Dreamcast met 15'' TFT monitor of 5.6''/7'' TFT scherm?

Pagina: 1
Acties:

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:40
Ik heb een Dreamcast en zit dus te twijfelen of ik een 15'' TFT monitor zal kopen(k heb al een VGA box) of zo'n 5.6'' of 7'' TFT schermpje(die je meestal in auto's hebt)... Probleem is alleen dat de DC een resolutie heeft van 640x480 en ik geen id heb of dat er een beetje uitziet op een 15'' TFT monitor(1024x768 is meestal de optimale resolutie)... ziet het er met interpolation nog redelijk uit, zo nee, is het beeld zonder interpolation(dus met balken en minder pixels) nog groot genoeg om te spelen??? en kan je bij alle TFT monitoren kiezen tussen interpolation en minder pixels???

weet voor de rest trouwens iemand wat voor input die kleine TFT schermpjes hebben??? gewoon scart of a/v???

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Ik heb een VGA Box en een PS2. Op mijn TFT of 17" CRT ziet het er beide gewoon slecht uit...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Er is een VGA kastje voor de Dreamcast

http://www.lik-sang.com/i...ategory=29&products_id=82

Maar als het beeld niet op 1024x768 staat dan heb je echt heel brak beeld op een Pc-tft scherm, ongeacht of je er nu een PC of Dreamcast op aansluit.
Gezien het feit dat de DC zo klein is kan je hem natuurlijk altijd even meenemen naar de winkel (als je al zo'n VGA box hebt) en even uitproberen.

Een scherm dat als TV gebruikt wordt is natuurlijk stukken beter omdat dan wel de resoluties overeenkomen.
Maar de betaalbare schermpjes zijn weer zo klein dat dat het spelen niet echt ten goede komt en de grotere zijn weer idioot duur.

Senile! Senile Oekaki

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
hee deze topic had ik al gezien :P

gewoon _niet_ doen met een vga box, dat ziet er echt niet mooi uit.