Genoil: ben wel benieuwd wat je hier precies mee bedoeld? Ik ben nl. ook niet zo gecharmeerd van enerzijds het rommelen met echo's en anderzijds het geheugenslurpende en relatief slome gepruts met DOM-trees.
SAX is een interface die door veel XML parsers gebruikt wordt om de content die wordt gelezen door te geven aan het programma die de XML parser gebruikt. SAX is event gebaseerd en bouwt geen volledige data structuur op die het XML document representeert.
Je kan de SAX ContentHandler echter ook de andere kant op gebruiken: doe net alsof je een XML parser bent en stuur dus content in de vorm van events naar de ContentHandler. Er zijn (althans voor Java) veel XML pretty printers die geimplementeerd zijn in de vorm van een ContentHandler en zo wordt er dus XML geproduceerd.
Voor meer info over SAX op GoT kan je bijvoorbeeld hier kijken:
[rml][ java] XML JAXP DOM SAX discussie/vragen[/rml] . Verder is er natuurlijk meer dan genoeg op het web te vinden. Ik heb specifiek over deze aanpak van XML generatie ook weleens wat gelezen, maar ik kan niet meer herrinneren waar ...