Voorstel layout verbetering OH afgeschoten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Vanmorgen vroeg heeft Atgast in de OH in het topic 'Wie kan deze oude hardware nog gebruiken' en (naar mijn bescheiden mening goed doordacht) voorstel gedaan om de layout iets aan te passen om de leesbaarheid te verbeteren.
zie: Atgast in ""Wie kan deze _oude_ hardware nog gebrui"

Helaas werd dit minder dan 24 uur later alweer afgeschoten door Lopez onder het mom van "het is altijd goed gegaan, waarom zouden we veranderen".

Naar mijn mening is stilstand achteruitgang en ik moet ook toegeven dat ik het met Atgast eens ben dat het topic soms wel eens lastig te lezen was.

Ik stel dan ook voor (tenzij er technische bezwaren zijn) het voorstel wat tijd te gunnen....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een voorstander van jouw idee. ik vind het met die kleuren zeer netjes en overzichtelijker dan met gewone tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 15:44

scorpionv

This space for rent

Eens! Het bevordert de leesbaarheid enorm, en wat is er op tegen? Iets standariseren is imho altijd goed. Nu zie je allemaal verschillende kopjes, missende mail-adressen, enzovoorts.

Ik vind het ook een wat magere beargumentatie, 'het is altijd goedgegaan'. Dat dachten ze in de tijd van de plaggenhutten en slavenarbeid ook.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 20:02

LopeZ

Too much is never enough

Hier de pushmessage die naar ATgast ging:
Zie "Wie kan deze _oude_ hardware nog gebruiken" deel 7
Je dit wel eerst even kunnen bespreken met een OH mod of het op ze minst in LA kunnen zetten. Naar mijn mening is het dus helemaal niet duidelijker, bedoel wat is er moeilijk aan om te kijken naar het woord: Ik heb of Ik wil?
Het gaat nu veelste veel op een kleurencircus lijken imo, en er zullen ongetwijfeld weer users komen die het ook buiten dit topic zullen gebruiken waar het helemaal niet nodig is.
En hou ik me bij.

Maarja nu dit in de aandacht krijgt zal je zien dat binnen no time er weer een nieuwe rage is om alles in kleurtjes te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je bedoelde de gekleurde tabellen?
Die maken het wel mooi overzichtelijk. Dat zit gewoon standaard in de software van React, en als je iets duidelijk wilt maken (sysspecs, wat je te koop hebt) staat het wel netjes.

Maar niet als het misbruikt gaat worden.

Rood: Ik wil (niet felrood, evt een richtlijn welke kleur)
Groen: ik heb (niet felgroen, evt een richtlijn welke kleur)

Blauw: Sysspecs als je een probleem hebt (het probleem gewoon normaal)
Bruin/groen: Mail enz.

-edit-
hmz, ik blaat zonder de draad gelezen te hebben. De kleuren zijn al mooi

[ Voor 42% gewijzigd door Resistor op 19-01-2003 18:22 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik kan me goed voorstellen dat de Moderators zoiets hebben van: 'laat zoals het is, dan is het wel goed'.

Toch ben ik het zelf met Atgast eens.
Het 'kleurencircus' zoals LopeZ het noemt is inderdaad waar, en users zullen dit waarschijnlijk _te_ veel gaan gebruiken waar het niet noodzakelijk is.

Het is echter wel een mogelijkheid om in 'Inkoopactie' -topics en topics zoals 'Gevraagd/Aangeboden'

Mochten deze tabellen (gekleurde dan) buiten dit soort topics worden gebruikt levert een user dit simpelweg een week-ban + OW op.
Witte tabellen echter mogen nogsteeds vrij gaan en staan waar ze willen.

Zo zorg je voor duidelijkheid in de 'Inkoopactie' topics, en 'Gevraagd/Aangeboden' topics en zullen de users niet snel buiten deze topics om het 'kleurencircus' gaan gebruiken!

Misschien is hier een FAQ voor te maken, of in de desbetreffende topics in de startpost duidelijkheid te scheppen over de kleur-tabellen.

Ik denk dat het op die manier best wel eens duidelijk kan gaan werken :) :7

[ Voor 5% gewijzigd door answer_man op 19-01-2003 18:20 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort dingen kan je toch beter eerst via de mail proberen. Het staat er nu echt zo van : "dit is mijn idee en mijn wil is wet" (misschien is het helemaal niet zo bedoeld, maar zo komt het wel over).
En de mods zijn ook de beroerdsten niet en zullen heus wel naar je idee luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Even voor de duidelijkheid: het was niet MIJN idee ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dus de aanpak was niet zoals LopeZ die graag gezien had... maar toch ziet het er wel goed uit met die kleurtjes, het is een stuk makkelijker om snel ff wat te zoeken of kijken of mensen nog wat zoeken dat jij hebt liggen, het gaat goed zoals het nu gaat, maar waarom niet efficienter te werk gaan als dat mogelijk is?
misschien een goed plan om ff sorry/nofi te zeggen tegen LopeZ en het even netjes te vragen, misschien gewoon als test voor een paar dagen ofzow, als het dan niet bevalt is dat zo te stoppen en als het uitzaait is het ook zo te stoppen, lijkt me...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 20:02

LopeZ

Too much is never enough

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 17:11:
Ok dus de aanpak was niet zoals LopeZ die graag gezien had... maar toch ziet het er wel goed uit met die kleurtjes, het is een stuk makkelijker om snel ff wat te zoeken of kijken of mensen nog wat zoeken dat jij hebt liggen, het gaat goed zoals het nu gaat, maar waarom niet efficienter te werk gaan als dat mogelijk is?
misschien een goed plan om ff sorry/nofi te zeggen tegen LopeZ en het even netjes te vragen, misschien gewoon als test voor een paar dagen ofzow, als het dan niet bevalt is dat zo te stoppen en als het uitzaait is het ook zo te stoppen, lijkt me...

Ja ik ben de beroerste niet, wil het best een 2de kans geven. Van de user in kwestie (ATgast) heb ik niets meer vernomen, van Chemist natuurlijk wel :)

Stoppen zal moeilijker zijn dan je denkt, als er ook maar ff de aanleiding naar is kom BobbyTheKitten nog tegen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ok, gelukkig heb ik die al heel lang niet meer gezien... maarjahm, een modje ziet natuurlijk een stuk meer forum dan ik :)
Chemist, doe jij ff een nieuwe nette request? voor we het allemaal gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

FF wennen, maar opzich wel een aardig idee eigenlijk :)

Ik wou net een reply plaatsen in dat topic, maar ik kan nergens meer de code voor de tabellen terug vinden. Misschien een idee als dat er ff bij ge-edit wordt.

't kan natuurlijk ook zijn dat ik er overheen gekeken heb hoor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Timmert op 22-01-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Die tabellen maken het boeltje wel overzichtelijker, dat is al sinds jaar en dag zo. Het ziet er gewoon net even gelikter uit. Je kan zeggen wat je wil LopeZ. ;)

Maar zoals je hierboven met timmert al ziet, hij weet niet hoe de Tags te gebruiken. Daarbij kun je niet iedereen verplichten om gebruik te maken van Tabellen, om de doodsimpele reden dat als iemand het niet doet, je net als in het desktop-topic van het resizen van het plaatje, je gaat krijgen dat sommigen niet wisten dat het moest/niet kunnen/vergeten. Wat je dan krijgt is dat je in het topic soms een post mét tabellen ziet en soms en post zonder... Sja, dat wordt er ook niet netter op.

Daarom ga ik met LopeZ mee, en lijkt het me verstandig te houden aan plain-text. Dat houdt de boel gewoon makkelijker voor iedereen en is alles hetzelfde. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

Persoonlijk vind ik het idee erg aantrekkelijk, het maakt het geheel erg overzichtelijk.
Ik kan me voorstellen dat het juist het tegenovergestelde wordt als iedereen maar wat doet maar de mens is een kuddedier ;)

De plaintext vind ik persoonlijk erg storend, daar zijn dus geen afspraken over en ieder doet dat op zijn eigen manier. Een paar voorbeeldjes:
Chemist in ""Wie kan deze _oude_ hardware nog gebrui"
Verwijderd in ""Wie kan deze _oude_ hardware nog gebrui"
Weezer-DC in ""Wie kan deze _oude_ hardware nog gebrui"
iktinos GZ in ""Wie kan deze _oude_ hardware nog gebrui"

De laatste lijkt op een gewone reply en was door mij nauwlijks opgevallen.
Een duidelijke richtlijn (in de vorm van kleurtabellen? ;)) lijkt me dus een heerlijke oplossing.
Timmert schreef op 22 January 2003 @ 22:54:
FF wennen, maar opzich wel een aardig idee eigenlijk :)

Ik wou net een reply plaatsen in dat topic, maar ik kan nergens meer de code voor de tabellen terug vinden. Misschien een idee als dat er ff bij ge-edit wordt.

't kan natuurlijk ook zijn dat ik er overheen gekeken heb hoor ;)
Klik eens op quote of edit van een user die iets dergelijks al gepost heeft, daar vind je alles wat je nodig hebt ;)

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

LopeZ schreef op 20 January 2003 @ 17:23:

[...]

Ja ik ben de beroerste niet, wil het best een 2de kans geven. Van de user in kwestie (ATgast) heb ik niets meer vernomen, van Chemist natuurlijk wel :)

Stoppen zal moeilijker zijn dan je denkt, als er ook maar ff de aanleiding naar is kom BobbyTheKitten nog tegen :|
kan dat ie nog niet online is :*

Ik ben eigenlijk ook wel een voorstander van die kleurtjes, maar wel gereguleerd!

Ik post eigenlijk nooit in OH, maar lees 't meestal wel, dus vandaar dat Lopez mij waarschijnlijk niet kent ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Hagar schreef op 23 januari 2003 @ 01:54:
Persoonlijk vind ik het idee erg aantrekkelijk, het maakt het geheel erg overzichtelijk.
Ik kan me voorstellen dat het juist het tegenovergestelde wordt als iedereen maar wat doet maar de mens is een kuddedier ;)

De plaintext vind ik persoonlijk erg storend, daar zijn dus geen afspraken over en ieder doet dat op zijn eigen manier. Een paar voorbeeldjes:
Chemist in ""Wie kan deze _oude_ hardware nog gebrui"
Verwijderd in ""Wie kan deze _oude_ hardware nog gebrui"
Weezer-DC in ""Wie kan deze _oude_ hardware nog gebrui"
iktinos GZ in ""Wie kan deze _oude_ hardware nog gebrui"
Ja, maar dat ligt aan de user. Kijk deze post van zwahiel maar 'ns voor de gein:
zwahiel in ""Wie kan deze _oude_ hardware nog gebrui"

Da's gewoon plain-text, maar toch erg netjes. Dus de users die jij hierboven aangeeft, gaan het dus ook niet met tabellen doen. Voorspel ik. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hagar schreef op 23 januari 2003 @ 01:54:

[...]

Klik eens op quote of edit van een user die iets dergelijks al gepost heeft, daar vind je alles wat je nodig hebt ;)
Dat weet jij, dat weet ik, maar je hebt best kans dat de 'gewone' got-bezoeker dit niet weet, vandaar dat het handig zou zijn als het toch ergens zou staan :)

Overigens begin ik te twijfelen over de funtionaliteit van het tabellen-idee. Er zijn genoeg mensen die gewoon lukraak een reply plaatsen zonder de rest te lezen, en dan dus niet weten dat je het in tabellen moet doen. Gevolg: ergernis en extra werk voor de mod(s), lijkt mij niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

mOrPhie schreef op 23 January 2003 @ 09:31:
[...]

Ja, maar dat ligt aan de user. Kijk deze post van zwahiel maar 'ns voor de gein:
zwahiel in ""Wie kan deze _oude_ hardware nog gebrui"

Da's gewoon plain-text, maar toch erg netjes. Dus de users die jij hierboven aangeeft, gaan het dus ook niet met tabellen doen. Voorspel ik. :)
Ik zeg ook niet dat het niet netjes is maar dat er geen eenheid in zit, dit maakt het moeilijker om onderscheid te maken. Ik besef ook dat een dergelijke afspraak extra werk met zich meebrengt, maar daar is deze discussie ook voor. Wegen de voordelen op tegen de nadelen?

Ik denk het niet, ondanks dat het geheel wel erg overzichtelijk wordt mits iedereen zich aan de richtlijnen zou houden. Dat laatste is dus ook het grootste tegenargument.

Nu ook zonder stropdas

Pagina: 1