[CDspeler] onvindbaar op 486

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 21:16
Ik heb hier een mooie 486 staan. Deze wil ik als MSN/Raymanbak instellen voor een paar kids. Ik word nu namelijk een beetje gek van die kiddo's ('mag ik ff sjetten Joshua? :P ).

Op die 486 stond mooi Win98 op. Alleen zat er maar 24MB RAM in. Dus ik had dat opgevoerd naar 136 want loopt alles een stuk soepeler :). Alleen nadat ik het geheugen geinstalleerd had startte de PC wel op maar zodra er van de HD gelezen werd stond er 'Invalid divider error' oid. Dus ik dacht dat dat wel aan de grote hoeveelheid geheugen zou liggen, maar nadat ik er weer 24MB in had gestopt kreeg ik die error weer :(. Dus Win98 opstartdiskette gemaakt, maar de CDROM werd niet herkent :(. HD+CDROM in een andere PC (oude 568) gestopt en daar werd de CDROM netjes herkend. Win98 via de andere PC geinstalleerd op de HD van de 468. Stop ik de HD weer terug in de 468, krijg ik een 'IO error' :? :( :'(. Ook snapt fdisk het systeemtype niet (FAT32/NTFS) en geeft UNKNOWN. Als ik de HD format geeft fdisk weer netjes aan dat het een FAT32 schijf is.

Alleen nu weet ik dus niet hoe ik daar in godsnaam Win98 op moet krijgen ;(. Beide PC's zijn Compaq slachtoffers waar ik in de BIOS moet komen via en floppy, maar die heb ik niet :( (tweede hands). Wel word er automatisch gezocht naar een HD als ik de PC opstart (bij een CDROM staat er: 'no fixed disk present').

Iemand suggesties? ;(

tvw

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangt die cdrom niet toevallig aan een geluidskaart.
zo ja, installeer eerst de drivers daarvan.
zo nee, hang eens een ISA soundkaartje in die bak en probeer eens via die controller de cdrom aan te sturen (beetje omweg, maar zou in principe moeten werken).

Compaq en biossen werkt niet echt lekker is mijn ervaring.

• iets
Er zit geen geluidskaart in de PC, de CDROM staat op de Prim IDE en staat ingesteld als slave. Ik heb helaas verder geen ISA geluidskaartjes :(.

BTW, de PC is wel aangesloten op het netwerk. Dus misschien kan ik de CD benaderen via een andere PC. (OS andere PC's =WinXP)

[ Voor 31% gewijzigd door iets op 19-01-2003 20:01 ]

tvw

Verwijderd

Hmmmz... als je je netwerk al op de pc aan de praat hebt, moet dat kunnen...

Let er wel op dat je 486-je een driver nodig heeft om je cd-rom-spelertje te kunnen zien :+
136 Mb geheugen? Da's een raar aantal... :?
Wat heb je daarmee uitgevreten? De meeste 486jes willen niet meer dan een 32 Mb SIM eten :X

Misschien toch maar via netwerk proberen,
anders op de andere PC alle driver-shit die op cd staat, inclusief de win98 cd op de drive parkeren...

PS: als je me ff meelt zal ik kijken of ik nog ergens een ISA soundkaartje heb :X

• iets
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 21:34:
Hmmmz... als je je netwerk al op de pc aan de praat hebt, moet dat kunnen...

Let er wel op dat je 486-je een driver nodig heeft om je cd-rom-spelertje te kunnen zien :+
136 Mb geheugen? Da's een raar aantal... :?
Wat heb je daarmee uitgevreten? De meeste 486jes willen niet meer dan een 32 Mb SIM eten :X

Misschien toch maar via netwerk proberen,
anders op de andere PC alle driver-shit die op cd staat, inclusief de win98 cd op de drive parkeren...

PS: als je me ff meelt zal ik kijken of ik nog ergens een ISA soundkaartje heb :X
Er zit al 8MB standaard (intern) in. En er zaten nog 4 slot verder bij --> 32x4 + 8 is 136 :).

Als ik de HD verplaats lijkt het net op de data corrupt raakt :(. Vandaar kon ik ook niet Win98 via andere PC installeren.

En check je mail even ;).

Edit:

Probleem opgelost dmv andere HD en daarop via een andere PC windows installeren :).

[ Voor 6% gewijzigd door iets op 20-01-2003 20:48 ]

tvw