatch: Removable HDD Bracket IDE (UATA 66-133)
en er staan er nog meer in de PW, weet alleen niet precies of het removables zijn en voor de juiste grootte hdd, dat moet je dan even nakijken.
Hmmmz... volgens mij bedoelt ie met "bracket" niet de verloopstukjes, maar een soort lade-systeem om harddrives met elkaar te kunnen verwisselen :p
In een 3.5" uitsparing kan dat alleen maar met een 2.5", kan me alleen niet herinneren dat ik die ooit heb gezien, als je ze vindt, please post ff... I'm interested!!! :X

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 19:05
Jochem.. nee die bestaan bij mijn weten niet.

Redenatie : De bracket is exact 3.5" breed, harde schijven ook d.w.z er is geen ruimte voor de bracket zelf. De kleinste bracket die ik voor een 3,5" drive ooit gezien heb, zitten in bladeservers en zijn ongeveer 4 c.q 4.5" breed (en verschrikkelijk duur).

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• Jochem Knoops
Inderdaad RCy2k,
Ik bedoelde niet de brackets om ze vast te kunnen maken, maar juist om "snel" te kunnen wisselen.

Nou ik zoek ondertussen ook verder... mocht iemand wel iets weten... RCy2k en ik zijn beide geinteresseerd !

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:48
Koop een USB2 CD speler behuizing (paar tientjes?), zet je floppy terug (paar tientjes uitgespaard) en zet een wisselbracket in het 5,25"slot.

• Jochem Knoops
waarschijnlijk is dat het enige alternatief ja, gewoon de brander extern maken (firewire bv) en dan de bracket op de 5.25 plek.
Is dat een beetje te doen een externe (dvd) brander ? ik heb dan de voorkeur voor firewire ipv usb2.0

Verwijderd

Maar Jochem... Wellicht kun je zelf zoiets wel in elkaar zetten... Bijvoorbeeld met bestaande MobileRacks voor 3.5" HD's (t printplaatje dus!) en misschien wat aluminium... of hout(!) en een convertertje >:)

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik wou toch nog even reageren. Volgens mij zijn er geen standaard oplossingen te koop. Doch lijkt het me wel degelijk mogelijk!

Er is inderdaad geen plek aan de zijkanten van de harddisk voor extra metaal van een bracket o.i.d. Doch kan ik me een systeem voorstellen waar je aan de achterkant een IDEconvertor (GEEN 2.5" trouwens!) kan vastschroeven aan het frame en een constructie voor op de harddisk (te lijmen :?) om toch een removable 3.5" harddisk tray te krijgen. 8)

Meer gangbare opties zijn inderdaad te kiezen voor externe USB en/of Firewire kastjes
Pagina: 1