Ik zit met volgend probleem. Ik heb een HTML en daar moet in een bepaalde cel van een tabel een image inkomen. Wat ik echter niet op voorhand weet is hoe groot die image gaat zijn. Ik weet wel zijn identificatie.
<td width="120" align="center" valign="center">[img]"plaatje.gif"></td[/img]
Als dat plaatje nu breder zou zijn dan die 120 pixels, dan valt er een stuk van het plaatje uit de tabel en kan ik dat niet zien.
Dus ik dacht van nou netjes dan zet ik toch gewoon :
<td width="120" align="center" valign="center">[img]"plaatje.gif"[/img]</td>
maar als het plaatje dan kleiner is dan 120 pixels dan wordt het natuurlijk veel te hard gestretcht. Hetzelfde geldt voor de hoogte. Is er geen manier waarop ik een check zou kunnen doen -> Als het plaatje kleiner of gelijk is aan 120 pixels niets doen, als het groter is resizen ???
Ik dacht aan javascript maar ik heb geen flauw benul hoe. (Heb al zitten zoeken op google maar staat niet echt iets tussen.
P.S. Er mag wel geen ASP, JSP of PHP gebruikt worden want het moet standalone werken op CDROM.
<td width="120" align="center" valign="center">[img]"plaatje.gif"></td[/img]
Als dat plaatje nu breder zou zijn dan die 120 pixels, dan valt er een stuk van het plaatje uit de tabel en kan ik dat niet zien.
Dus ik dacht van nou netjes dan zet ik toch gewoon :
<td width="120" align="center" valign="center">[img]"plaatje.gif"[/img]</td>
maar als het plaatje dan kleiner is dan 120 pixels dan wordt het natuurlijk veel te hard gestretcht. Hetzelfde geldt voor de hoogte. Is er geen manier waarop ik een check zou kunnen doen -> Als het plaatje kleiner of gelijk is aan 120 pixels niets doen, als het groter is resizen ???
Ik dacht aan javascript maar ik heb geen flauw benul hoe. (Heb al zitten zoeken op google maar staat niet echt iets tussen.
P.S. Er mag wel geen ASP, JSP of PHP gebruikt worden want het moet standalone werken op CDROM.