Toon posts:

floppydrives werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb na een probleem met mijn hd, opnieuw windows geinstalleerd, het gaat hier om windows xp. Alles werkt behalve floppydrive. Ik heb er cdrom,brander,harde schijf en een zip drive inzitten. Ik heb nu al 4 diskettestations geprobeerd en heb de ide kabels al vaak veranderd maar steeds als ik naar "deze computer" ga en dan op a: ga staan zegt ie: Plaats een schijf of ander geschikt medium in station A:
uiteraard zit er dan een normaal goed werkende flop van 1,44 mb in (ik heb het ook al met meerdere floppy's geprobeerd)
Ik wordt hier een beetje gek van

Lampje brand gewoon van de stations, maar werken? Ho maar

doe ik iets verkeerd?

"edit: floppydrives werken allemaal goed want onder 2000, mijn vorige systeem werkten ze allemaal" Alleen sinds xp niet meer

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 18:48 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

brand lampje continue? dan is het verkeerd.

Maar ik zou je kabels eens controleren ho je die aangesloten hebt.
Kan op 4 manieren. 3 daarvan zijn fout ;)

[edit]
met sommige kabels met meerdere aansluitingen kan het nog vaker fout, maar de aansluiting waar een twist in de buurt zit moet in floppydrive en de andere uiterste kant moet op mobo.

[ Voor 39% gewijzigd door Vae Victis op 19-01-2003 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al zovaak geprobeerd maar zijn het geen instellingen ergens ofzo?
Vae Victis schreef op 19 January 2003 @ 18:48:
brand lampje continue? dan is het verkeerd.

Maar ik zou je kabels eens controleren ho je die aangesloten hebt.
Kan op 4 manieren. 3 daarvan zijn fout ;)

[edit]
met sommige kabels met meerdere aansluitingen kan het nog vaker fout, maar de aansluiting waar een twist in de buurt zit moet in floppydrive en de andere uiterste kant moet op mobo.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

In de bios zijn ook nog wat instellingen, maar als je daar niets veranderd hebt zou het gewoon moeten werken.

Gewoon kabel erin, doet hij het niet, dan draai je hem aan floppy kant.
doet hij het nog niet, draai je hem aan andere kant, doet hij het nog niet dan draai je hem aan de floppy kant nog eens.
Zo moet hij het doen.

Heb je anders nog een bootflop?
Stop die erin, en kijk of je daarvan af kan booten.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 18:49:

[...]
Tja... Gedisabled in je bios?

Maar ook ik zou eerst nog een keer die kabels doublechecken.

Kabel:
3 connectoren. Tussen 2 connectoren zit een 'twist' in de kabel. De dichtstbijzijnde connector aan het uiteinde van de kabel moet aan je floppydrive waarbij je de rode ader aan de kant van de powerconnector doet

Op je mobo moet de stekker aan het andere uiteinde van de kabel. Die kan je nu nog op 2 manieren erop prikken. Hierover kan ik niet teveel zeggen omdat dat nogal verschilt per moederbord, maar dat moet je gewoon proberen. Zittie echt naast de IDE-connectoren dan zou ik beginnen op de manier waarbij de rode ader aan dezelfde kant zit als bij de IDE-connectoren

Verwijderd

Er staat vaak "1"op mobo, daar moet de merkdraad(rood) aan komen

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-03 17:45

BitByter

Prutst dit forum

het zou ook kunnen zijn dat je floppy kabel kapot is...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 18:49:
Ik kan hieruit helaas niet afleiden of het floppy lampje bij jou continu brandt..

Kun je overigens wel booten met een bootflop :?

Verwijderd

probeer eens een flop te formateren in je betrefende floppy station, ik heb dat zelf ook met XP gehad als je ze formateerde werkte ze wel anders niet.
Maar het klinkt er meer naar dat je kabel kapot is.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
NOGMAALS: brandt het lampje continu???

Zo ja, heb je de floppykabel verkeerd aangesloten.

Ik heb dit ook een keer gehad, maar toen was de floppydrive goed (werkte in een andere PC), de kabel was goed (werkte ook in een andere PC, en kabel vervangen hielp niet), de voeding was goed, maar hij gaf gewoon geen kik.

Volgens mij is de floppycontroller op het moederbord kapot. Het gaat om een Pentium 120 trouwens, herkomst onduidelijk. Maar het KAN dus zijn dat er echt iets stuk is, maar ga daar maar niet van uit.

Trouwens, floppykabels moet je net andersom aansluiten als IDE-kabels.
Bij HDD's en CD-apparaten moet de rode baan (pin 1) rechts, bij floppydrives juist links

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de late reactie maar ik geef em toch effe. Ik draaide de kabels een paar keer en toen ging ie draaien en het werkte. Eerst brande het lampje continu, dat is verholpen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dit is eigenlijk toch echt wel basic (gewoon opletten waar je pin1 aansluit!) en echt wel honderden zo niet duizenden malen behandeld.. Sla de Omega Search er maar op na B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.