NT4 file sharing

Pagina: 1
Acties:

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:06
Ik weet dat er al veel topics over dit onderwerp zijn, maar ik wil toch ff wat persoonlijke help.

Ik heb een netwerkje draaien bestaande uit 3 PC's: XP SP1 Professional, 98 SE en NT4 SP6. Het probleem is de filesharing. Tussen de XP en 98 PC heb ik het inmiddels wel aan de praat, maar NT wil niet. Ik heb eenzelfde account aangemaakt op de NT-pc als de XP-pc, en ook de gast-account aangezet. De service 'server' draait. De NT-pc ziet zichzelf niet op het netwerk, behalve na het intikken van \\computernaam. Dan zijn de shares wel gewoon toegankelijk, ook via de gast account. Als je in de netwerkomgeving kijkt via de NT-pc zie je wel de andere 2 PC's.

Wat zie ik over het hoofd?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
is de service 'computer browser' ook actief? (net start browser vanaf de prompt)

A wise man's life is based around fuck you

• Fauna
dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Fauna op 19-01-2003 18:49 ]

• Fauna
zwelgje schreef op 19 januari 2003 @ 17:58:
is de service 'computer browser' ook actief? (net start browser vanaf de prompt)
die service was uitgeschakeld. Ik heb hem nu ingeschakeld en gestart. Nu ziet de NT-pc zichzelf wel, maar over het netwerk is hij nog steeds onbereikbaar... :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Fauna schreef op 19 January 2003 @ 18:42:
[...]

die service was uitgeschakeld. Ik heb hem nu ingeschakeld en gestart. Nu ziet de NT-pc zichzelf wel, maar over het netwerk is hij nog steeds onbereikbaar... :(
die service staat standaard aan, hoe komt het dat ie bij jouw uitstond?

(of hebt je zitten spelen met dat apparaat??)

overigens duurt het een tijdje (13 minuten) voordat de machine zichzelf weer adverteerd op het netwerk

ff wachten dus

A wise man's life is based around fuck you

• Fauna
Ik zie hem nog steeds niet... :(
Deze PC is van mijn pa, en daar staat de hele boekhouding en knommel op van zijn werk. Ik heb NT4 ook niet op deze pc geinstalleerd, en zo te zien hebben ze die bak dus flink dicht zitten spijkeren. Ik moet er echter wel op komen, aangezien de enige printer in het huis aan die pc hangt... (en printer verplaatsen mag natuurlijk weer niet... grmbl :( )

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Doe op die XP bak eens:

code:
1
net use ? \\NT4server_naam\share /user:nt4server_naam\nt4administrator

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Fauna
<stupid me>
nog eens alle services langs gelopen, heb ik de computerbrowser alleen ingeschakeld, maar niet gestart... |:( Service gestart, ff wachten... PIZZA! (hij doet het dus)
thnx zwelgje & Koffie
Pagina: 1