Toon posts:

ATI Radeon 64 MB DDR VIVO detected as ATI Radeon 7200?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat onder Windows XP Pro een ATI Radeon 64 mb DDR VIVO (op de ati site een gewone Radeon) als een Radeon 7200 in het apparaatbeheer staat van XP?

Ik heb nu meerdere malen de nieuwste drivers geinstalleerd (Tv-capturedrivers, Catalyst 3.0 en als laatste het Ati Control Panel) maar telkens kotm mijn videokaart als een Radeon 7200 in het apparaatbeheer te staan. Bij een schone installatie van XP stat er in eerste instantie Radeon 64 mb ddr maar aangezien dit oudere drivers zijn is een update dus gewoon aan te raden. Maar na deze driverupdate wordt er alleen nog een Radeon 7200 gevonden.

Klopt dit? Kan dit een oorzaak zijn voor sommige crashes in bijv. games e.d.?!

Ieder advies/commentaar is zeer welkom, zit al een tijdje met dit "probleem"

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
klopt ! :)

Verwijderd

Hoe zijn de benchmarks? Zoals 3dmark, daar kun je meestal wel uit afleiden wat voor kaart je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, goed om dat te horen, stond op het punt om die kaart eruit te gooien en wat nieuws te kopen omdat het lijkt alsof ik niks anders dan problemen binnenhaal met die ATI.

<Edit> 3DMark 2001 gaf 3400 punten geloof ik, niet veel bijzonders dus! ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 18:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 18:45:
Ok dan, goed om dat te horen, stond op het punt om die kaart eruit te gooien en wat nieuws te kopen omdat het lijkt alsof ik niks anders dan problemen binnenhaal met die ATI.

<Edit> 3DMark 2001 gaf 3400 punten geloof ik, niet veel bijzonders dus! ;)
Dan klopt het helemaal, bij THG halen ze 4100 punten met jouw kaart, maar daar hebben ze een P4 3.06 ghz, en jij hebt wat lager neem ik aan .

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

De oude Radeon256 (die je hebt) heeft ATi later opnieuw uitgebracht onder de naam 7200. Waarom 7200? Hij is langzamer dan de nieuwere 7500 en sneller als de 7000(voorheen de RadeonVE)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Yep, mijn systeem is aardig wat lager inderdad (Amd ,14 ghz, 512 mb RAM, MSI K7t turbo) dus volgens mij doe ik dat dan niet slecht! :D

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-07 03:35
Zooo, 14 GHz... toe maar! :)

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Dat doe je inderdaad niet slecht: Een AMD op 14GHz. Neem contact op met AMD; Die hebben er een vermogen voor over om te weten hoe jij dat gedaan hebt. Kunnen ze eindelijk Intel definitief achter zich laten >:)

On Topic.
ik vind het misleidend van die fabrikanten om hun kaarten/chips na verloop van tijd een andere naam te geven. Denkt men een nieuwe chip te kopen, blijkt het gewoon een oud model te zijn,,,

www.triathlete.nl

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Scighera schreef op 20 januari 2003 @ 12:54:
On Topic.
ik vind het misleidend van die fabrikanten om hun kaarten/chips na verloop van tijd een andere naam te geven. Denkt men een nieuwe chip te kopen, blijkt het gewoon een oud model te zijn,,,
In dit geval lijkt me het juist beter om de kaarten te herpositioneren.

Door de serienummers kun je precies zien hoe de kaart presteert ten opzichte van de andere kaarten. Als de kaart gewoon Radeon 64 MB DDR Vivo zou heten, dan zegt dat nog niets over de prestaties.

Door re-branding kun je duidelijk zien waar de kaart staat qua prestaties. Het nadeel is echter wel dat dit onduidelijkheid kan opleveren tijdens de overgangsfase en voor de mensen die al zo'n oudere kaart hebben. Maar op de lange termijn is dit echter wel beter. Zie bv ook de herpositionering van de oude 8500 als 9100.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Pagina: 1