K7N420Pro: Welk type clockgen?

Pagina: 1
Acties:

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 00:10

6Pac

"Roma Victor"

Topicstarter
Hello Folks,

I heb een msi k7n420pro en nu wil ik weten welk type clockgen erop zit. Ik kan nergens die info terugvinden. Ik heb een search op GoT gedaan maar geen succes. En van WCPUID en Sandra word ik ook niets wijzer van..

Wie kan met helpen?

Cheers,

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kun je ook gewoon op de moederbord terugvinden.. Zoek het even op en noteer de typenummer die daarop staat B)

Edit: mocht je niet te weten hoe het ding eruitziet: het is dat rechthoekige IC in de buurt van het PLL kristal. Het kristal is relatief makkelijk terug te vinden, het is voorzien van een langwerpig zilverkleurig dekseltje (ca. 1 cm lang, 3 à 4 mm breed), met daarop (meestal) de tekst "14.nnn MHz" :)

Hieronder een voorbeeldje van mijn BP6:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/BP6_PLL.jpg

Dat ding met ICS erop is de Clockgenerator.

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 19-01-2003 17:17 ]

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 00:10

6Pac

"Roma Victor"

Topicstarter
Dank je BalusC :)

Alleen, wat is een PPL :? :|

edit: ok duidelijk.. Thanks :)

[ Voor 31% gewijzigd door 6Pac op 19-01-2003 16:38 ]

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PLL = Phase Locked Loop

Een kristal (oscillator) dat onder spanning een zéér constante frequentie uitzendt. Op deze frequentie leunen vervolgens alle andere systeemfrequenties, zoals de FSB, geheugen bus, PCI bus, AGP bus, etc..etc. :)

Verwijderd

BalusC schreef op 19 januari 2003 @ 16:48:
PLL = Phase Locked Loop

Een kristal (oscillator) dat onder spanning een zéér constante frequentie uitzendt. Op deze frequentie leunen vervolgens alle andere systeemfrequenties, zoals de FSB, geheugen bus, PCI bus, AGP bus, etc..etc. :)
als je die dus vervangt door een betere dan ken je dus frequenties veranderen :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar dit is al veelvuldig @GoT behandeld..
zoeken naar 'PLL vervangen' met Omega Search B)

Verwijderd

Weet je nou al welke PLL / Clockgen daarop zit?

Zit met hetzelfde prob.. maar door een biosupdate kan ik nu probleemloos naar 157mhz :)
Pagina: 1