Remote pagina laad iFrame content.

Pagina: 1
Acties:

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 16:18
Ik zal even eerst me idee uitleggen. Ik heb een hoofdpagina met een iframe waar ik de informatie voor de bezoeke wil laten verschijnen. Tevens als men op de pagina komt popt er een window op. In deze window heb ik een flash menu gemaakt. Dit menu moet de iFrame van de onderliggende pagina gaan besturen.

Mijn vraag is, hoe kan ik de iFrame besturen d.m.v. een javascipt binnen de flash. me iFrame heeft de name="mainwindow" en tevens ook een id="mainwindow".

• BasXcore
Sorry verkeerde forum, ik post hem in Scripting.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Nee hoor, JavaScript is client-side, flash idem dito.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Met geturl() kun je toch gewoon javascript functies aanroepen?

Is het teveel gevraagd om even je taalgebruik/spelling naar een acceptabel niveau te tillen? Dit is vrij irritant :)

• BasXcore
;-) hehe... Sorry, serverside had ik niet gezien... Dus dan wel de vraag, ik hoop dat iemand hierop een antwoord heeft...

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Volgende keer toch iets beter zoeken op dit forum. Zoek maar eens op "Javascript Flash" en tadaaa dit is er een van:
Javascript aanroepen vanuit Flash

• BasXcore
Ik weet hoe je javascript in flash moet gebruiken, ik heb het iets verkeerd geformuleerd.

Laat ik het zo zeggen dan, ik zoek een manier om tussen 2 verschillende pagina's in 1 pagina de content van een iFrame te kunnen veranderen.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
JavaScript:
1
mainwindow.denaamvanjeiframe.frameElement.contentDocument.location.replace("nieuwe_pagina.html");

of voor IE:
JavaScript:
1
mainwindow.denaamvanjeiframe.frameElement.contentWindow.location.replace("nieuwe_pagina.html");

Da's dus altijd een beetje irritant om voor meerdere browsers te schrijven, maar ik doe het altijd zo:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
iframe = top.myframe;
if (iframe.frameElement)
  iframe = iframe.frameElement;

if (iframe.contentDocument)
  iframe = iframe.contentDocument;
elseif (iframe.contentWindow)
  iframe = iframe.contentWindow;

iframe.location.replace("newpage.html");

Dus zonder expliciete browser check, maar ik kijk gewoon naar de mogelijkheden van de browser. Hopenlijk werkt dat ook bij toekomstige browsers.... maar dat weet je nooit zeker natuurlijk :).

Of wil je niet enkel een andere pagina laden, maar de DOM aanpassen? Dat gaat gewoon met document.getElementById();

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Pagina: 1