ik heb net een leuk smoothwall systeempje op een oude bak van mij gegooid en deze dient me nu als router... 
Nu wil ik ook graag samba en allerlei andere dingen installen zodat ik gave dingen kan uitproberen
. Ik ben al zover dat ik files al op de smoothwall-pc kan krijgen dmv WINscp. Ga ik dus blij aan de slag en download daarop samba-latest versie, maar wat blijkt:
Hmmm...jammer... Geen cc compiler aanwezig dus. De vraag is nu hoe ik hier aan kom. Ik heb al flink gezocht maar mensen die hier op GOT ook geen cc hadden konden dit oplossen door het systeem opnieuw te installen en de opties van gcc/cc nu WEL aan te vinken. Bij Smoothwall is dit helaas geen optie!
Nu wil ik ook graag samba en allerlei andere dingen installen zodat ik gave dingen kan uitproberen
code:
1
2
3
4
| loading cache ./config.cache checking for gcc... no checking for cc... no configure: error: no acceptable cc found in $PATH |
Hmmm...jammer... Geen cc compiler aanwezig dus. De vraag is nu hoe ik hier aan kom. Ik heb al flink gezocht maar mensen die hier op GOT ook geen cc hadden konden dit oplossen door het systeem opnieuw te installen en de opties van gcc/cc nu WEL aan te vinken. Bij Smoothwall is dit helaas geen optie!
[ Voor 3% gewijzigd door BKJ op 19-01-2003 18:00 ]