Toon posts:

School Voor Webdesign ???

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mischien een beetje dezelfde soort vraag als Wild Pigeon, maar ik zou het toch zeer waderen als jullie me hiermee zouden kunnen helpen.

Zijn er ook scholen (het liefst in NL) die zich speciaal richten op webdesign, bijvoorbeeld met lessen in programma's als Adobe Photoshop(6) & Illustrator(9) enz. ,Macromedia Dreamweaver(3) & Flash(5) enz. Ik doe nu de opleiding TKA (Technische Kantoor Automatisering) maar ik weet van 75% wat ik er doe niet wat ik er later aan heb...

Dus ik vraag me af of er ook scholen zijn die niet al te duur zijn en het meest in de praktijk bezig gaan met webdesign, want daar wil ik later toch verder in denk ik.

Het zou heel mooi zijn als jullie van dit soort scholen (het liefst in nederland maar mag ook in buitenland) weten hier dan even of een url of een adress kunnen achterlaten.

Iedereen alvast heel erg bedankt... :):):)

Verwijderd

Ik zit zelf op Grafisch Lyceum nu.. Opleidinf Multimedia Vormgeven .Da's een MBO opleiding en ja we krijgen soms les in Illustrator en Photoshop en Director en soms een beetje Flash en Visual Basic enzo, maar t stelt geen ene ruk voor! Maar ik geloof dat er genoeg opleidingen zijn te vinden ook HBO op hogescholen enzo, die daar zich meer in verdiepen. Hoge school voor de kunsten in utrecht heeft zo'n zelfde opleiding maar dan HBO... Kijkt eens rond zou 'k zeggen..

Verwijderd

Topicstarter
HBO is niet echt de bedoeling want ik wou dan stoppen met het MBO en dan beginnen met zo'n opleiding met webdesign.

Dus andere mensen die hier op antwoorden, ik ben op zoek naar opleidingen die je zo vanaf de MAVO dus zonder MBO kan volgen...

Verwijderd

er is niet echt een opleiding voor 'webdesign'

"webdesignen" bestaat gewoon uit verschillende dingen; vormgeving, graphisch, scripten

DAAR zijn apparte opleidingen voor. er is geen diploma 'webdesigner' ofzo.

en nog iets, in een bedrijf doe je meestal meer 1 of 2 van de nodige dingen bij webdesignen; of je script, of je doet vormgeving of je doet graphische dingen.

een groot bedrijf of redelijk groot wacht niet op super-goeroes die alles kunnen en willen, dat is onoverzichtelijk en ze zijn teveel afhankelijk bij een project van 1 man. het werkt zo: mensen doen vormgeving, bespreken met scripters en de scripters , scripten (? vage zin :P )

maar even om je een idee te geven van hoe het gaat :)

grtz,
ahl

Verwijderd

Topicstarter
Welke opleidingen zijn er dan voor die grafische dingen ??? (Die mischien Adobe Photoshop en Macromedia Flash includeren) En voor vormgeving en scripting ??? En ook belangrijk waar zitten die opleidingen dan...

Verwijderd

djeez, ik zit hier echt zwaar te spammen voor Hogeschool der Kunsten Utrecht, ga maar es kijken op http://www.hku.nl en ga dan naar opleidingen en afstudeerrichtingen en dan naar Kunst, Media & Techniek. Als ik dit jaar (HAVO5) haal ga ik er ook naar toe.

Verwijderd

Topicstarter
Meer Mensen ?

• web-hawk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

je zou St Lucas eens kunnen overwegen, maar de kennis die je daar krijgt is maar heel minimaal..... Je zult zelf gewoon heel erg veel moeten studeren

edit:

je krijg er de volgende programma's Photoshop, Illustrator, Quark, Flash, Authorware, 3dMax en Dreamweaver

Innovation beyond Imagination

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waar zit die en wat zijn de eisen???

• web-hawk
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

St Lucas zit in Boxtel (tussen Den Bosch en Eindhoven. Je moet er wel een toelatingstest voor maken en je hebt minimaal Mavo nodig. Heb je Havo of hoger heb je meer kans om toegelaten te worden (Lucas zelf zegt dat het niks uitmaakt, maar ik weete wel beter :P))

Innovation beyond Imagination

Verwijderd

Topicstarter
Hey web-hawk bedankt voor de tip...

Ik neem aan dat als je die toelatingstest goed doet het niet uitmaakt of je MAVO of HAVO hebt gedaan...:?

Verwijderd

ik doe nu 6vwo,

hierna ga ik op www.hen.nl (hogeschool enschede) Multimedia Design & Technology doen....

Verwijderd

Topicstarter
Duhhh... ik moet er wel met een MAVO diploma toegelaten worden en dat wil niet direct naar een hogeschool... Nog Meer Mensen ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

Verwijderd

Je kan naar 't grafisch Lyceum als je wat grafishce dingen wil leren. Al is het eigen inzicht wat het belangrijkste is. Heb je geen grafisch inzicht dan is het meestal ook niet te leren.

Het maakt eigenlijk niet uit wat voor opleiding je doet. In het bedrijfsleven is een diploma belangrijk, maar het maakt werkelijk niet uit wat voor. Als je maar mooie websites kan maken, iets wat je meestal leert in eigen tijd door veel te experimenteren.

Verwijderd

Grafisch Lyceum, niet doen. Je leert geen ruk, je zal sowieso jezelf alles moeten aanleren en ik heb met een hoop mensen in de grafische wereld gesproken en die zijn niet errug enthousiast over mensen van Multimedia vormgeven op het grafisch.

Ik heb zelf ook een jaartje gedaan maar t schiet niet op.

Als je zinvol bezig wil zijn, probeer je Havo af te halen na de Mavo en daarna naar een hogeschool.

En natuurlijk oefenen als een mafkees achter je eigen comp als je echt een graphics guru wil worden :)

Verwijderd

try multimedia opleiding in enschede

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 22:03 schreef MindsMonk het volgende:
try multimedia opleiding in enschede[/quote]Hoe heet die school en kan ik met MAVO beginnen ?

Verwijderd

Die school het de Hoogeschool van Enschede http://www.hen.nl , en je zult er wel niet met een MAVO diploma toegelaten kunnen worden, dat wordt eerst MBO doen;)
edit:

Toelatingseisen: Je bent toelaatbaar met alle profielen, echter de toelating geschiedt slechts na een bindende toelatingsprocedure (o.a. thuisopdracht en intakegesprek).

Verwijderd

De opleiding ICT op de Hogeschool Heerlen, deze opleiding is pas dit jaar begonnen en er wordt les gegeven in webdesign, maar ook al toepassingen die erbij horen.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 19:15 schreef web-hawk het volgende:
St Lucas zit in Boxtel (tussen Den Bosch en Eindhoven. Je moet er wel een toelatingstest voor maken en je hebt minimaal Mavo nodig. Heb je Havo of hoger heb je meer kans om toegelaten te worden (Lucas zelf zegt dat het niks uitmaakt, maar ik weete wel beter :P))[/quote]Ik heb erop gezeten, jaja, en ben er na 4 maanden mee gekapt. Ehm zoek anders ff naar oudere topics; heb al vaker uitgelegt wat ik ervan vond :P (zwaar bout namelijk :r ).

Verwijderd

VIA op de Haagse hs, Vormgeving van interactie , wel coole opleiding en redelijk gericht op webdesign, om wat te noemen:
Photoshop
illustrator
html
java
flash
2d tekenen
Grafische interfaces
enz

Alleen ja .. MAVO , ben je al 21 dan kan je een toelatingstest doen, succes !

Verwijderd

ik ga waarschijnlijk volgend jaar ook naar enschede,
Multimedia Design & Technology,
ik ga dit weekend nog ff naar een open dag, om te kijken of het echt wel wat is.

offtopic:
heeft niks met mij te maken hoor, maar ik hoorde ooit dat wanneer je 4vwo had gehaald, dat je dan ook een mbo opleiding kon volgen, ook al heb je dan geen examen gedaan, klopt dat?)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 15:21 schreef SixEyes het volgende:
VIA op de Haagse hs, Vormgeving van interactie , wel coole opleiding en redelijk gericht op webdesign, om wat te noemen:
Photoshop
illustrator
html
java
flash
2d tekenen
Grafische interfaces
enz

Alleen ja .. MAVO , ben je al 21 dan kan je een toelatingstest doen, succes ![/quote]Ik ben 17 maar toch bedankt voor je reply...

Verwijderd

Kweenie welke VIA jij doet, maar die waar ik al vijf jaar mee bezig ben (op de HHS) leert mij helemaal NIKS van Flash, or whatever.

VIA is voor mij een slap multimedia aftreksel gebleken van I&I, en dat klopt ook wel, het is namelijk een variant op die opleiding, wat betekent dat de opleiding maar voor 40% mag afwijken. I&I is de supersaaie Organisatiekundige Informatica opleiding, en daar zul je dus ook het grootste gedeelte mee bezig zijn.

Wat die multimedia betreft, ik geloof dat ze na jaren zeuren een aantal vakken iets aangepast heeft, maar ik weet niet wie die dingen dan gaat leren, want er zijn namelijk geen docenten op school die enig verstand hebben van die zaken (en ik heb ze allemaal gehad).

Maar de opleiding is nuttig, wederom voor het papiertje dat je krijgt als je hem afgemaakt hebt.

Verwijderd

Ik doe ook die TKA(MBO) opleiding (in Apeldoorn). Zit nu in het derde jaar. Tijdens het tweede jaar dacht ik ook: "wat the f*ck doe ik hier!". Eerste half jaar van het derde jaar is stagelopen. Heb in deze paar maanden stagelopen bij een webdesign bedrijf meer over webdesign geleerd dan de eerste 2 jaar van de opleiding bij elkaar.
Ik wil eigenlijk na deze MBO-opleiding ook nog de HBO-opleiding Hogere Informatica doen, maar ik begin een beetje zat van school te worden.
Dus 1 optie is een goed webdesign bedrijf zoeken voor je stageperiodes. En dan hopen dat je na de eindstage natuurlijk voor vast aangenomen wordt!!
Veel succes

Verwijderd

Op zondag 12 november 2000 22:45 schreef Vork het volgende:
Ik zit zelf op Grafisch Lyceum nu.. Opleidinf Multimedia Vormgeven .Da's een MBO opleiding en ja we krijgen soms les in Illustrator en Photoshop en Director en soms een beetje Flash en Visual Basic enzo, maar t stelt geen ene ruk voor! Maar ik geloof dat er genoeg opleidingen zijn te vinden ook HBO op hogescholen enzo, die daar zich meer in verdiepen. Hoge school voor de kunsten in utrecht heeft zo'n zelfde opleiding maar dan HBO... Kijkt eens rond zou 'k zeggen..
GLA Amsterdam? :r :r

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb wel intresse in die multimedia opleiding in enschede, maar leer je daar nou wel of niet photoshop en flash? en html en java? en php?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal...

Ik ben er ook achter gekomen dat je op het ROC in Almelo de opleiding "Multimedia Vormgeving" kan doen. Dan heb je de eerste 2 jaar allemaal vakken waar je met dreamweaver, photoshop, flash, enz. werkt en met animaties en filmpjes maken... maar je krijgt dan ook nederlands, engels, duits en maatschapijleer. Na die twee jaar kun je kiezen uit 3 richtingen waar van één webdesign is en dan krijg je twee jaar alleen maar webdesign stuff... dus ik zit er over te denken om dat te gaan doen...

Verwijderd

Denk t wel he Dario International (Cyber-D)
K heb ook wel een idee wie t is, allemaal GLA-middeltjes hier :)

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 16:09 schreef BAALBERITH het volgende:
Denk t wel he Dario International (Cyber-D)
K heb ook wel een idee wie t is, allemaal GLA-middeltjes hier :)
Damn, ik ben wel populair zeg. Handtekeningen doe ik niet aan *D

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

beetje laat om dit topic op te halen, maar kwam hem tegen met search en wilde even dit zeggen:

het maakt geen &$% uit welke programma's ze je leren op een opleiding. Er komen toch elk jaar weer andere betere programma's uit. Het gaat om een bepaalde manier van denken en werken. Welk programma je dan gebruikt maakt geen ruk uit, kun je jezelf altijd leren aan de hand van een tutorial. bij de beste vormgevingsopleidingen(raar woord?) begin je altijd met knippen en plakken (met schaar en lijm dus he, niet met ctrl-x en ctrl-v) en vervolgens met tekenen en schilderen voordat je ooit maar iets met de pc gaat doen. Bij mij op de opleiding (kunst en techniek) heb je ook lui die met photoshop werken, met paintstop pro, met rare oude amiga shit, met mac's whatever. Het gaat om het eindprodukt, niet om het programma waarmee je het maakt.

Laten we lekker link gaan doen...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:59
Op zondag 12 november 2000 22:42 schreef GWJL het volgende:

[knip]
Soortgelijk

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Met alleen het leren omgaan van software bereik je niks. Ik doe MultiMedia Vormgeving versneld en er komt heel wat bij kijken om een bepaalde internetpagina te maken. Het is niet alleen van: "dat plaatje daar en tekstje daar", er moet een brein 8erzitten. Dat wordt door veel mensen nog vergeten...

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Veel mensen vinden wel dat het GLA zuigt zeg!!

Ik kan maar 1 ding zeggen ik ben het er helemaal mee eens je leert er werkelijk geen ene malle moer!!

Het meeste leer je op je stages.

GLA is echt :r :r :r

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Opeens veel mensen van ur Grafisch Lyceum hier zeg. :)

Ik zit er ook op. Eerst de opleiding "Grafimedia Technologie (HBO)" gedaan. Was niet echt koewl. Je leerde wel iets, maar eigenlijk van alles een beetje.

Nu doe ik "Multimedia Vormgeven (MBO)" en die bevalt wel. Je leert eigenlijk alle programma's die je nodig hebt. Ook al is dat natuurlijk ook zelf wel aan te leren. :)

Succes.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• McVirusS
  • Laatst online: 15-09 16:29
Op woensdag 26 september 2001 10:34 schreef PM het volgende:
beetje laat om dit topic op te halen, maar kwam hem tegen met search en wilde even dit zeggen:

het maakt geen &$% uit welke programma's ze je leren op een opleiding. Er komen toch elk jaar weer andere betere programma's uit. Het gaat om een bepaalde manier van denken en werken. Welk programma je dan gebruikt maakt geen ruk uit, kun je jezelf altijd leren aan de hand van een tutorial. bij de beste vormgevingsopleidingen(raar woord?) begin je altijd met knippen en plakken (met schaar en lijm dus he, niet met ctrl-x en ctrl-v) en vervolgens met tekenen en schilderen voordat je ooit maar iets met de pc gaat doen. Bij mij op de opleiding (kunst en techniek) heb je ook lui die met photoshop werken, met paintstop pro, met rare oude amiga shit, met mac's whatever. Het gaat om het eindprodukt, niet om het programma waarmee je het maakt.
Helemaal mee eens......maar heb liever dat je dit in een recentere topic plaatst.

GLR is trouwens ook geen aanrader.

• McVirusS
  • Laatst online: 15-09 16:29
Toch maar slotje aangezien er al meerdere topics hierover lopen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.