Toon posts:

[SCSI RAID] mylex controler dac960

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus sinds kort de mylex SCSI RAID controler, uit de DAC 960 serie.
Nou is het bios niet makkelijk in te stellen en ook al vaag te benaderen, maar al met al daar ben ik wel uit gekomen.
Ik heb er nu als proef opstelling een ATLAS IV aan gehangen om vervolgens later mijn twee 10K aan te hangen.
Maar nu instaleer ik in het bios de schijf als raid 7(singele drive control) en stel hem ook in als system drive.
En bij het opstarten zegt i ook een system drive geinstaleerd, dus eff fdisken en forrmateren en klaar is kees zou je denken, maar ik kon eerst maar 2MB fdisken en na het bios te hebben door lopen en opnieuw instellingen gemaakt maar 2 GB.

ik heb de search al gebruikt, een hoop mensen hebben deze controler maar kan hier helaas niks overvinden.

dus mijn vraag: wie heeft er ervaring met dit soort controlers of hoe kan ik dit rare probleem oplossen?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
heb je al eens met windows 2k cd erin opgestart, en aan het begin F6 met een diskje met drivers erin, en dan formateren/patitioneren via win2000 setup?

specs

Verwijderd

*grinz* als je de manual had gelezen, had je kunnen weten dat de Mylex DAC960 een optie heeft voor t gebruik van schijven met de 2Gb-architectuur of 8 Gb-architectuur :+

( :X soms is zoeken en lezen écht te veel gevraagd? :X )

De manuals voor de DAC960 kaarten kun je vinden op http://www.mylex.com (niet zeggen dat ze er niet staan, heb ze er zelf van de week gedownload!) :+

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, dat staat heus wel aan hoor 8)7 de gebruiks aanwijzing heb ik al doorgelezen (84 pagina's :r )

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Welke DAC960 heb je? Sommige draaien niet onder Win2K of de performance is bagger.

Verwijderd

Topicstarter
de DAC 960P 3 channel versie.

Verwijderd

Heb je die andere handleiding ook doorgelezen? (100+ pagina's!!!) :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 00:59:
Heb je die andere handleiding ook doorgelezen? (100+ pagina's!!!) :+
een was wel genoeg, maar het zaakje werkt nu wel volledig met windows XP.

Verwijderd

Topicstarter
het cache geheugen is toch standaard geheugen, dus kan ik dat gewoon uitberijden door er een ander simm in te dowen??

Verwijderd

tis 72-pins... dr staat in de manual waarmee t precies te vervangen is... dacht zowel fast page en edo tot 16 of misschien zelfs 32... :p

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt inderdaad zowel FPM als EDO gebruiken, maar daar EDO sneller is, raad ik je vanzelfsprekend EDO aan :+

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is Parity geheugen vereist, ga anders de Mylex handleiding na >:) :P ;)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:44

ChUcKiE

Dus........

Ik heb ook zo'n controller in een oude Digital 3000 server zitten.
Nu wete ik weinig van SCSI-RAID controllers, maar performed deze RAID controller een beetje als je ze vergelijkt met andere RAID-controllers?

Zou het trouwens ook veel schelen als je de 4MB 15ns EDO eruit haalt en er 32MB 60Ns EDO inhangt? Oftewel heb je meer aan weinig geheugen met hoge snelheid, of veel geheugen op lage snelheid?

Nu heb ik er de drie originele 4,3GB 7200 toeren schijven aanhangen. Is de controller berekent op modernere 9,1GB 10K schijven, of kan ik beter een modernere RAID controller kopen voor dergelijke schijven?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op mijn mylex twee atlas 10K 9 GB gehad, het werkte perfect over het algemeen, echter ben ik toch weer op mijn 29160 terug gestapt omdat die raid controler soms wel eens opstart probleemen had en dergelijken.
hij ligt nu dus los, maar heb op ebay 4 hdd's gewonnen en als ze deze week hopelijk binnen komen ga ik hier mee RAID 5 in onze clan server draaien.
hoplijk krijg ik windows dan wel stabiel, want dat wou eerst niet lukken......had voornamelijk opstart problemen van windows.

als je het geld hebt zal ik toch voor een andere controler gaan, licht er eigenlijk aan waar voor je het zaakje gaat gebruiken.
Pagina: 1