Toon posts:

*Nieuwe* Harman Kardon AVR 5550/AVR 4550 receivers-7 kanaals

Pagina: 1
Acties:
  • 1.067 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier de 2 nieuwe (zeer betaalbare) 7 kanaals versterkers met logic 7 aan boord. De versterkers komen ongeveer op 700 en 950 euro (zal wel weer even zoeken worden maar in Duitsland moet dit zeker te doen zijn)

"Met zeven versterkerkanalen met hoge stroom-capaciteit en ultra-grote bandbreedte worden 7.1-kanaals reciever-prestaties voor deze prijsklasse geherdefinieerd: de AVR 5550 levert 7 x 70W en de AVR 4550 7 x 50W "echte watts" per kanaal"

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/4550.JPG
Volgens mij is dit nieuwe model gewoon de Amerikaanse AVR 325 ( http://www.harmankardon.com/product_detail...R%20325&sType=C ) die er al een tijdje is, maar goed, toch 7 kanaals :)

Wat dus zo gaaf is aan deze versterkers is dat je naast een 5.1 DTS of Dolby Digital 5.1 signaal ook het logic 7 hebt, waardoor je 2 extra speakers krijgt, zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/7channels.JPG

Zou alleen wel willen weten of je ook logic 7 kan gebruiken icm een 6.1 EX signaal. Logic 7 gooit er nog eens 2 kanalen bij, waardoor je op 8.1 zou komen, zie hier
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/8%20channel.JPG

Je zal dus (als dit kan) met een 6.1 EX/ES signaal een extra mono versterkertje moeten aanschaffen voor het EX signaal.

Voor het complete verhaal verwijs ik u hier naar: http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=2570

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 17:17 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
Leuk, maar heeft het ding nou 6 of 7 kanalen amplificatie aan boord? Meeste 7.1 versterkers zijn nl. 6 maal xWatt. Wel mooie prijs.

Toch vind ik het wat overdreven worden. Je hebt nu 5 speakers achter je, en 3 voor...

En je hebt geen Logic 7 nodig om extra speakers te kunnen gebruiken. Dat kan bij alle DTS-ES versterkers.

[ Voor 46% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-01-2003 17:04 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12 16:25

ranzige pad

kwaaak kwaak

hij heeft 7 versterkte kanalen kijk maar op:
http://www.harmankardon.c...r=&prod=AVR%20325&sType=C

Seven-Channel Surround Modes, Power Per Individual Channel :
Front L & R Channels : 50 Watts per channel @ <0.07% THD, 20Hz – 20kHz into 8 ohms
Center Channel : 50 Watts @ <0.07% THD, 20Hz – 20kHz into 8 ohms
Surround Channels (L & R Side, L & R Back) : 50 Watts per channel @ <0.07% THD, 20Hz – 20kHz into 8 Ohms

[ Voor 43% gewijzigd door ranzige pad op 19-01-2003 17:21 ]

HT & NAS & Inventaris

Verwijderd

Interessant apparaat, kan geen 7 kanaals versterker bedenken voor die prijs. Toch eens wat beter naar kijken/luisteren. ;)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
s_roubos schreef op 19 januari 2003 @ 17:03:
Toch vind ik het wat overdreven worden. Je hebt nu 5 speakers achter je, en 3 voor...
Denk inderdaad dat er maar weinig mensen een huiskamer hebben die zo'n opstelling rechtvaardigen

Verwijderd

Vind die HK er erg mooi uitzien, maarja 7 speakers, wel veel en niet veel mensen vinden dat zo tof denk ik..

Verwijderd

sverzijl schreef op 19 January 2003 @ 17:27:
[...]

Denk inderdaad dat er maar weinig mensen een huiskamer hebben die zo'n opstelling rechtvaardigen
Meer mogelijk maken denk ik, stel dat je 4 zuilen of kleinere speakers op mooie stands achter je moet plaatsen...

Succes als je met je vriendin, of gewoon klein woont ;)

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Hmz, ik heb een AVR 5500. Ietsje ouder natuurlijk, maar hij heeft ook 2 extra uitgangen. Deze zijn echter onversterkt, als je ze wilt gebruiken kan je je oude stereo versterker hergebruiken ;)

Siditamentis astuentis pactum.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Prijs staat daar op 899 dollar, dat is inderdaad niet veel voor een 7 kanaals versterker, alleen niet bepaald veel power die 70W.
M'n onkyo is 110 W/Ch 8 ohm, 20 Hz-20 kHz, FTC (is FTC hetzelfde als THD??), maar kost dan ook een kleine 1000 dollar meer.
Hmm, d'r zit ook een ventilator aan de achterkant. Gaat toch altijd een beetje geluid geven.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:35

JT

VETAK y0

Misschien wel niet veel power, maar tis meestal wel zo dat die HK voedingen VEEL amperes kunnen trekken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
s_roubos schreef op 19 januari 2003 @ 17:03:
En je hebt geen Logic 7 nodig om extra speakers te kunnen gebruiken. Dat kan bij alle DTS-ES versterkers.
Je bedoeld 5 speakers voor en 3 achter :) Dit zijn dus echt 7 aparte versterker kanalen zoals ranzige pad zegt en met een DTS-ES heb je dus niet 8 kanalen maar 6. Logic 7 filtert er nog eens tussen de rear en front een soort extra midden speaker uit.

Logic 7 geeft een overweldigend effect. Je moet het echt horen.
Scarp schreef op 19 January 2003 @ 17:57:
niet bepaald veel power die 70W. Hmm, d'r zit ook een ventilator aan de achterkant. Gaat toch altijd een beetje geluid geven.
Bij een Harman Kardon versterker is 35 Watt (echte Watt) echt voldoende om een huiskamer te laten schudden, dus 70 wat moet meer dan voldoende zijn. Ook zijn de ventilatoren geruisloos...

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Misschien ben ik de enige, maar toen ik afgelopen zaterdag bij de Mediamarkt weer eens zo'n HK zag staan kon ik toch maar 1 ding denken:

wat een lelijk monster.....

natuurlijk zouden vooral de hifi-kwaliteiten de doorslag moeten geven, maar dit apparaat zou er bij mij toch nooit inkomen, hoe goed het ook klinkt. Niet alleen vind ik het front zeer lelijk, het is ook nog eens een enorm grote bak, misschien nog wel dieper dan dat hij breed is.

Great minds think alike!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 19:56

JeroenT

hoi!

Heel leuk spul dat Harman Kardon , alleen was het leuk geweest als ze nog een paar goede eindtrappen in het assortiment hadden ;)

HK en Infinity rollen uit dezelfde fabriek en daarom zou ik wel graag een HK versterker voor mijn kappa 9's willen :9

Deze reciever heeft idd niet erg veel uitgangsvermogen, maar vergelijk hem maar eens met een Onkyo 110 watt , zeker weten dat deze HK meer stroom kan leveren waardoor je speakers met een ijzeren greep in bedwang wordt gehouden.

Zeer mooi apparaat dus voor een leuke prijs.

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Ik lees dus net in de specificaties dat de versterker in deze reciever kortstondig 35 Ampere kan leveren. :9

Dat zie ik een Onkyo , Yahama , Sony etc.. niet nadoen!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:42

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

456GT schreef op 20 januari 2003 @ 00:07:
Misschien ben ik de enige, maar toen ik afgelopen zaterdag bij de Mediamarkt weer eens zo'n HK zag staan kon ik toch maar 1 ding denken:

wat een lelijk monster.....

Blijkbaar heb jij geen smaak :) .

Ik heb zelf een AVR 3500 en de vormgeving is gewoon supah geil. HK maak met grote afstand de mooiste receivers.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:38
Femme schreef op 20 January 2003 @ 00:53:

[...]

Ik heb zelf een AVR 3500 en de vormgeving is gewoon supah geil. HK maak met grote afstand de mooiste receivers.
Tja daaar zijn de meningen over verdeeld he. Ze schijnen ook nogal reparatie gevoelig te zijn, die HK's. Voordeel is iig wel dat ze net zoals NAD een hoog dynamisch vermogen leveren, door de zware voeding de erin zit.

• JT

JT

VETAK y0

Femme schreef op 20 januari 2003 @ 00:53:

[...]

Das nogal snel geoordeeld aangezien over smaak niet valt te twisten...zelf vind ik het niet lelijk maar ik ken wel mooiere bakken. Marantz en Pioneer bijvoorbeeld.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Boeiend of die mooi is of niet, het gaat om het geluid!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 15:51:
Boeiend of die mooi is of niet, het gaat om het geluid!
Mwah, ik zal niet afgaan op het uiterlijk, maar een oerlelijke bak komt er bij mij niet in. Daarnaast is het verschil tussen versterkers veel kleiner dan tussen speakers dus als ik een heel klein beetje kwaliteit moet inleveren en ipv daarvan een supermooi ipv een oerlelijke amp krijg, dan doe ik dat. Met speakers is dat een ander verhaal want die verschillen VEEEEL meer.

Ecodan warmtepomp

• Dr. Strangelove
Dit zijn dus echt 7 aparte versterker kanalen zoals ranzige pad zegt en met een DTS-ES heb je dus niet 8 kanalen maar 6. Logic 7 filtert er nog eens tussen de rear en front een soort extra midden speaker uit.
Dus: 3 voor, 2 aan de zijkant, 2 achter. Ik kan het niet kwijt.

DTS-ES DVDs zijn 6 kanaals. Een DTS-ES receiver filtert uit het zesde, achter kanaal eventueel twee kanalen a la prologic, 7 speakers.

Ik vind HK trouwens ook lelijk spul maken. En ik vind het een vrij zwak argument dat de HK een zware voeding levert om het lage aantal watts te compenseren (voeding is nl. niet zwaarder dan van een Marantz of Denon). Uit tests (o.a. Hifi Choice) blijkt dat bijna alle AV amps een te hoog vermogen claimen. Uitzondering is NAD, die er zelfs onder zit.

Het is een beetje een onbalans: voorzieningen voor 8 speakers leveren, daarmee ervan uitgaande dat het ding in een vrij ruime kamer wordt gebruikt, en dan onvoldoende vermogen leveren om er gebruik van te maken? Kom maar op met die poweramps zou ik zeggen. Oh, en die maakt HK niet :)

• JT

JT

VETAK y0

Bij de HK is het echt zo; bijna alle merken gaan er vanuit dat niet alle kanalen tegelijk hun volledige vermogen trekken. HK doet er desondanks toch een zwaardere voeding in; zwaarder dan de meeste amps. Die amp die me zus hier heeft staan zit ook een aso voeding in. Is een HK met 2x55. Mijn Yamaha is 5x85 en die HK weegt maar een paar kilo minder :X

Ecodan warmtepomp

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Zijn ze wel een tikkie laat mee hoor, nu pas een 7 kanaals _met_ 7 kanaals versterking leveren. Minimaal een jaar zou ik zeggen. Maarja, ik vind zelf HK spul ook lelijk dat scheelt. ;)

* GaMeOvEr wacht nog geduldig op zijn Pioneer VSX-D 2011S. :)

Die ik overigens wel erg mooi vindt. ;) *klik*

[ Voor 23% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-01-2003 18:04 ]

Aannames zijn fataal.

• JT

JT

VETAK y0

GaMeOvEr schreef op 20 January 2003 @ 18:01:
Zijn ze wel een tikkie laat mee hoor, nu pas een 7 kanaals _met_ 7 kanaals versterking leveren. Minimaal een jaar zou ik zeggen. Maarja, ik vind zelf HK spul ook lelijk dat scheelt. ;)

Maar met die prijzen zijn ze niet laat :D Ken geen andere producent die dat heeft voor dat geld. En die Pioneer ziet er dik 0wn4g3 uit !

Ecodan warmtepomp

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

JT schreef op 20 January 2003 @ 18:03:
[...]

Maar met die prijzen zijn ze niet laat :D Ken geen andere producent die dat heeft voor dat geld. En die Pioneer ziet er dik 0wn4g3 uit !
Ja, mooi he? ;) (Jaja, over smaak valt te twisten, er zullen er zat zijn die deze Pioneer spuuglelijk vinden. ;) )

Qua prijs: Ik betaal in NL voor ed 2011 ook maar 1035, da's maar 75€ meer als die grotere HK.

Een Denon 3803 heb je ook rond die koers. Een Marantz 7300 (Ok, da's een 6 kanaals, maar ook bewezen goed) voor nog wat minder.

Ik beaam overigens wel dat die HK's altijd plenty of power hebben en goed klinken, dat zeker. Maar voor de rest net zoeits als NAD, dat vind ik ook erg lelijk. ;)

Aannames zijn fataal.

• JT

JT

VETAK y0

Wat betaal je in Dld voor die 2011 ? Want die vind ik zeer interessant....

Ecodan warmtepomp

• Dr. Strangelove
Ja, mooi he? (Jaja, over smaak valt te twisten, er zullen er zat zijn die deze Pioneer spuuglelijk vinden. )
Ik citeer What Hifi :)

Macho styling may not be for everyone.

Ik vind hem niet mooi, maar het lijkt me wel een erg goede amp verder.

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind de styling juist heel vet
* JT is dan ook een hele stoere gozer 8) :+

Ecodan warmtepomp

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:15

nrg

JT schreef op 20 January 2003 @ 18:47:
Ik vind de styling juist heel vet
* JT is dan ook een hele stoere gozer 8) :+
Ik vind al het HK spul ook erg mooi.
NAD vind ik niet zo geweldig, alhoewel het wel lekker simpel is (en het ziet er stevig uit, vandaar dat ze die dingen bij ons op school hebben denk ik :)).

Die Pioneer van GO vind ik wat minder, ik vind 'm in de hoogte zo uitgerekt.

Maar zoals al eerder gezegd: "over smaak valt niet te twisten" :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

JT schreef op 20 January 2003 @ 18:13:
Wat betaal je in Dld voor die 2011 ? Want die vind ik zeer interessant....
Scheelt niet veel, anders had ik hem daar wel gekocht. ;)

Winkels: 999,- (met verzendkosten van 16 erbij heb je hem dan in NL, het probleem is dan dat je moet overboeken naar Dld, kosta poena. Kan dus vaak niet onder rembours. Ff naar duitsland kachelen is niet zo punt, wel als de goedkoopste winkel in Bayern is. :P)

Bij Ebay heb ik ze voor 925,- weg zien gaan, vaak regio Ruhrgebiet.

Vandaar, scheelde niet zoveel, dus maar in NL onder rembours besteld.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 20 January 2003 @ 18:01:
Die ik overigens wel erg mooi vindt. ;) *klik*
De Kenwood is misschien wel beter (als je niet van What Hifi uitgaat) en kost 500 euro goedkoper!!!!!!, ook met THX Select en nog steeds zonder Logic 7

Afbeeldingslocatie: http://www.kenwoodusa.com/content/product/image/large/VR-6070.jpg
s_roubos schreef op 20 January 2003 @ 17:36:
[...]
DTS-ES DVDs zijn 6 kanaals. Een DTS-ES receiver filtert uit het zesde, achter kanaal eventueel twee kanalen a la prologic, 7 speakers.
Ok, duidelijk! ..... Als ik jou dus geloof is de HK zelfs 9 kanaals! (met 7 versterker blokken) hoei!
s_roubos schreef op 20 januari 2003 @ 17:36:
[...]
En ik vind het een vrij zwak argument dat de HK een zware voeding levert om het lage aantal watts te compenseren (voeding is nl. niet zwaarder dan van een Marantz of Denon). Uit tests (o.a. Hifi Choice) blijkt dat bijna alle AV amps een te hoog vermogen claimen. Uitzondering is NAD, die er zelfs onder zit.
50 Watt per kanaal moet meer dan voldoende zijn. Weet je nog welke Hifi Choice dat is dat ze over de voedingen praten?
Weet je nog in welke Hifi Choice dit stond? 50 Watt moet trouwens toch echt voldoende zijn hoor om een behoorlijke ruimte te laten denderen....
s_roubos schreef op 20 januari 2003 @ 17:36:
[...]
Het is een beetje een onbalans: voorzieningen voor 8 speakers leveren, daarmee ervan uitgaande dat het ding in een vrij ruime kamer wordt gebruikt, en dan onvoldoende vermogen leveren om er gebruik van te maken? Kom maar op met die poweramps zou ik zeggen. Oh, en die maakt HK niet :)
??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 20:46 ]

• JT

JT

VETAK y0

En waarom zou die Kenwood dan beter zijn ?

Ecodan warmtepomp

• Dr. Strangelove
En als ik s_roubos mag geloven is de HK zelfs 9 kanaals! (met 7 versterker blokken)
Oei, ik geloof dat hier iets mis gaat:

Een DTS-ES receiver kan 7 speakers aansturen, vanuit 6 discrete kanalen (ik tel de sub niet mee.

Inmiddels heb ik op een ander forum begrepen dat de HK waar het hier over gaat GEEN 8 speakers kan aansturen, maar slechts 7, net als de meeste andere DTS-ES versterkers. Het tweede plaatje in de openingspost is dus misleidend. Het gaat dus om 2 fronts, 1 center, 2 surrounds en 2 rears.

Logic 7 is een concurrent van Prologic, en kan uit een stereo signaal een 7-kanaals surrogaat surround effect creeeren.

Verwijderd

Topicstarter
s_roubos schreef op 20 januari 2003 @ 20:44:
[...]
Oei, ik geloof dat hier iets mis gaat:
Een DTS-ES receiver kan 7 speakers aansturen, vanuit 6 discrete kanalen (ik tel de sub niet mee.
Inmiddels heb ik op een ander forum begrepen dat de HK waar het hier over gaat GEEN 8 speakers kan aansturen, maar slechts 7, net als de meeste andere DTS-ES versterkers. Het tweede plaatje in de openingspost is dus misleidend. Het gaat dus om 2 fronts, 1 center, 2 surrounds en 2 rears.

Logic 7 is een concurrent van Prologic, en kan uit een stereo signaal een 7-kanaals surrogaat surround effect creeeren.
Hmm, wat is nou beter dan qua geluid en het dolby digital effect? DTS ES met een extra speaker (wat volgens jou dan ook 7.1 moet wezen) of gewoon logic 7 7.1 ?
JT schreef op 20 januari 2003 @ 20:43:
En waarom zou die Kenwood dan beter zijn ?
geen idee..... ik zei ook misschien....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 20:50 ]

• Dr. Strangelove
Hmm, wat is nou beter dan qua geluid en het dolby digital effect? DTS ES met een extra speaker (wat volgens jou dan ook 7.1 moet wezen) of gewoon logic 7 7.1 ?
DTS-ES natuurlijk, dat gebruikt 6 discrete kanalen plus een kanaal voor de sub. Logic 7 werkt net als Prologic (II), maakt gebruik van een simpel stereosignaal, dus 2 discrete kanalen. Al zijn de resultaten met Logic 7 als ik het mag geloven ook erg mooi. Dus interessant als je veel stereomateriaal (videobanden) bekijkt. Zelf luister ik nog maar zelden of nooit naar twee-kanaalsbronnen (behalve muziek, en die hou ik fijn 2-kanaals :) ), dus ik heb er weinig ervaring mee.

• JT

JT

VETAK y0

Ow, ok :P Maar dan heb ik toch meer vertrouwen in Pioneer. Denk ook niet dat een receiver voor de helft van de prijs beter zal klinken.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
s_roubos schreef op 20 January 2003 @ 20:58:
[...]
DTS-ES natuurlijk, dat gebruikt 6 discrete kanalen plus een kanaal voor de sub. Logic 7 werkt net als Prologic (II), maakt gebruik van een simpel stereosignaal, dus 2 discrete kanalen. Al zijn de resultaten met Logic 7 als ik het mag geloven ook erg mooi. Dus interessant als je veel stereomateriaal (videobanden) bekijkt. Zelf luister ik nog maar zelden of nooit naar twee-kanaalsbronnen (behalve muziek, en die hou ik fijn 2-kanaals :) ), dus ik heb er weinig ervaring mee.
Hmm, ik zal het eens aan Garmt vragen wat nou het beste is. Die weet alles over logic 7 en noem maar op.

Als ik het goed begrijp is met de nieuwe HK uit een 6.1 signaal dus niet 2 extra kanalen te filteren?
JT schreef op 20 January 2003 @ 20:59:
Ow, ok :P Maar dan heb ik toch meer vertrouwen in Pioneer. Denk ook niet dat een receiver voor de helft van de prijs beter zal klinken.
Ik heb weer ( :P ) geen idee. Als ik de forums mag geloven (ik wil die je best geven) dan zou deze kenwood niet te evenaren zijn in deze prijsklasse. Alleen maar positieve dingen lees ik erover.

Ik geef toe: De pioneer is deftiger, de Kenwood heeft meer knopjes (zichtbare knopjes that is)

Afbeeldingslocatie: http://vip.pioneer.se/bildbank/prodbild/hemstereo/bilder/VSX_D2011_S_72.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 21:27 ]

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 21:03:
[...]

Hmm, ik zal Garmt er eens bijroepen, die weet ook wel waarover die lult, en heeft een home cinema van pak en beet 4 ton (ruime schatting). Die weet alles over logic 7 en noem maar op.
Dat zou in mijn geval betekenen dat zijn installatie meer waard is dan mijn woning :9 :D

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Die Kenwood is ook heel goed voor zijn klasse. Echter is die Pioneer weer een andere klasse. :P

(Vergelijken met een Denon 3803, Yamaha DSP-AZ2, HK AVR 5550, Onkyo TX-SR800E, eventueel Marantz 7300)

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Logic 7, zat dat overigens niet ook op dat Meridian spul? (Ja, dan kom je wel aan 4 ton ja, als je je daarmee uitleeft. :+ )

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 20 januari 2003 @ 21:09:
Die Kenwood is ook heel goed voor zijn klasse. Echter is die Pioneer weer een andere klasse. :P
(Vergelijken met een Denon 3803, Yamaha DSP-AZ2, HK AVR 5550, Onkyo TX-SR800E, eventueel Marantz 7300)
Klopt, in geld klasse hehe! Maar idd, voor die 500 euro meer zal je misschien wel wat beters krijgen, ik hoop alleen dat het zo is.... Kenwood maakt gewoon goeie sjeit zoals ze dat hier zeggen, voor weinig that is.
GaMeOvEr schreef op 20 januari 2003 @ 21:11:
Logic 7, zat dat overigens niet ook op dat Meridian spul? (Ja, dan kom je wel aan 4 ton ja, als je je daarmee uitleeft. :+ )
Ik vind het ook veel geld jah, maar als je het geld hebt. Doen!!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch is die Kenwood veel mooier in het zilver

Afbeeldingslocatie: http://www.kenwood.de/images_home/krfx9060s.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 05:10 ]

Verwijderd

Help help! Wat een misinformatie hier toch allemaal weer! Ik kan iedereen aanraden eerst goed dingen na te zoeken voor je post...

Logic7 in de Lexicon produkten maakt van een 2-kanaals bron een 7-kanaals weergave, dus met 3 speakers voor, 2 sides en 2 rears, die allemaal onafhankelijk werken. Maar Logic7 werkt bij Lexicon ook bij 5.1, 5.1 EX/ES en 6.1 (DTS-ES 6.1 Discrete) bronnen! Bij "normaal" 5.1 DTS en Dolby Digital, extraheert Logic7 uit de 2 surround kanalen 4 onafhankelijk werkende kanalen. Dat betekent dat pans echt van linker front, naar linker side, naar linker rear kunnen gaan, i.p.v. van linker front naar linker surround. Dit geeft een zeer opwindend en overtuigend effect, waarbij er veel minder een "gat" wordt ervaren tussen fronts en surrounds (of van voor naar achter, het is maar hoe je het ziet).

Eigenlijk moet je Dolby Digital EX/DTS ES (zowel discrete als matrix) zien als een subset van Logic7. Immers, Logic7 werkt met 4 onafhankelijke kanalen (dus je hebt links/rechts informatie in je rears) en EX/ES werken met 3 onafhankelijke kanalen (discreet of niet, dat maakt niet perse uit). In EX/ES geven de rears hetzelfde weer, in Logic7 zijn ze stereo. Bovendien krijg je door de constante sturing en filtering van Logic7 tussen sides en rears vaak een meer omringend en ruimtelijker geluid te horen dan bij EX/ES, waar een engineer wel eens geen informatie in de rears kan mixen, met als gevolg een gapend gat achter de luisteraar. Dit gebeurt nooit in Logic7, omdat de sides en rears bij niet sterk gerichte geluiden vrijwel parallel werken, maar bij sterk geplaatste geluiden in rear of side juist heel strak worden aangestuurd.

Ik kan zo uren blijven vertellen, maar je moet het meemaken om gehoord te hebben. Als je hoort hoe Logic7 van een DTS-ES 6.1 Discrete soundtrack als van LOTR fluitend een 7.1 soundtrack maakt, ga je helemaal uit je dak...

Voor zover ik weet werkt Logic7 in de Harman/Kardon produkten alleen op een 2.0 soundtrack (correct me if I'm wrong).

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 20 January 2003 @ 21:11:
Logic 7, zat dat overigens niet ook op dat Meridian spul?
Nee, Logic7 is puur voorbehouden (althans, op dit moment) aan de produkten van het Harman concern. Hier maken o.a. Mark Levinson, Harman/Kardon, Lexicon en Proceed deel van uit.

Meridian heeft een heel eigen 7-kanaals systeem, dat echter wel in essentie hetzelfde doet als Logic7, maar wel echt anders klinkt (welke mooier is laat ik aan de luisteraar over... :)).

• Dr. Strangelove
Logic 7 is dus leuk, maar alleen voorbehouden aan de bezitters van de zeer prijzige processors. De logic 7 in de amps in deze post zijn dus alleen maar een uitgebreidere ProLogic.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor het duidelijk maken Garmt, niet dat ik er veel van snap op dit tijdstip maar goed....
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 22:42:
Voor zover ik weet werkt Logic7 in de Harman/Kardon produkten alleen op een 2.0 soundtrack (correct me if I'm wrong).
Dat zou jammer zijn, iemand die dit kan bevestigen?
s_roubos schreef op 20 januari 2003 @ 22:55:
Logic 7 is dus leuk, maar alleen voorbehouden aan de bezitters van de zeer prijzige processors. De logic 7 in de amps in deze post zijn dus alleen maar een uitgebreidere ProLogic.
Waarom doet deze HK logic 7 dan volgens jou onder dan die van een losse Lexicon?

Maarja, nou weet ik nog steeds niet wat beter klinkt, logic 7 met 7.1 (als het mogelijk is) op de HK of gewoon 6.1 ES...

Muziek luisteren wordt op de HK trouwens dan wel gaaf, met stereo in 7.1, mij benieuwen of neo 6.1 hier aan kan tippen!

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 23:09 ]

• Dr. Strangelove
Waarom doet deze HK logic 7 dan volgens jou onder dan die van een losse Lexicon?
Zie de post van garmtz:
Dus dan zal op die HK 6.1 ES beter zijn... want dat zijn discrete kanalen ipv de nep surround die je van een stereosignaal maakt. Lijkt me.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb zaterdag een presentatie gezien van deze amp, maar toen het volume omhoog ging begon dat ding best wel raar te doen en toen sprong ie in protect, alle publiek natuurlijk lachen.
Altijd jammer zo'n goede voorbereiding :P

Verwijderd

Bierkameel schreef op 21 January 2003 @ 00:25:
Ik heb zaterdag een presentatie gezien van deze amp, maar toen het volume omhoog ging begon dat ding best wel raar te doen en toen sprong ie in protect, alle publiek natuurlijk lachen.
Altijd jammer zo'n goede voorbereiding :P
Haha, wat een heerlijke presentatie. :+

Hadden ze eerst idd wel eens kunnen testen of de versterker het trok.

Verwijderd

Topicstarter
Ken er iemand toevallig goed Duits? Ik heb nl een review gevonden in het Duits over de Kenwood : http://www.areadvd.de/hardware/kenwoodkrfx9060d.shtml . Is zoiets makkelijk te vertalen met babblefish of met iets anders naar het engels of nederlands? Ben wel benieuwd wat die Duitsers nl te vertellen hebben.....

• Dr. Strangelove
Ze vinden hem erg goed.

Verbaast met weinig, ik heb nog nooit een slechte review gelezen op die site.

Verwijderd

Topicstarter
Ai, dat ruikt naar omkoping... Jij weet toevallig geen snel vertaal oplossinkje S_roubos?

• Dr. Strangelove
Alleen babelfish.com, maar die had je zelf al geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Grappig, ik hoor net dat Kenwood ermee kapt met de Home Cinema spullen vanwege een te grote concurentie, iemand dit hier meer van af weet?
Pagina: 1