[debian]nvidia gcc kernel

Pagina: 1
Acties:

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Ik probeer hier op mijn net gedownloadde en minimaal geinstalleerde debian de nvidia drivers te installeren
Uiteraard heb ik een verkeerde gcc versie al gelijk op mijn debian staan die niet overeenkomt met waarin de kernel is gecompileerd.

het kernel gcc is 2.7.2.3 en de gcc is versie 2.95.4

ik heb geprobeerd om het kernel te upgraden maar ik ben helaas nog redelijk n00b en na 80x proberen en tig tutorials door te hebben gelezen snap ik er nog steeds geen drol van.

ik heb hiero kernel 2.2.20-compact
ik heb de kernel-headers 2.4.18 geinstalld met apt-get
ik heb de kernel-source 2.4.18 geinstalld met apt-get
ik heb de linux kernel 2.4.18

Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic
http://www.ibiblio.org/pu...ons/nl/Kernel-HOWTO-NL.gz

na make install krijg ik lilo met een foutmelding:
Int 0x13 function 8 and function 0x48 return different hease/sector geometrics for BIOS drive 0x80
Int 0x13 function 8 and function 0x48 return different hease/sector geometrics for BIOS drive 0x81

wass ist loss ??

McFraGG de gekste !!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probeer eens de volgende pakketjes:
nvidia-kernel-src
nvidia-glx-src
kernel-package
libncurses5-dev
kernel-source-2.4.20

de eerste 2 zijn om nvidia modules en GLX zooi te maken, de tweede zijn om je kernel mee te bakken. Doe een make menuconfig in je kernelsource dir na uitpakken ervan, lees vervolgens /usr/share/doc/kernel-package/README.Debian

als je kernel klaar is, krijg je een deb pakketje wat je met dpkg kunt installeren, dit gaat zowat automatisch. Vervolgens lees je nog ff in /usr/share/doc/nvidia-kernel-src/README.Debian en /usr/share/doc/nvidia-glx-src/README.Debian wat je nou precies met die twee moet.

Je bent ff een uurtje van de straat, maar als je dit 1x gedaan hebt wil je nooit meer anders :)

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
ik ben al een week van de straat, en ik heb idd ook al gebruik gemaakt van die menuconfig, wat precies hetzelfde resultaat geeft.

ik gebruik
make clean
make mrproper
make oldconfig
make dep
make install

en dan krijg ik die foutmelding

en ik heb die nvidia wel eens aan de praat gekregen op mandrake, maar ik zit nu met die gcc versie en debian, daarom gaat die nvidia het ook niet doen.
dus ik wil upgraden ofzo maar dat gaat dus kennelijk niet zomaar, zelfs met al die tutorials overal die overal hetzelfde zeggen.

Ik heb me debian al geinstald via cd, via internet non-stop hetzelfde en ik heb het idee dat ik ergens een miniem onderdeel oversla

[ Voor 47% gewijzigd door McFreak op 19-01-2003 18:07 ]

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Volgens mij heb je een aantal problemen die je voor het gemak maar even door elkaar gooit.
- gcc-versie van de huidige kernel is ongelijk aan de op het systeem aanwezige gcc versie
- daardoor kun je de nvidia drivers niet compileren (je zou dat kunnen overrulen overigens, niet dat ik dat aanraad met zoveel verschil)
- je wilt een nieuwe kernel installeren en daarbij laat lilo een warning zien (jij noemt het een error, hier is het toch echt een warning).

Als je je nieuwe kernel hebt geinstalleerd en lilo gestart hebt en je hebt de beschreven warning (en dus geen foutmelding) kun je je systeem opnieuw starten met de nieuwe kernel en het eens opnieuw proberen met de nvidia drivers.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je moet na de menuconfig gewoon met make-kpkg aan de slag gaan. Niet gaan prutsen met make install, dat doet make-kpkg wel voor je.

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
ow men, ik hoefde em alleen nog maar te rebooten
shit zeg, stom stom.
hij was allang geupdate 8)7

McFraGG de gekste !!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
RaR schreef op 19 January 2003 @ 18:43:
ow men, ik hoefde em alleen nog maar te rebooten
shit zeg, stom stom.
hij was allang geupdate 8)7
:D
Dat je met linux niet vaak hoeft te rebooten dat klopt, maar nooit is natuurlijk ook overdreven :+

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1