Ik heb hier een mooie 486 staan. Deze wil ik als MSN/Raymanbak instellen voor een paar kids. Ik word nu namelijk een beetje gek van die kiddo's ('mag ik ff sjetten Joshua?
).
Op die 486 stond mooi Win98 op. Alleen zat er maar 24MB RAM in. Dus ik had dat opgevoerd naar 136 want loopt alles een stuk soepeler
. Alleen nadat ik het geheugen geinstalleerd had startte de PC wel op maar zodra er van de HD gelezen werd stond er 'Invalid divider error' oid. Dus ik dacht dat dat wel aan de grote hoeveelheid geheugen zou liggen, maar nadat ik er weer 24MB in had gestopt kreeg ik die error weer
. Dus Win98 opstartdiskette gemaakt, maar de CDROM werd niet herkent
. HD+CDROM in een andere PC (oude 568) gestopt en daar werd de CDROM netjes herkend. Win98 via de andere PC geinstalleerd op de HD van de 468. Stop ik de HD weer terug in de 468, krijg ik een 'IO error'
. Ook snapt fdisk het systeemtype niet (FAT32/NTFS) en geeft UNKNOWN. Als ik de HD format geeft fdisk weer netjes aan dat het een FAT32 schijf is.
Alleen nu weet ik dus niet hoe ik daar in godsnaam Win98 op moet krijgen
. Beide PC's zijn Compaq slachtoffers waar ik in de BIOS moet komen via en floppy, maar die heb ik niet
(tweede hands). Wel word er automatisch gezocht naar een HD als ik de PC opstart (bij een CDROM staat er: 'no fixed disk present').
Iemand suggesties?
Op die 486 stond mooi Win98 op. Alleen zat er maar 24MB RAM in. Dus ik had dat opgevoerd naar 136 want loopt alles een stuk soepeler
Alleen nu weet ik dus niet hoe ik daar in godsnaam Win98 op moet krijgen
Iemand suggesties?
tvw