PC boot niet, voeding?

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:04
Mijn pc wil niet meerkoud booten. Normaal als ik hem oc'ed had wou het niet, maar @ std ook al niet meer?
Ik moet dan volgende acties ondernemen om hem weer wel te laten booten:

1. Stroom van stekker
2. Voeding uit
3. Stekker uit voeding
4. Stekker in voeding
5. Stroom op de stekker
6. Voeding aan
7. Booten

dan werkt het. Hoe los ik dit op ? In windows is mijn +5v 5.11. MBM geeft bij +3.3 2.75 aan, maar dat is mijn vddr (nu wel beetje oc'ed).

Specs :

Epox 4PEA
P4 2.4ghz
256mb ram
Radeon9500 pro
340watt chieftec voeding.

Kan het een niet ge-aard stopcontact zijn dat problemen geeft?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

418O2 schreef op 19 januari 2003 @ 18:04:
Mijn pc wil niet meerkoud booten. Normaal als ik hem oc'ed had wou het niet, maar @ std ook al niet meer?

1. Stroom van stekker
2. Voeding uit
3. Stekker uit voeding
4. Stekker in voeding
5. Stroom op de stekker
6. Voeding aan
7. Booten

dan werkt het. Hoe los ik dit op ? In windows is mijn +5v 5.11. MBM geeft bij +3.3 2.75 aan, maar dat is mijn vddr (nu wel beetje oc'ed).

Specs :

Epox 4PEA
P4 2.4ghz
256mb ram
Radeon9500 pro
340watt chieftec voeding.

Kan het een niet ge-aard stopcontact zijn dat problemen geeft?
Nu ben ik al 1,5 jaar niet meer aan het OCén geweest (geen nieuwe pc gekocht in tussentijd); en ben er dus een beetje uit.

Dat overklokken van die P4 van je; heb je dat gedaan met potloodstreepjes? (als dat de manier is van overklokken bij een P4) Zo ja: zet ze eens opnieuw

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 07:58

icecoolsniper

never run from a sniper!

p4 kan toch alleen via fsb en multiplayer ge OC'd worden? Tenminste bij mij wel.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

icecoolsniper schreef op 19 januari 2003 @ 18:12:
p4 kan toch alleen via fsb en multiplayer ge OC'd worden? Tenminste bij mij wel.
Tja, bij mij ook (oude Tbird 750) maar om hem te unlocken moet je bij mijn processor de L1-bruggen (die zijn doorgesneden/doorgebrand) weer verbinden.

Mogelijk dat dat ook bij een P4 moet gebeuren. Maar nogmaals: met P4 geen ervaring en ook niet van op de hoogte. Maar ik ben dus wel op de hoogte van de problemen die kunnen ontstaan bij een Tbird als hij overgeklokt is en de streepjes vervagen

• 418O2
Hij doet het ook niet overclocked, dat heb ik er bij gezet.

En ik draai hem stabiel op 2900 mhz, maar daar gaat het even niet over. Als hij standaard (dus 2400mhz) draait dan doet hij het ook, anders wist ik de oplossing wel :P

Verwijderd

Bij een P IV kun je de mp niet veranderen. Maar die 3,3 lijkt me hoe dan ook een probleem te zijn.

• Laurent
  • Niet online
wvfn: Dat was nog in der tijd van de Athlon T-birds ja.. de PIV's zijn multiplier gelocked en kan je wel aardig overclocken via de FSB :) (en bij de nieuwe Athlon XP's moet je ook al geleidende lijm gebruiken)

Catch22: Die 3.3V lijn is niet erg perfect, heb je niet toevallig in de buurt iets van een voeding liggen? Een 250W. zal al wel voldoende zijn. Probeer anders eens te booten met wat minder hardware, voor het geval dat de voeding het nu niet trekt (het kan zijn dat de voeding ook wat brakjes is).

Heb je trouwens nog verder stabiliteits-problemen in Windows zelf (of bij het gamen e.d.)?

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 20:32

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

418O2 schreef op 19 januari 2003 @ 18:04:

1. Stroom van stekker
2. Voeding uit
3. Stekker uit voeding
4. Stekker in voeding
5. Stroom op de stekker
6. Voeding aan
7. Booten
Volgens mij is dat te herleiden tot:
1. Voeding uit
2. Voeding aan
3. Booten

:)

• 418O2
Aikeleer schreef op 19 January 2003 @ 18:24:
Catch22: Die 3.3V lijn is niet erg perfect, heb je niet toevallig in de buurt iets van een voeding liggen? Een 250W. zal al wel voldoende zijn. Probeer anders eens te booten met wat minder hardware, voor het geval dat de voeding het nu niet trekt (het kan zijn dat de voeding ook wat brakjes is).

Heb je trouwens nog verder stabiliteits-problemen in Windows zelf (of bij het gamen e.d.)?
Die 3.3v lijn in MBM is mijn Vddr, want als ik standaard loop is die 2.5 . Ik heb Vddr omhoog gegooid en raad eens? MBM geeft hogere 3.3v aan :) Dus de 3.3v in mbm is de Vddr. In het bios is de 3.3v 3.31v, dus dat is goed.

Verder is hij stabiel. hij loopt op 35C stressed. Hij loopt zelfs nog op 2900mhz stabiel (stabiel = 14 uur lang 100%cpu met koetje), dus dat is het probleem niet.

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 19-01-2003 18:33 ]

• 418O2
Neman schreef op 19 January 2003 @ 18:24:
[...]

Volgens mij is dat te herleiden tot:
1. Voeding uit
2. Voeding aan
3. Booten

:)
dat werkt dan weer niet...

ik snap er niks van. Als mijn voeding kapot zou zijn, zouden de voltages ook niet goed zijn en zou de pc al helemaal neit stabiel lopen !

• SpeedBart
  • Laatst online: 18-02 21:24

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ligt duidelijk aan je voeding, had ik laatst bij een splinternieuw afgeleverde pc met standaard 300 watt aopen voeding, gewoon een nieuwe derin en viola, hij sloot weer normaal af en ik hoefde geen kabels eruit te trekken

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• 418O2
Ik ben weer wat wijzer.

Normaal zet ik de stekkerdoos uit als ik mijn pc uitzet. (na afsluiten natuurlijk) Dan doettie het wel als ik weer wil booten. Nu ging ik vanochtend naar school en had daarbij de stekkerdoos aangelaten en wou de pc niet booten toen ik 5 uur later terug kwam?

Terwijl ik vannacht de pc ook uit had EN de stekkerdoos had uitgeschakeld en ik kon vanochtend wel booten (na de stekkerdoos wel aan de netspanning aan te hebben gesloten :)).

• 418O2
Toch maar een kick, het probleem is gebleven

Als ik nu mijn pc afsluit dan doe ik

Afsluiten
Voedingsstekker uit
stekkerdoos uit

opstarten

stekkerdoos aan
voeding aan
booten

dit werkt wel, maar is wel een beetje irritant, is er iemand die een oplossing heeft?
Pagina: 1