Ik heb nu al een tijdje het probleem met een aantal games. De ene keer gedurende het spelen, een andere keer al meteen bij het opstarten. Het spel crasht, de monitor gaat 9 van de 10 keer op standbystand en de enige oplossing op dat moment is opnieuw opstarten. Na opnieuw opgestart te hebben krijg ik de foutmelding dat er een apparaatstoring gedetecteerd is en windows is afgesloten om eventuele schade te voorkomen.
Mijn specs:
Athlon 1400 ghx (niet overclocked of zo)
512 mb geheugen (geheel getest met memtest86, sim voor sim, weet niet meer welk type geheugen het was)
Ati Radeon 64 mb DDR VIVO (met Catalyst 3.0, nieuwste tv capture drivers en nieuwste control panel)
MSI k7t turbo (nieuwste VIA drivers van Hyperion geloof ik, bios is ook geupdate)
Met Windows XP pro als OS (heb ook alle updates inc SP1 geinstalleerd)
DirectX 9.0
Het vreemde is dat ik dit probleem bij andere spellen (zoals Morrowind) niet heb. De games waarbij dit probleem opkomt zijn o.a. Simcity 4 en Need for Speed Hot Pursuit 2. Iemand gaf me de aanbeveling om 3DMark 2001 eens af te laten spelen, dat heb ik gedaan zonder foutmeldingen, een 6-tal tests ondersteunde de videokaart niet volgens het programma (de tests met pixel shaders)
Iemand een suggestie? Als ik info vergeten ben te vermelden dan hoor ik het wel
Mijn specs:
Athlon 1400 ghx (niet overclocked of zo)
512 mb geheugen (geheel getest met memtest86, sim voor sim, weet niet meer welk type geheugen het was)
Ati Radeon 64 mb DDR VIVO (met Catalyst 3.0, nieuwste tv capture drivers en nieuwste control panel)
MSI k7t turbo (nieuwste VIA drivers van Hyperion geloof ik, bios is ook geupdate)
Met Windows XP pro als OS (heb ook alle updates inc SP1 geinstalleerd)
DirectX 9.0
Het vreemde is dat ik dit probleem bij andere spellen (zoals Morrowind) niet heb. De games waarbij dit probleem opkomt zijn o.a. Simcity 4 en Need for Speed Hot Pursuit 2. Iemand gaf me de aanbeveling om 3DMark 2001 eens af te laten spelen, dat heb ik gedaan zonder foutmeldingen, een 6-tal tests ondersteunde de videokaart niet volgens het programma (de tests met pixel shaders)
Iemand een suggestie? Als ik info vergeten ben te vermelden dan hoor ik het wel
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 19:02 ]