[smoothwall] cc/gcc/samba hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 16:06
ik heb net een leuk smoothwall systeempje op een oude bak van mij gegooid en deze dient me nu als router... :D

Nu wil ik ook graag samba en allerlei andere dingen installen zodat ik gave dingen kan uitproberen ;). Ik ben al zover dat ik files al op de smoothwall-pc kan krijgen dmv WINscp. Ga ik dus blij aan de slag en download daarop samba-latest versie, maar wat blijkt:

code:
1
2
3
4
loading cache ./config.cache
checking for gcc... no
checking for cc... no
configure: error: no acceptable cc found in $PATH

Hmmm...jammer... Geen cc compiler aanwezig dus. De vraag is nu hoe ik hier aan kom. Ik heb al flink gezocht maar mensen die hier op GOT ook geen cc hadden konden dit oplossen door het systeem opnieuw te installen en de opties van gcc/cc nu WEL aan te vinken. Bij Smoothwall is dit helaas geen optie!

[ Voor 3% gewijzigd door BKJ op 19-01-2003 18:00 ]

Kamer huren

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
lees even de FAQ op www.smoothwall.org staat het netjes in vermeld: smoothwall is designed to be a firwall NOT an samba box or ftp or nis...

zegt voldoende

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Dus dan maar een volwaardige distro. Gewoon verkeerde keuze gemaakt voor wat je wilt met je router/server. Er zijn andere alternatieven waar dit wel mogelijk is. Maar dat is een topic voor Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 18:08 ]

Dit topic is gesloten.