Toon posts:

overburn in nero met plextor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles gedaan zoals hieronder is beschrijven :

Q: Help, my 90/99/100 minutes discs is not detected as 90/99/100 minutes
long!!!
A: That is due to limitations in the CD-Standards, they may be detected as
10 minutes, 15minutes 80minutes and something else. You have to overburn to
get the full size.

In Nero: Go to File-->Preferences-->Expert options-->Enable overburn and set
the max overburn value to what you want.

Before writing:
Under the multisession tab: Tick "No multisession"
Under the burn tab: Choose "Disc-at-Once" and tick "finalize CD".

Now click burn and you will be asked if you want to overburn. .

en de laatst melding krijg ik niet en nadat cd heb ingedaan krijg ik
melding dat ik dan een ander cd moet plaatsen.

ik heb een plextor 40x12x40a :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hoever staat je overburn nu ingesteld dan?
als dit 90:00:00 is moet je hem eens op 89:59:59 zetten. (blijkt te helpen, mij ook nog nooit gelukt moet ik zeggen).

klik

[ Voor 46% gewijzigd door TERW_DAN op 19-01-2003 20:04 ]

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 21:50

Sebastiaan

....

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 20:00:
Now click burn and you will be asked if you want to overburn. .

en de laatst melding krijg ik niet en nadat cd heb ingedaan krijg ik
melding dat ik dan een ander cd moet plaatsen.
ik heb dit ook gehad, maar bij mij als ik nergens op klikte en ongeveer 5 seconden wachtte kreeg ik toch nog het overburn vraag ding waarna hij begon te branden.

Verwijderd

Topicstarter
nee. dat kan niet want ,zodra ik de cd indoe krijg ik melding dat ik een ander cd moet indoen en krijg ik mijn 100min cd terug ...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

overburnen werkt niet als je gaat branden via de wizard!

dit is ook een probleem wat vaak voor komt.

Verwijderd

Topicstarter
wat is de oplossing nou ,weet iemand het ? ik ga nooit meer een cd boven 80 minuten kopen, het gaat bij om 10 cd's maar...stel je voor he ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 17:51:
wat is de oplossing nou ,weet iemand het ? ik ga nooit meer een cd boven 80 minuten kopen, het gaat bij om 10 cd's maar...stel je voor he ?
Heb je die dingen uit die andere topics al geprobeerd?
en kick aub niet zo snel.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
ik heb een plextor scsi 12x4x32x en ik heb net een 775 MB gefikt met nero op een 90 min cd
gewoon nietd e wizard gebruiken (zoals eerder al verteld) en dan bij overburn de tijd instellen zoals ook hierboven is verteld, dus 89:59:59...eigenlijk herhaal ik alles maar alleen om je te aten horen dat het echt een oplossing is!

ik krijg dan de melding dat de cd niet genoeg ruimte heeft en dan kan ik voor overburn kiezen en dan begint ie vrolijk

ZET WEL DISK-AT-ONCE aan anders werkt de overburn idd niet !!!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik krijg telkens mijn cd terug, ik krijg geen enkele melding ,ik heb ook wizard gekozen plus boven aan mijn eerst zending heb ik ook een lijst meegezonden , en die lijstje heb ik alles nagelopen by the way : wat is wizard?

plus : ik kan op mijn 700mb cd geen 708 mb overburnen laat staan een ander cd van grote format branden

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 18:00 ]

Verwijderd

dat je op een 700 MB geen 708 MB kan branden... daar sta ik niet echt van te kijken...... dat zijn bepaalde type cd's die standaard ietsmeer aankunnen dan de gegeven specificatie.....

/me begint te twijfellen ofdat je de cd die erin doet wel een 100min cd is ..... NFI

Verwijderd

Topicstarter
ja wel zo staat er op de cd... ik denk ook langzamerhand dat ik misschien genept ben .want ik heb via overburningtest mijn 100min cd laten testen ,en de uitkomst is als volgt van test:

manufacturer:plasmon tYPE :9 CAPACITY:15:55:50 Maximum: 89:45.01(788MB) Extra :73 :49: 26

heeft u dan enig idee voor me bij het aankoop van nieuwe cd boven 80min. ? wat is beter om een cd boven 80min probleemloos te branden ?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vreemd, momenteel heb ik hetzelfde probleem...

Op mijn oude bak met w2k kon ik het gewoon instellen in Nero 5.5.8.0, na 2 sec kreeg ik inderdaad de vraag ofdat ik de cd wilde overburnen.

Nu diezelfde brander in mijn nieuwe computer is gezet (met XP) en een nieuwere nero versie (5.5.9.13), lukt het opeens niet meer...

Heb zo'n vermoeden dat het mogelijk aan de licentie is, dat ik niet de juiste licentie rechten heb...

Wie weet er meer vanaf?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

probleem voor mij is opgelost, had niet goed uit die doppen in mijn voorhoofd gekeken... stond op track at once... Maar ik ken wel iemand die hetzelfde probleem had..
Brander ondersteunde overburnen, no multisession, disc at once, overburnen aangevinkt... Maar nog steeds de cd uit de brander fl*kkeren.... VREEMD!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
* ephymerous is blind, never mind :)

[ Voor 115% gewijzigd door ephymerous op 17-02-2003 20:33 ]

XXXVI

Pagina: 1