[Nieuwe Breedbeeld] vlak of volledig vlak?

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Ben me wat aan het orienteren op de aankoop van een nieuwe televisie. bij de specificaties zie ik 'vlak' (super flat bij philips) en 'volledig vlak' (real flat) staan.

wat is nu precies het verschil hiertussen........vlak is toch vlak??

zat zelf te denken aan deze:

Philips 28 PW6006

of deze:

Sony 28LS35

[ Voor 20% gewijzigd door EmilneM op 19-01-2003 16:50 ]

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Misschien is het een heel lastig karwij om een beeldbuis van dat formaat heel goed vlak te krijgen. En hebben ze bij het model van volledig vlak heel erg (lees meer kosten) hun best moeten doen.

Anders deel ik jou mening: vlak is vlak

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
vlak is nog met een lichte bolling, volledig vlak ( ookwel 100% vlak ) is waterpas vlak ;)

Verwijderd

Volgens mij zijn de Super flat beeldbuizen verticaal vlak en horizontaal bol. En Real flat zijn 100% vlak.

Verwijderd

Ik heb de 32 PW6006. Deze heeft een vlak beeld die overigens helemaal niet 100% vlak is. Ik vind hem zelfs nog vrij bol als je d'r een 100% vlakke naast zet. Het prijsverschil is echt erg groot en heb ik gekozen voor een "gewoon" vlak model.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Gewoon in de winkel uitzoeken wat je het beste vindt ... als jij het plat genoeg vindt, is het plat genoeg :+

ik zou wel ff een kijkje nemen op kieskeurig.nl, daar staan wel wat gebruikerservaringen met de Philipsen ( en ze schijnen wat fabricage foutjes te hebben: beeldbuis hangt ietwat scheef in de kast --> zelf ook geconstateerd in de winkel).

Sony is meestal wat duurder, de vraag is of het dat waard is...

In plaats van de Philips, zou je zelfs een Aristona kunnen pakken. Het enige (!!) verschil is de iets andere kleur van de kast... bij www.Maxwell.nl hebben ze o.a. goedkope Aristona's.

Maar echt, ga in de winkel kijken... dan zie je alles veel beter!

En pas op: ik had laatst interesse in een echte platte Samsung, voor de prijs van ongeveer een minder platte Philips ( 8506 of zo, 100Hz broertje van de 6006)... maar wat bleek:
hij was wel 100Hz, maar had geen Digital Scan ( = trillend beeld).

Laat je niet belazeren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Speed24 op 19-01-2003 23:26 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-08 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sony heeft de echte patent op de REAL FLAT trinitron beeldbuizen.....deze zijn daadwerkelijk HELEMAAL PLAT.....

Die vlakke van Phillips is "net niet" helemaal vlak....dit is vaak te zien als je NAAST de tv gaat staan...dan is er nog een lichte bolling te bespeuren...

Bij real flat heb je trouwens minder last van lichtreflectie....maar das iets wat je vast al wist :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 12:49

DarkSide

theres no place like ::1

Houdt er ook rekening mee dat sommige mensen die 100% vlakke beeldbuizen niet mooi vinden, omdat je eerder hol lijken dan vlak.
Dit effect had ik ook toen ik het voor het eerst zag, maar je raakt er snel aan gewend. En dan vindt ik het toch net wat mooier dan bijna vlak.
Maar het is het niet altijd waard voor het prijsverschil.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

Xanax959

relax...

Die philips 28 PW 6006 heb ik een poosje geleden gekocht.
Beeld is duidelijk niet vlak, zit een beetje bolling in, maar dat vind (ik) niet vervelend. TV is ook 50 HZ, heb ik ook geen last van, prima beeld. Ik kan uren naar dvd's kijken zonder last van mijn ogen te krijgen....
Maar goed, smaken verschillen....

Atari portfolio Dos 2.11

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Denk dat mijn keuze toch op de 100% vlakke sony kv-28ls35 valt........699 euro.........dus 100 euro meer voor een mooier design en een platte beeldbuis.

het geluid is als ik de reviews lees ook stukken beter.....

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30
Voor het geluid moet je ook geen tv kopen :+ Daar heb je nou versterkers voor...
Probeer beide tv's gewoon naast elkaar te bekijken, degene met het beste beeld kies je. Een vlak scherm geeft overigens niet perse een beter beeld, ook al ziet het er beter uit als de tv uit staat.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Heeft een TV ook geluid? :+

Alles kan stuk.

Pagina: 1