Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2e voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rarepop
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09-2021
Ik heb op mijn werk een pc staan met 2 voedingen. Omdat er een voeding kapot is gegaan is er hier voor een nieuwe voeding aangeschaft. De vorige voeding was een oude voeding waar ik gewoon de conneto van had los gesoldeerd. Nu is mijn vraag of er ook een soort hulp stukken zijn voor mijn nieuwe voeding zodat ik niet de gehele connector er af hoef te solderen en de voeding wel gewoon zijn werk kan doen (zou mij namenlijk een een hoop werk besparen)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:50

LopeZ

Too much is never enough

Ik snap je probleem niet helemaal. Heb je nou 2 voeding die naar 1 connector gaan oid? Misschien is een schets in paint wat duidelijker :)

• rarepop
ik heb een voeding voor mijn moederbord en cd-rom etc. en die tweede voeding is er voor de hardeschijfen. Nu is het probleem dat een voeding alleen werkt als hij is aangesloten op het moederbord en aangezien die tweede voeding niet is aan gesloten op het moederbord zal deze dan ook niet werken, daarom vraag ik of er iets is om de voeding te laten denken dat hij wel op het moederbord is aangesloten

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 15:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

rarepop schreef op 19 januari 2003 @ 19:57:
ik heb een voeding voor mijn moederbord en cd-rom etc. en die tweede voeding is er voor de hardeschijfen. Nu is het probleem dat een voeding alleen werkt als hij is aangesloten op het moederbord en aangezien die tweede voeding niet is aan gesloten op het moederbord zal deze dan ook niet werken, daarom vraag ik of er iets is om de voeding te laten denken dat hij wel op het moederbord is aangesloten
Als je het groene draadje [als ik het ne goed herinner] en een zwarte [aarde] kortsluit gaat je voeding ook aan.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

rarepop schreef op 19 januari 2003 @ 19:57:
Dat kan.

Dan moet je wat pinnetejs verbinden.
Zal effe topic zoeken.

GEvonden:
ATX voeding aanzetten. HOE :P

[ Voor 6% gewijzigd door Atlas op 19-01-2003 20:02 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

Nou wordt ik wel heel nieuwsgierig, waarom gebruik je 2 PSU's? Want met 1 moet je toch zonder problemen een systeem kunnen draaien? Wat je vraag betreft, volgens mij kan dat idd.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zie ook: OCUK - Dual PSU Adaptor
en bijbehorende forum draad: Moddin'.net - Dual PSUs
More recently people have been demanding much more power for their PC's. With the addition of watercooling and extra fans / lights the average 300w PSU is not upto scratch any longer. To get around this problem OCUK have had a little device manufacturered to solve this problem without the need to mod PSU cables (which can be a risky business).

What the device offers, is the ability to power two psu's using a single power button. So if you have a dodgy old 230w atx kit knocking about you can use this to power your extra features without having to drain the supply from your main psu, and save you having to fork out for a 450+ watter !

The device is a simple affair with a connector for one of your main psu's molex connectors and a connector for the chunky psu connector for your second psu. There is also an extra plate of pcb material covering the live solder points, so you dont electricute youself.
Afbeeldingslocatie: http://www.moddin.net/reviews/dualpsu1/dscf0045_thumb.jpg

Kant en klaar te kopen bij overclockers.co.uk of je kan hem natuurlijk zelf maken.

Als je het niet erg vind dat een PSU altijd aanstaat dan kun je gewoon de groene en een zwarte draad op je grote atx connector doorverbinden.

[ Voor 134% gewijzigd door StarLite op 19-01-2003 20:12 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• rarepop
maar dan heb ik niet genoeg stroom toe voer,

1 cd-rom
1 diskette
1 zipdrive
5 hardeschijfen

en bij een (amateur) server lijken die splitters mij niet erg handig

• rarepop
de groene draad kortsluiten met de zwarte lijkt me toch het beste plan heb je daar misschien wat meer info over

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

rarepop schreef op 19 January 2003 @ 20:12:
de groene draad kortsluiten met de zwarte lijkt me toch het beste plan heb je daar misschien wat meer info over
Van http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5aguide/psuFAQ4.htm:
unplug the PSU from the wall outlet and disconnect the power connector off the mobo. Get a paper clip and work it out in a big “U” shape. Connect one of the case fans to the PSU. Using the paper clip short these two wires of the power connector, the green wire and any other black wire (see picture). Plug in the PSU to the wall receptacle and turn it on.
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5aguide/psupic.gif
Ik zal zelf liever geen paperclip gebruiken, maar gewoon een stuk normaal electriciteitsdraad ofzow omdat een paperclip nogal klein is dus er makkelijk uitvalt en omdat zon ding helemaal geleid [ivm kortsluiting met je kast].
Gewoon proberen met 1 fan eraan om te zien of het werkt. Zorg wel dat je ze goed verbind, en het draadje niet los kan schieten, anders valt de PSU opeens uit als je een tik tegen je kast geeft.

[ Voor 13% gewijzigd door StarLite op 19-01-2003 20:19 ]

\o/

• rarepop
he het werkt ook nog

bedank voor de tip

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

rarepop schreef op 19 January 2003 @ 20:08:
maar dan heb ik niet genoeg stroom toe voer,

1 cd-rom
1 diskette
1 zipdrive
5 hardeschijfen

en bij een (amateur) server lijken die splitters mij niet erg handig
hoeveel watt is die voeding dan?
want die ik heb hier nog meer apparaten hangen een een 300 watt voedingkje (XP2000+, fdd, 5x hdd, 2x cdrom, 2 videokaarten, firewire, ata controler, geluid en netwerk) en dat draait allemaal zonder probs.
dus misschien makkelijker om 1 300 watt erin te hangen. dual psu is dan niet nodig.

Verwijderd

je kunt in serie met sensedraad signaaldiode opnemen->vanuit de voeding gezien anode en de kathode aan de sensedraad van de voeding knopen, die mobo voedt; worden beide voedingen tegelijk aan/uit geschakeld. Mocht de spanningsval van 1 siliciumdiode te hoog zijn, neem hiervoor dan Schottky diode.
Pagina: 1