[USB] compaq P166mmx heeft USB poorten?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01
Er zitten er 2 op (really), ook zie ik in de hardwaretab een USB controller, maar toch krijg ik het niet echt aan de praat (USB printer). Hoe kan ik controleren of het werkende USB poorten zijn oid?

Niet aan de praat wil zeggen: hij reageert niet op USB apparatuur die ik er in steek

[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 19-01-2003 17:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 166MMX kan een AT of ATX based systeem zijn.
Bij ATX heb je als het goed is de poorten vast op het mobo zitten, bij een AT met een kabeltje.
kijk eens hoe dat zit?
verder kijk eens of de usb poorten aan staan in de bios en kijk ook nog even of ze stroom krijgen (in devicemanager)

Verwijderd

Welke type compaq is het en welk os heb je? onze compaq pressario 4220 met 166mmx heeft USB maar werkt alleen onder win98+ en niet onder de meegeleverde 95. (Dit geld voor de usb netwerkkaart)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb een compaq deskpro 2000 liggen met een p1 200MMX erin, en de USB is onboard met een AT voeding...
die dingen zijn alleen niet aan de praat te krijgen onder win9x... heb ze onder win2k wel bruikbaar gekregen... (niet dat et nut heeft, maar ik wou et werkend hebben)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ff over topictitle: ja tuurlijk, waarom niet? er zijn heeeel veel P1's met USB onboard hoor, al dan niet met headers (die dan bijgekocht moeten worden)

probeer je Printer eens in te pluggen voordat je de PC opstart.
ik heb namelijk op mijn KT400 plankie dat mijn wireless gamepad receiver niet wil installen terwijl hij onder windows wordt ingeplugt.
eenmaal geinstalleerd wil et dan wel, maar voor de install werkt et nooit.
heel wazig, maar misschien een oplossing

[ Voor 1% gewijzigd door McKaamos op 19-01-2003 19:55 . Reden: typo ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Welk OS staat er eigenlijk op dit gebakje?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Terw_Dan schreef op 19 januari 2003 @ 19:55:
Welk OS staat er eigenlijk op dit gebakje?
Je moet namelijk minimaal Windows 95USB edition hebben of Windows 98. Windows 95 gold, a en b hebben geen usb support, en die van 95USB schijnt nogal slecht te zijn.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Mijn Compaq Deskpro 4000 heeft speciale drivers van internet nodig. Kijk eens rond op www.compaq.com daarvoor, hangt af van welk type je hebt.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

FastBunny schreef op 19 januari 2003 @ 19:58:
[...]

Je moet namelijk minimaal Windows 95USB edition hebben of Windows 98. Windows 95 gold, a en b hebben geen usb support, en die van 95USB schijnt nogal slecht te zijn.
Begin dus maar met Windows '98..
Onder '95 "Met USB ondersteuning!" krijg je vaak wel de controler goed geinstalleerd, maar werkt er geen enkel apparaat..

Staat wel leuk in je apparaatbeheer binnen Windows, verder heb je helemaal nix aan.. :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:59

Meneer aard

Porsche rulez!

stefijn schreef op 19 January 2003 @ 17:49:
Er zitten er 2 op (really), ook zie ik in de hardwaretab een USB controller, maar toch krijg ik het niet echt aan de praat (USB printer). Hoe kan ik controleren of het werkende USB poorten zijn oid?

Niet aan de praat wil zeggen: hij reageert niet op USB apparatuur die ik er in steek
welke compaq heb je :? Heb namelijk een compaq deskpro 2000 en daar zit wel een future ruimte gereserveerd op het mobo layout voor usb. De de vernieuwde tondertijd deskpro 2000 hadden wel usb standaard 2x onboard.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

FastBunny schreef op 19 January 2003 @ 19:58:
[...]

Je moet namelijk minimaal Windows 95USB edition hebben of Windows 98. Windows 95 gold, a en b hebben geen usb support, en die van 95USB 'schijnt nogal slecht te zijn'.
de understatement van de dag ;)

USB op windows 95 gaat dus gewoon niet werken. Die USB ondersteuning is een lachertje. Ik heb het nog nooit werkend gekregen. Misschien dat met legacy support de FDD, keyb en muis het zullen doen, maar zelfs dat betwijfel ik.

voor de TS, staat er 95 op moet je er even 98 op zetten. draait wel op een 166mmx mits genoeg geheugen (32MB zou moeten werken, 16 is te weinig)

• Stefke
Ik heb wat info te weinig gegeven, hier komt ie:

De kast is een Compaq Deskpro 2000 P166mmx met 196 Mb RAM

De USB-poorten zitten onderaan de achterkant naast de poorten voor muis en keyboard en zitten daar rechtstreeks op het moederbord.

Er draait win2kpro op

Verder had ik op zo'n ouwe bak geen USB verwacht, maar goed dat is het punt niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

stefijn schreef op 19 January 2003 @ 23:59:
Ik heb wat info te weinig gegeven, hier komt ie:

De kast is een Compaq Deskpro 2000 P166mmx met 196 Mb RAM

De USB-poorten zitten onderaan de achterkant naast de poorten voor muis en keyboard en zitten daar rechtstreeks op het moederbord.

Er draait win2kpro op

Verder had ik op zo'n ouwe bak geen USB verwacht, maar goed dat is het punt niet.
Bekend verhaal- LPX form factor, Low Profile (dus plat met een riser) Xternal (dus alle poorten extern op mobo gezet, in een rij onderaan de achterkant).

De allereerste implementaties van USB konden wel eens behoorlijk brak zijn (er waren toen toch niet/nauwlijks USB apparaten en er werd vaak maar zeer beperkt op compatibiliteit getest), maar laten we daar in eerste instantie niet vanuit gaan.

Staat USB in de BIOS aan :? Dat vroeg terw_dan al eerder en heb je nog niet gezegd...

Verder zou ik voordat je iets lastigs als een printer beginnen met iets simpels als een USB muis. Met een printer kan het altijd een driver probleem zijn (al klinkt het niet zo)

Oslik blyat! Oslik!

• Stefke
moet ik effe checken in de bios (maar ja dat is zon bagger Compaq Bios :| )

..

kan niks vinden over USB in de bios :(

Overigens is de Universal Serial Bus controller in Win2kpro zelf direct geinstalleerd.

Edit: dat klopt niet, ik zie nu dat ie "unsupported" is, geen driver installed dus |:(

hier heb ik wat gevonden:

http://wwss1pro.compaq.co...ce=DG000117_CW01.xml&dt=3
Windows 2000 May Not Recognize USB Host Controllers on Deskpro 2000 and 4000 Models
--------------------------------------------------------------------------------

RELEASE DATE: January 2000

DESCRIPTION
USB devices cannot be detected after upgrading certain Deskpro computers (refer to the Scope section for details) to Microsoft Windows 2000 Professional. After the upgrade, the USB host controller will be listed in the Windows 2000 Device Manager as "Unsupported VIA VT83c572/VT82c586 PCI to USB Universal Host Controller". The properties box reports "No drivers are installed for this device".

SCOPE
This issue can occur on the following Compaq computers when operating in a Microsoft Windows 2000 professional environment.

Family
Models

Deskpro 2000 MMX 5233MMX, 5200MMX, 5166MMX
Deskpro 4000 MMX 5233MMX, 5200MMX, 5166MMX
Deskpro 4000N 5233MMX, 5200MMX, 5166MMX
Deskpro 4000S 5233MMX, 5200MMX, 5166MMX

RESOLUTION
A permanent resolution does not exist at this time. Perform the following steps to workaround the issue.
Select START > SETTINGS > CONTROL PANEL > ADMINISTRATIVE TOOLS > COMPUTER MANAGEMENT > DEVICE MANAGER > UNIVERSAL SERIAL BUS CONTROLLERS.

Right-click the UNSUPPORTED USB host controller and select PROPERTIES from the pop up menu.

Click the DRIVER tab.

Click the UPDATE DRIVER button.

Click NEXT.

Select SEARCH FOR A SUITABLE DRIVER FOR MY DEVICE.
Click NEXT twice.

Select the INSTALL ONE OF THE OTHER DRIVERS option.

Click NEXT.

Select VIA USB UNIVERSAL HOST CONTROLLER.

Click NEXT.

Click FINISH.

Restart the computer.
The USB Host Controller will now detect USB devices normally.

HARDWARE PLATFORMS AFFECTED: Deskpro 2000 MMX, Deskpro 4000 MMX, Deskpro 4000N, Deskpro 4000S

[ Voor 83% gewijzigd door Stefke op 20-01-2003 00:46 ]

• Stefke
Duh, nu doet ie het. Ik had gewoon niet goed gekeken naar wat er bij die driver stond! |:(

Dwz...hij reageert op de poorten. De printertest doet nog niks, maar dat is weer een ander probleem

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 20-01-2003 00:58 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

stefijn schreef op 20 januari 2003 @ 00:38:
moet ik effe checken in de bios (maar ja dat is zon bagger Compaq Bios :| )

..

kan niks vinden over USB in de bios :(

Overigens is de Universal Serial Bus controller in Win2kpro zelf direct geinstalleerd.

Edit: dat klopt niet, ik zie nu dat ie "unsupported" is, geen driver installed dus |:(

hier heb ik wat gevonden:

http://wwss1pro.compaq.co...ce=DG000117_CW01.xml&dt=3

[...]
Hmm, dit klinkt dus als een chipset driver probleem- maar ik lees verder...

Dit is wat MS erover te zeggen heeft:
These chip sets are unsupported because of problems in the input/output (I/O) port aliasing that can only be resolved in the chips themselves.
:/
http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;q233163

Maar als ik dan bij Via kijk vind ik dit:
USB Filter Patch - USB v1.0

This patch fixes very specific issues under specific circumstances, described below. Users who are unsure as to whether they should install the patch can be assured that if they do install the patch, even if it is not necessary, it will cause no harm to their system. The patch will detect your systems configuration and install only when necessary. The patch will only install on certain older VIA host controller revisions. Under these circumstances, the patch will resolve the following issues:

[...]

Note: This patch should also be used as a driver for PCI USB cards that have the VT83C572 chip.
http://www.viaarena.com/?PageID=71#usb

En hier de download: http://downloads.viaarena.com/drivers/others/usbf_110.zip

Het valt allicht te proberen...

Oslik blyat! Oslik!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Dit werkt wel. Ik heb het vandaag nog getest.... en met succes.
Pagina: 1