Terminal server setup voor thuis ? *

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wij zaten thuis eraan te denken om èèn (server)-pc te kopen met heel wat geheugen en hele grote hardeschijf(en) en daaraan meerdere beeldschermen te koppelen, een soort van netwerk, ik zelf denk niet dat dat echt gaat lukken!

Dus moet het maar met werkstations, alleen dan moet je weer allemaal aparte pc's kopen, kan je niet gewoon een werkstation, die zich aanhoudt met de proc snelheid van je server en gebruikt geheugen van de server, het gaat om hooguit 4 pc's die eraan komen, dus als je 1024 mb geheugen erin stopt moet dat zat zijn, maar kan zoiets wel?

dus zeg maar een extern kastje waarop je het beeldscherm zet met een en dan via een netwerkkaart gebruik maakt van de server, en gewoon aan dat extrene kastje ook een muis en toetsenbord, zo ben je heel wat goedkoper en beter uit ook omdat wij al heel wat ongebruikte beeldschermen hebben die we dus heel goed daarvoor kunnen gebruiken...

Is zoiets haalbaar, kan zoiets wel?

Alsvast bedankt voor uw antwoord!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Klok, klepel :?

Wat je kunt doen zijn 2 dingen:

- VGA/tob/muis splitter, zoals je deze weleens in leslokalen ziet (1PC, tig monitoren).
Echter dan zit je dus met ticg man op dezelfde desktop

- Terminal server
Je knalt een Windows2000 server neer, koopt een stuk of 4 Terminal Server license's, plempt wat goedkope PC's neer en start vanaf Windows 3.11 de Terminal Services client op.

Afhankelijk van de zwaarte van het gebruik denk ik dat je toch minimaal aan een dual prox met minimaal1Gb moet denken.

Move PNS > NT met titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:23

Exterazzo

Qeasy

Ik snap niet precies wat je bedoelt. Maar je kan natuurlijk wel meerdere schermen aan een server hangen maar toch nog maar 1 toetsenbord en muis. Dus je kan toch maar met 1 persoon der aan werken.

Wat je wel kan doen is iets met een terminal server (hoe het werkt weet ik niet) gewoon zoeken op terminal server

edit:
Grr te laat ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Exterazzo op 19-01-2003 17:42 ]

Audentia

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
uiteraard kan dit (www.citrix.com)

tis alleen wel een beetje duur voor thuisgebruik (licentietechnisch)

enne bij wyse.com kun je de terminals halen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Zwelgje op 19-01-2003 17:42 ]

A wise man's life is based around fuck you

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
zoek maar eens op 'thin clients' , 'terminal server' , 'citrix metaframe'

ps: je kan geen spellen spelen op dit soort servers.... office daarintegen werkt goed :)

• Oid
  • Niet online
Koffie schreef op 19 januari 2003 @ 17:41:

- Terminal server
Je knalt een Windows2000 server neer, koopt een stuk of 4 Terminal Server license's, plempt wat goedkope PC's neer en start vanaf Windows 3.11 de Terminal Services client op.
Maar die goede pc's dat is meestal niet meer als 500 mhz ofzo, en dan spreek je nog wel over 300 of 400 euro per stuk, het is dus niet mogelijk een pc op de proc en geheugen van de server te laten lopen via een netwerkkaart??

en waarom kan je geen spellen op dit soort servers spelen?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:47

Shuriken

Life is all about priorities

Als ik je zo hoor denk ik aan een setup van een Thinclient (zeer lichte pc zonder hdd) icm Terminal server (citrix is voor thuisgebruik een beetje duur)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Beetje een vaag verhaal.

Maar volgens mij begrijp jij het principe van een server niet.
Een simpele server is niks anders dan een extra machine die bestanden, printer(s) etc. deelt.

Het is niet zo, dat als je aan een server 10 schermen hangt dat er ook 10 mensen achter kunnen zitten. En dit is natuurlijk geen netwerk.
Een netwerk is pc's onderling verbinden.

Wat jij bedoelt is denk ik een soort domme terminal computer die de cpu kracht van de server gebruikt. Echter zijn die dingen nog vrij duur en is het voor thuis gebruik niet haalbaar.

Ik zou zeggen, verklaar je nader, want nu is het een beetje giswerk van wat je nu wil...

• Oid
  • Niet online
Ik bedoel eigenlijk een server die de accounts bij houdt van iedereen, en die bijhoudt hoeveel gb je aan schijfruimte mag gebruiken enzo, met een server pc, en dan op andere pc's die zelf geen proc hebben en geen geheugen en geen hd, maar draaien via de server en iedereen kan inloggen èènmalig op èèn client pc, client pc bestaat dus alleen uit, toetsenbord, muis, beeldscherm, netwerkkaartje en een videokaart en een moederbord.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Thijmen schreef op 19 januari 2003 @ 17:53:
Ik bedoel eigenlijk een server die de accounts bij houdt van iedereen, en die bijhoudt hoeveel gb je aan schijfruimte mag gebruiken enzo, met een server pc, en dan op andere pc's die zelf geen proc hebben en geen geheugen en geen hd, maar draaien via de server en iedereen kan inloggen èènmalig op èèn client pc, client pc bestaat dus alleen uit, toetsenbord, muis, beeldscherm, netwerkkaartje en een videokaart en een moederbord.
pc's zonder proc,geheugen en hdd :? (ok ok zonder hdd zou nog kunnen, booten van het LAN, maar zonder de eerste 2 houdt het wel op)

waarom geen spellen? die terminal services van MS kunnen maar tot 256 kleutjes aan (windows 2003 ff buiten beschouwing gelaten) dan zul je dus naar citrix metaframe moeten, maar dan nog is dat voor games niet voldoen, je kan immers geen 60fps over de lijn krijgen ;)

mischien een basiscursus thinclient voor de TS?

A wise man's life is based around fuck you

• Oid
  • Niet online
Dus zeg maar je kan een proccessor van 133 mhz erin zetten, maar echt snel gaat het niet, en spellen spelen kan zo en zo niet, dan valt het gewoon af, want dat word alleen maar gespeeld hiero in huis....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie denkt dat je het idee idd maar beter kunt laten varen ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
tja... wat topicstarter wel graag zou willen is volgens mij dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.nl/products/desktops/thinclients/img/products/t20.jpg (klik hier voor meer info en specs)
, maar dan heb je wel een hele stevige server nodig en een licentie terminal server.
en ja, je kan dan al je ouwe monitoren gebruiken (en je keyboards, en je muisjes).
grote instellingen (ziekenhuizen e.d.) vinden het fantastisch, maar voor thuis denk ik dat het toch een beetje te veel van t goede is...
Pagina: 1