I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Dat kun je ook gewoon op de moederbord terugvinden.. Zoek het even op en noteer de typenummer die daarop staat 
Edit: mocht je niet te weten hoe het ding eruitziet: het is dat rechthoekige IC in de buurt van het PLL kristal. Het kristal is relatief makkelijk terug te vinden, het is voorzien van een langwerpig zilverkleurig dekseltje (ca. 1 cm lang, 3 à 4 mm breed), met daarop (meestal) de tekst "14.nnn MHz"
Hieronder een voorbeeldje van mijn BP6:

Dat ding met ICS erop is de Clockgenerator.
Edit: mocht je niet te weten hoe het ding eruitziet: het is dat rechthoekige IC in de buurt van het PLL kristal. Het kristal is relatief makkelijk terug te vinden, het is voorzien van een langwerpig zilverkleurig dekseltje (ca. 1 cm lang, 3 à 4 mm breed), met daarop (meestal) de tekst "14.nnn MHz"
Hieronder een voorbeeldje van mijn BP6:

Dat ding met ICS erop is de Clockgenerator.
[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 19-01-2003 17:17 ]
Dank je BalusC
Alleen, wat is een PPL

edit: ok duidelijk.. Thanks
Alleen, wat is een PPL
edit: ok duidelijk.. Thanks
[ Voor 31% gewijzigd door 6Pac op 19-01-2003 16:38 ]
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
PLL = Phase Locked Loop
Een kristal (oscillator) dat onder spanning een zéér constante frequentie uitzendt. Op deze frequentie leunen vervolgens alle andere systeemfrequenties, zoals de FSB, geheugen bus, PCI bus, AGP bus, etc..etc.
Een kristal (oscillator) dat onder spanning een zéér constante frequentie uitzendt. Op deze frequentie leunen vervolgens alle andere systeemfrequenties, zoals de FSB, geheugen bus, PCI bus, AGP bus, etc..etc.
Verwijderd
als je die dus vervangt door een betere dan ken je dus frequenties veranderenBalusC schreef op 19 januari 2003 @ 16:48:
PLL = Phase Locked Loop
Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar dit is al veelvuldig @GoT behandeld..
zoeken naar 'PLL vervangen' met Omega Search
zoeken naar 'PLL vervangen' met Omega Search
Verwijderd
Weet je nou al welke PLL / Clockgen daarop zit?
Zit met hetzelfde prob.. maar door een biosupdate kan ik nu probleemloos naar 157mhz
Zit met hetzelfde prob.. maar door een biosupdate kan ik nu probleemloos naar 157mhz
Pagina: 1