Toon posts:

Xeon DP en Gaming ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op het punt om een 3D werkstation te kopen, een Dual 2.4 Ghz Xeon met ATI 750GL, UW320 .....
Van zijn mogelijkheiden en capaciteiten voor 3D Ontwerp weet ik alles maar ....

kan ik gewoon mijn games ook draaien op zulke config.
Ben zelf geen echte die hard maar ik zou graag nog UT2K3, Battlefields, Wolf en Mohaa kunnen draaien.

Heeft iemand ervaring hiermee ?

Moet ik mischien voor een andere kaart kiezen ?

_/-\o_

Thanks, uglys ...

Verwijderd

Ik kan je verzekeren dat het goed gaat spelen hoor, zeer snelle hardware, dat moet het wel goed doen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:46

Nakebod

Nope.

Dual Xeon, sja, heb zo me twijfels, met een normale dual amd/intel wordt vaak de 2e cpu niet goed gebruikt, maar het zal heus wel lopen :)
Alleen die ATI kaart, lijkt mij meer zo een pro kaart, ken type enzo ook niet, en over algemeen zijn dat soort pro kaarten totaal niet geschikt voor gamen, maar dat durf ik op moment niet 100% zeker te zeggen dus :)

Maar dual xeon, erg duur, voor normaal gebruik iig, dus je kan denk ik beter zelf een leuke pc in elkaar kan prutsen, weet niet hoeveel dit gaat kosten? Maar lijkt mij een stuk goedkoper

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:49
Ja dat gaat zeker werken, alleen ondersteunen de meeste games geen smp, en zal er dus maar 1 cpu gebruikt worden

Kijk anders ook ff op het forum van http://2cpu.com

@nakebod --> waarom zou hij een extra pc bouwen voor games als hij een krachtig grafisch werkstation heeft/wil aanschaffen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
je moet erop letten dat de drivers voor je videokaart zijn geoptimaliseerd voor applicaties, bijv. OpenGl of Direct3D (of nog andere API's)
dus misschien moet je wat in je drivertabs veranderen voordat je fatsoenlijk kan gamen...

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Yonni schreef op 19 January 2003 @ 18:30:
je moet erop letten dat de drivers voor je videokaart zijn geoptimaliseerd voor applicaties, bijv. OpenGl of Direct3D (of nog andere API's)
dus misschien moet je wat in je drivertabs veranderen voordat je fatsoenlijk kan gamen...
Een professionele videokaart zal toch wel OpenGL ondersteunen? De drivers althans. Ik denk dat Direct3D eerder een probleem zal worden, dus vooral UT2003. Maar idd die videokaart zal het enige probleem zijn, als die er al zijn. En dan kun je altijd nog overstappen op software rendering!! :p Zal ook wel lopen met Dual Xeon. 8)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle help.

Ik heb gisteren de HP Dual Xeon besteld... kon niet wachten thuis te zijn en jullie reply lezen ...
En over de prijs, het is een dure setje maar toch een stukje goedkoper en sneller dan de Apple G4 die ik een paar jaar geleden gekocht heb ...

Ooh en over software rendering ... zal het niet een beetje shitty er uit zien ?
Ben namelijk nu gewent aan een P4 2.26 met Leadtek GF4 Ti 4600

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 01:11
Als je nu een P4 2.26 gewent bent dan is software rendering idd niet leuk.
Verder kun je gewoon alle spellen spelen die OpenGL gebruiken (zoals Rippie al zei). En voor een hoop Direct3D spellen hebben ze ook vaak mods/patches ofzo die ervoor zorgen dat het ook met OpenGL werkt. Er is altijd wel een mogelijkheid.

SMP in spellen begint ook steeds meer te komen. Maar 1 keer 2,4Ghz Xeon is ook al leuk :)

Oh ja, in UT2k3 zit standaard al OpenGL support (kunt hem ook op Linux installeren). Alleen het gebruik ervan met een ATi kaart is sterk af te raden omdat de drivers daarvoor niet geoptimaliseerd zijn. nVidia presteert beter, maar D3D is nog steeds het beste (Radeon en GeForce natuurlijk).

[ Voor 28% gewijzigd door Postman op 23-01-2003 00:50 ]

Pagina: 1