Ik krijg een nieuwe pc. Die ga ik zelf in elkaar knutselen. Nou kan ik aardig een pc knutselen maar ik heb dus nog nooit echt met een processor geinstalleerd. Nou hoor ik van verschillende kanten en ook van dit forum dat een AMD nog al snel kapot gaat. En de 6000cu is ook niet echt een makkelijke cooler. Zou het dan nog verstandig zijn om hem zelf te installeren. En zijn er dan nog gouden tips?
Doe je ondertitel eer aan en prik 'm er gewoon op
Combineer je pc knutsel ervaring met wat voorzichtigheid en gevoel en je bent er
(zó snel gaan die dingen niet stuk)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dus als je niet al te bruut bent met het installeren moet het goed gaan. Dat geeft me hoop. Ik zal het gewoon proberen.
Beetje fatsoendelijke topic titel zou ook wel makkelijk zijn...
Eneuhm zo gauw breken ze niet.. want mijne brak ook niet met een heatpipe cooler!
Eneuhm zo gauw breken ze niet.. want mijne brak ook niet met een heatpipe cooler!
Ik vond het wel een originele topic naam. Maar die cooler weeg +/- een halve kilo. Maar goed ik ga het gewoon proberen.
Verwijderd
Gouden tip 1:
Instructies voor 't aanbrengen van koelpasta (Deze is voor Arctic alumina, deze is voor Artic Silver)
De instructies zijn zo'n beetje algemeen voor 't aanbrengen van iedere soort koelpasta.
Nog een gouden tip: Plaats je heatsink rechtstandig op de core, en hou hem vlak op de core tijdens vastzetten van de clips. Dus niet kantelen!
Instructies voor 't aanbrengen van koelpasta (Deze is voor Arctic alumina, deze is voor Artic Silver)
De instructies zijn zo'n beetje algemeen voor 't aanbrengen van iedere soort koelpasta.
Nog een gouden tip: Plaats je heatsink rechtstandig op de core, en hou hem vlak op de core tijdens vastzetten van de clips. Dus niet kantelen!
Verwijderd
Zelf heb ik ook een Zalman koeler geplaatst op mijn AMD.
Het stelt absoluut niks voor, deze is er makkelijk op te zetten.
Er zit een handleiding bij waar alles op staat uitgelegd, als je die
doorneemt komt het best goed.
Het stelt absoluut niks voor, deze is er makkelijk op te zetten.
Er zit een handleiding bij waar alles op staat uitgelegd, als je die
doorneemt komt het best goed.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 20:17 ]
Verwijderd
het enige wat ik ook nog nooit durfde is een koeler vernieuwen. Dat is het enige wat ik niet zie zitten.
Daarom chapeau voor jou dat je het wel durft. hahaha
Daarom chapeau voor jou dat je het wel durft. hahaha
Verwijderd
half-leven: de cpu valt er als het goed is gewoon in, en als dat niet het geval is dan moet je iig niet gaan duwen
Er is gewoon 1 hoekje aan de onderkant van de cpu waar geen pinnetjes zitten en die moet dus op die plek op de socket zitten waar ook geen gaatjes zitten. Over die 6000: Zorg gewoon dat je kast op de zijkant ligt, zodat je mobo plat ligt. Volg dan gewoon de instructies die er bij zitten, die dingen zijn zo geschreven dat echt iedereen hem kan installeren
LaswA: Ik dacht dat als het kon je de processor het beste kon plaatsen als het moederbord nog niet in de kast zit. Zo had je meer ruimte. Dit weet ik neit zeker. Ik moet de gehele pc bouwen dus het maakt voor mij niet zoveel uit.
Verwijderd
Het makkelijkste is inderdaad door de processor en koeler alvast op het moederboard te plaatsen voordat je deze de behuizing in schuift.
Verwijderd
Buiten je pc kan ook, dan heb je idd meer ruimte.
17 en op het VWO, dan moet het zeker wel lukken om een handleiding te lezen toch?
Als je echt bang bent dat je cpu kapot zal gaan, en je je spullen nog niet hebt besteld, kun je misschien een spacer erbij bestellen. Een spacer is een klein ijzeren plaatje wat je op je cpu legt, en er zitten gaten in bij de core en bij de steunkussentjes. Hierdoor kan je core bijna niet meer afbrokkelen, dus is het gevaar voor een kapotte cpu helemaal geweken
dit is dus een spacer
17 en op het VWO, dan moet het zeker wel lukken om een handleiding te lezen toch?
Als je echt bang bent dat je cpu kapot zal gaan, en je je spullen nog niet hebt besteld, kun je misschien een spacer erbij bestellen. Een spacer is een klein ijzeren plaatje wat je op je cpu legt, en er zitten gaten in bij de core en bij de steunkussentjes. Hierdoor kan je core bijna niet meer afbrokkelen, dus is het gevaar voor een kapotte cpu helemaal geweken
dit is dus een spacer
Verwijderd
Spacer kan handig zijn, maar bevordert weer niet de koelresultaten. Stond laatst nog een artikel over op de frontpage als ik het mij goed herinner. Persoonlijk vind ik de zalman koelers bijzonder makkelijk te plaatsen. Er wordt namelijk een stukje gereedschap meegeleverd waardoor je de koeler zeer makkelijk kunt plaatsen.
Zoals al eerder is gezegd, gewoon de instructies volgen en niet te veel geweld gebruiken (ook niet te weinig)! Nog een tipje: als je je computer gaat verplaatsen (bijvoorbeeld meenemen naar een LAN) haal dan je koeler eraf voor het transport. Het beestje valt namelijk buiten de gewicht specs van AMD en als die halve kilo aanje socket loopt te trekken bestaat er een verhoogd risico op afbreken.
Zoals al eerder is gezegd, gewoon de instructies volgen en niet te veel geweld gebruiken (ook niet te weinig)! Nog een tipje: als je je computer gaat verplaatsen (bijvoorbeeld meenemen naar een LAN) haal dan je koeler eraf voor het transport. Het beestje valt namelijk buiten de gewicht specs van AMD en als die halve kilo aanje socket loopt te trekken bestaat er een verhoogd risico op afbreken.
Verwijderd
Als er één koeler zonder halsbrekende toeren bevestigd kan worden is het de koeler die jij wilt gebruiken weet ik uit ervaring. Vooral het bijgeleverde tooltje dat je gebruikt om de klem vast te zetten is echt een uitkomst!
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 19:53:
Dus als je niet al te bruut bent met het installeren moet het goed gaan. Dat geeft me hoop. Ik zal het gewoon proberen.
Dat is idd de clou
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()