[WIN2k SERVER] Terminal Server probleem

Pagina: 1
Acties:

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12
Dag mensen,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb op m'n server Win2k server + SP3 staan.

Ik maakte altijd gebruik van remote administrator om m'n server te beheren vanaf afstand.

Ik las hier dat je i.v.m. met minder cpu belasting beter terminal server kan gebruiken. Het werkt nu helemaal prima. Althans ik kan netjes via webbrowser inloggen. (heb dat tsweb geinstalleerd).

Alleen zit ik met het probleem dat je zeg maar echt "opnieuw" als administrator inlogd, en hij dus niet gewoon de desktop weergeeft zoals hij op m'n monitor er uit ziet.

Ik kan dus niet bij m'n mail server (mdeamon) komen en m'n ftp server geeft als ik inlog remote ook aan dat er al een server draait op port 21.

Kortom ik wil gewoon het desktop zien die normaal ook op de monitor te zien is, net zoals remote administrator en VNC dat doen.

Is dit een kwestie van een instelling veranderen of is dit niet mogelijk met TS?

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08-2025
Nee, dat is helaas niet mogelijk, terminal services in remote administration mode, en in application mode kunnen alleen maar terminal sessies openen naar de server, en dat is niet de desktop over nemen. Daar zal je inderdaad een tool als vnc, pcanywhere of NetOp voor moeten gebruiken.

• cue
mmm shade..

maar dan kun je toch ook je server slecht remote beheren als je alleen Terminal server gebruikt?

Hoe kan je dan bijvoorbeeld een accountje op je ftp er bij maken?

Of je mailserver monitoren?

Die processen draaien al en worden dan niet opnieuw geopend als je inlogd.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Cue schreef op 19 januari 2003 @ 18:44:
mmm shade..

maar dan kun je toch ook je server slecht remote beheren als je alleen Terminal server gebruikt?

zon ding is prima te beheren via terminal services, alleen het probleem is dat veel server apps (mdeamon etc) gewoon niet 'terminal server aware' zijn,

kijk als je nu als ftp server dat ding van MS gebruikt, en exchange als mailserver dan heb je geen probleem, tis echt een 3rd party software probleem

A wise man's life is based around fuck you

• cue
Okay, is helemaal duidelijk.

Moet dan toch maar bij Remote administrator blijven :(

Probleem is dat ik die ftp van microsoft niet lekker vind werken en exchange veel te zwaar is voor toepassing waar ik het voor gebruik.

Verwijderd

Cue schreef op 19 januari 2003 @ 18:44:
mmm shade..

als het een beetje server product is draait het als service en kan je het gewoon beheren met TS...
waarschijnlijk zijn het nu gewoon voorgrond apps... dus zou ik zeggen gebruik een goed ftp/mail programma (iis-ftp kan je prima beheren met ts bv) of laat ze als service draaien

edit: te laat...

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik begrijp dat je op je server ook ingelogd bent.
Als je dit niet bent, en je start dan een Terminal Service sessie, zou het volgens mij wel goed moeten gaan.
Dit werkt bij mij prima iig.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:50

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik beheer mijn server (W2000 ADV + SP3) ook met TS en ik heb MDaemon mail, serv-u ftp, MySQL etc. draaien en ik heb geen enkel probleem met het terminal services awarness verhaal.
Alles werkt naar behoren.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• cue
Ja, maar die processen draaien dan toch niet??

Alles moet wel door blijven draaien namelijk :)

Ik ben dus als administrator ingelogd op de pc, als ik dan als administrator remote inlog, zie ik alle processen opnieuw starten, alsof je voor het eerst opstart (behalve mdaemon).

Als ik dan naar Bulletproof ftp (G6 voorheen) ga dan geeft ie aan dat er al een andere serverop port 21 zit..

Lijkt me logisch.

Ik wil dus gewoon hetzelfde als met remote administrator,d at hij m'n desktop weergeeft zoals het er ook op m'n monitor uit ziet..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De TerminalServices in 2000 kunnen dat nog niet - in WindowsXP en 2003 server zal je met de switch /CONSOLE te geven aan mstsc direct kunnen connecten op de console.

Tot die tijd zal je dingen als VNC, radmin e.d. moeten gebruiken.

• cue
elevator schreef op 20 januari 2003 @ 14:56:
De TerminalServices in 2000 kunnen dat nog niet - in WindowsXP en 2003 server zal je met de switch /CONSOLE te geven aan mstsc direct kunnen connecten op de console.

Tot die tijd zal je dingen als VNC, radmin e.d. moeten gebruiken.
Okay... nog ff behelpen dus :)
Pagina: 1