Toon posts:

3d-geluid problemen in games...

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag :P

Ik heb het volgende probleem;
In games als q2/q3 hoor ik mijn geluid niet goed 3D. Soms hoor ik het wel goed van links of rechts komen, maar soms ook vanuit de tegenovergestelde richting. Ook hoor ik geluiden van veraf soms net zo hard als van dichtbij (dat hoort niet, weet ik zeker) en soms is het echt niet te plaatsen waar het vandaan komt.

K gebruik de onboard sound van de Asus A7V8X, heb de nieuwste drivers (die er bij zaten, zijn nog geen nieuwere?). Mn koptelefoon is ook echt stereo :P Deed het met mn vorige systeem wel.....Aan de games ligt het ook niet. Hoe los ik dit op...?

Bvd

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :( ??

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
probeer eerst de nieuwste drivers maar eens te downen, zijn bijna zeker al nieuwere :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Lijkt me typisch een brakke hardware-versnelling o.i.d. Probeer het volgende eens (aangenomen dat je Windows draait natuurlijk) :

1. Zorg voor de laatste DirectX versie (9.0)
2. Ga naar start - uitvoeren
3. Type in "dxdiag" (geen quotes), en klik op OK
4. Ga naar de tab "Geluid", en zet de schuif "Versnellingsniveau van hardwaregeluid" op "geen versnelling".

Succes!

[ Voor 52% gewijzigd door NaliXL op 19-01-2003 23:02 . Reden: Zinloze quote weggehaald ]

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Eerst zelf het een ander uitzoeken voordat je op GoT gaat posten (Je moet niet hier vragen of er nieuwere drivers zijn, maar je moet gewoon op de asus site kijken)

en kicken binnen 24 uur is niet toegestaan.

Dit topic is gesloten.